Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lancia Delta HF Integrale, ufortjent rykte?


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8V og 16V har 4x98 (samme som Fiat samt eldre Lancia og Alfa Romeo), mens EVO 1 & 2 har 5x98.

8206824[/snapback]

Akkurat det der her var underlig du kom med no. surfa på autodb og såg denne bilen til ein høg pris:

1430430-bilde6-lancia-integrale-ovenfra.jpg

og bilen var jo flott den, evo og greier... men bruker han distanser for å bruke dei felgene? sånn 5 til 4 bolt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Samme interiør som i min jo.. Deeilige seter!

 

EDIT: Dette skulle jo vært en EVO 2 i følge årsmodellen. Litt rart ikke Ferdinand nevner dette i annonsen (de nevner faktisk ikke EVO i det hele tatt), samt dette med boltsirkelen som heller ikke stemmer helt.. Jeg ville tatt en telefon til dem.

 

Alt. 1 er at de har rett i annonsen i at det er en ombygd 16V (ikke EVO), da stemmer boltsirkelen også. Men da stemmer ikke prisen helt...

 

Alt. 2 er at det ER en EVO 2, men da stemmer ikke boltsirkelen, samt at der er rart de ikke skriver EVO 2 i annonsen.

 

Alt. 3 er at dette er en av utallige spesialmodeller, noe som også kunne vært med på å forklare litt av prisen. Men igjen, rart de ikke skriver noe om det i tilfelle..

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Samme interiør som i min jo.. Deeilige seter!

 

EDIT: Dette skulle jo vært en EVO 2 i følge årsmodellen. Litt rart ikke Ferdinand nevner dette i annonsen (de nevner faktisk ikke EVO i det hele tatt), samt dette med boltsirkelen som heller ikke stemmer helt.. Jeg ville tatt en telefon til dem.

 

Alt. 1 er at de har rett i annonsen i at det er en ombygd 16V (ikke EVO), da stemmer boltsirkelen også. Men da stemmer ikke prisen helt...

 

Alt. 2 er at det ER en EVO 2, men da stemmer ikke boltsirkelen, samt at der er rart de ikke skriver EVO 2 i annonsen.

 

Alt. 3 er at dette er en av utallige spesialmodeller, noe som også kunne vært med på å forklare litt av prisen. Men igjen, rart de ikke skriver noe om det i tilfelle..

8212118[/snapback]

 

litt snuskete annonse, men er nok riktig!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg ser mitt snitt til å bumpe denne tråden, istedet for å lage en ny tråd.

 

Her er greia:

Det er en Giallo som har gått på nøtterøy i ganske mange år.

Jeg snakka med han her om dagen, og han sa at han kanskje kunne selge, så spurte jeg for hvor mye. han sa at det var bare å legge inn bud, men han skulle ikke selge den for så sinnsykt mye. han har heller ikke tenkt på å legge den ut, så virker ikke som om det er noe stress for han.

 

Så, hvor mye burde jeg legge inn?

har min egen pris på 150000, som jeg synes er greit, fordi bilen har noen skader, litt rust, og eieren gir faen og er ikke ivrig på å selge for så mye penger. Han har også sagt at han har vært litt "uheldig" med bilen.

De helt klare synlige skadene er sprekk i frontfanger(nederst på venstreside sånn at nederste "lista" henger litt) sprekk i høyre sideskjørt, rett under passasjerdøra, og sprekk på bakfangeren. Jeg kan egentlig kalle det knekker, for det er såpass ille.

Hvor mye koster det å plast-sveise dette og lakkere opp igjen? Er mulig hele bilen må lakkeres, da jeg har sett at lakk på f.eks bakre venstre hjulbue har begynt å løsne.(mulig pga rust)Jeg gadd ikke å sjekke om det var rust under der, for da hadde jeg risikert å tatt av et 5x5cm stort flak med lakk.

Det er elektronisk innsprutning på den, og han har nettopp montert justerbart senkesett.

han virker ikke noe særlig nøye på det han gjør, og som sagt virker det som om han gir litt f..

Jeg vet også at han kjører litt hardt med den.

Ellers, så interiøret utrolig pent ut, og de giallo-setene er så utrolig nydelige<3

 

Den prisen er bare ett bud. man må jo starte på noe for å få kjøpt i det hele tatt.

Noen som har noe å si på dette?

Endret av spax
Lenke til kommentar

Det er en 89 mod 8v.

 

Bilen jeg ser etter er en EVO 2.

Giallo er altså EVO 2. En special edition, som kun er laget 220 eksemplarer av i verden

 

Skulle til å gi deg/dere en link til lanciadelta.it som er veldig oversiktlig i forhold til alle modellene, men den siden ser ut som har blitt tatt over av noen andre. det var da leit!

 

EDIT: er ikke den siden som er der nå jeg tenkte på, men går jo an å se:

http://www.lanciadelta.it/

 

Her fant jeg en liten oversikt, men den er ikke fullstendig

Endret av spax
Lenke til kommentar
Jeg ser mitt snitt til å bumpe denne tråden, istedet for å lage en ny tråd.

 

Her er greia:

Det er en Giallo som har gått på nøtterøy i ganske mange år.

Jeg snakka med han her om dagen, og han sa at han kanskje kunne selge, så spurte jeg for hvor mye. han sa at det var bare å legge inn bud, men han skulle ikke selge den for så sinnsykt mye. han har heller ikke tenkt på å legge den ut, så virker ikke som om det er noe stress for han.

 

Så, hvor mye burde jeg legge inn?

har min egen pris på 150000, som jeg synes er greit, fordi bilen har noen skader, litt rust, og eieren gir faen og er ikke ivrig på å selge for så mye penger. Han har også sagt at han har vært litt "uheldig" med bilen.

De helt klare synlige skadene er sprekk i frontfanger(nederst på venstreside sånn at nederste "lista" henger litt) sprekk i høyre sideskjørt, rett under passasjerdøra, og sprekk på bakfangeren. Jeg kan egentlig kalle det knekker, for det er såpass ille.

Hvor mye koster det å plast-sveise dette og lakkere opp igjen? Er mulig hele bilen må lakkeres, da jeg har sett at lakk på f.eks bakre venstre hjulbue har begynt å løsne.(mulig pga rust)Jeg gadd ikke å sjekke om det var rust under der, for da hadde jeg risikert å tatt av et 5x5cm stort flak med lakk.

Det er elektronisk innsprutning på den, og han har nettopp montert justerbart senkesett.

han virker ikke noe særlig nøye på det han gjør, og som sagt virker det som om han gir litt f..

Jeg vet også at han kjører litt hardt med den.

Ellers, så interiøret utrolig pent ut, og de giallo-setene er så utrolig nydelige<3

 

Den prisen er bare ett bud. man må jo starte på noe for å få kjøpt i det hele tatt.

Noen som har noe å si på dette?

 

Hei

 

viss du får den bilen til 150k så har du så gull at du aner det ikkje :D

 

kjøpte sjølv ein evo 8kat som har litt rustsveising foran seg til 140k... den bilen der er i restaureringsstand atskillig mykje meir verdt enn 150k vil eg tru. eg ville sjekka den NØYE for rust i støtdempertårn, jekk den opp og sjekk nøye med å ta av dei plastdekslene som er der. viss den er tatt så lite vare på som du seie så er det virkeleg viktig å vita ke som lurer div plassar. den bilen smuldrer sinnsjukt fort opp...

 

ville prøvd meg på skambudet ditt og sjekke ke han svarer... men du må rekne med å punge ut ein del i rep på bilar som ikkje er vedlikeholdt... ville også sjekka VIN for at det er ein ekte Giallo.

 

plastsveising e vel ikkje så veldigdyrt. her i trondheim har me bedrebil som tar seg av slike saker til ein rimeleg pris. kan vel kanskej rekne med 2k per fanger, avhengig kor omfattende det er.

 

høyrast ut som du ikkje har eigd integrale? sendt pm eller mail so kan eg komma med litt fleire tips...

lukke te!

Lenke til kommentar

var det jeg tenkte på. hvis jeg får den til 150k så er jeg verdens heldigste.

Men, skal fortsatt begynne på så lite penger, så får vi se hva han sier, og muligens gå litt oppover.

at det er en original giallo vet jeg. Har da sikla på akkurat den i 6-7 år nå :p

Men, sjekke VIN? er det noe jeg har gått glipp av? :ermm:

 

sjekka støtdempertårn, men ikke under. :wallbash:

tenkte å ta en tur til uka, for å sjekke bilen ordentlig og komme med budet.

Hvis jeg får den til 150k, så er det jo snakk om å bruke en del penger med en gang, for jeg vet det koster med en sånn bil. og som sagt, det er mye lakkjobbing som blir en del kroner på den allerede, og eier var som sagt villig til å selge billig (rimet:P)

Hvis den blir dyrere, så blir det garasjen på den en liten stund (hadde jeg ikke hatt garasje, hadde jeg ikke tenkt tanken på å kjøpe den. det er et must for meg at den står inne til enhver tid)

 

Jeg mener å ha sett din bil i tråder andre steder? cuoresportivo osv?

 

Jeg har da ikke eid, men det har vært drømmebilen min siden jeg var 8 år sånn ca :D

Er ihvertfall orientert over en del ting når det gjelder kjøp, og denne har jeg på en måte fulgt opp i mange år. jeg vet at han har skrudd på den, og dulla litt samtidig som han har brukt den litt hardt, som man også lett kan se på skjermene og noen småting.

 

EDIT:

Hvis han faktisk sier en pris, som er alt for mye og jeg ikke kan gå ned, kan det hende jeg stikker og ser på denne. er jo 8v, men den er greit holdt. Ikke helt målet mitt (EVO), men det er da fortsatt drømmebilen ;)

Endret av spax
Lenke til kommentar

Usikker om du har sett min, den var lagt ut for sal på cuore, kjøpte den av min venn no forrige veka...

 

Den 8v ser ut til å vere bra ja, ville uansett sjekka den ordentlig :) den kvite som ligg på autodb er det mykje å gjera på. har snakka med eigar og det er ein god del rust og diverse...

 

har ein 16v i garasjen som ikkje har fått norskeskilt endå, er eigentle berre å skru saman og få skikkeleg lakk på den så er den gull... men n o når evo er i hus så blir går ting dobbelt så seint med den...

Lenke til kommentar

Har kanskje sett, aner ikke :p

ja, det blir jo å gå godt over hele bilen før jeg skal kjøpe uansett.

den hvite har jeg ikke tenkt på. jeg kan ikke ha noe sånt prosjekt, jeg må ha en mer eller mindre hel bil.

 

Jeg ble budt en svart 92 EVO for noen år tilbake for 180k, men jeg var bare 14-15 år, så lite med penger da:P

vet ikke om den gikk til det, eller om han solgte den litt dyrere. meget pen EVO!

det skulle vært i dag han solgte meg den! :p

 

 

Har du noen bilder som du kunne lagt ut ghost 7?

 

EDIT:

Btw, hva trur du kanskje er ålreit pris å by på den gialloen jeg har tenkt på?

Jeg mener den ikke er verdt mer enn 180k, på grunn av alt det jeg har nevnt, og km stand.

så hva tenker du sånn på grunnlag av det jeg har sagt?

Endret av spax
Lenke til kommentar

Hei

 

min fin du her :

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=20368.0

 

Salstråden til kompisen min...

 

er vanskeleg å sei ke den er verdt. Her i landet er det mest markedet som bestemmer, mange integrale skifter eiger utan nå vere lagt ut for sal noken gong... Må nesten sjå bilen og finne ut kor mykje arbeid det er å få den i stand, ut

ifrå den infoen du nemner her så ville eg rekna med rustsveising, heillakkering og sikkert turbobytte viss den er blitt køyrd hardt med "gi faen" holdningen... er det oljelekkasjer? bruker den olje? chipa? oppgradert topppakning? oppgradet understell med f.eks powerflex foringer? ha interiør og slikt blitt tatt ifrå kvarandre? mykje heimemekk?

 

For å sei det slik, eg hadde mitt første møte med integrale i 2006 der eg kjøpte euroaps billigaste 16V i italia, den betalte eg 3500€, med ein gong etterpå måtte motoroverhales fordi det var ein killerchip i bilen som gjorde at den gjekk for magert og eit stempelsmelta, påfulgt av rådelager takka for seg og vevia var berre å kaste, turboovarhaling, men den var så sliten at den takka for seg fort og ny turbo måtte kjøpast. nye dempere, powerflex,rep av bremser fjerne all elendig heimemekk++++ då ha eg ikkje komt så langt til å levere bilen til karosseriarbeid og lakking... eg har brukt ein god del over innkjøpspri på deler og skrur endå (ja den står i garasjen att med evoen og venter på å bli ferdig.

 

Då fant eg ut at det tipse om å kjøpe den integralen som er i best stand for pengene med historikk virkeleg er viktig viss ein ikkje vil skru, eg elsker å skru på min så eg har ikkje blitt lei endå, har ikkje tatt vare på noken kvitteringen og aner eigentleg ikkje kor mykje eg har brukt på min bil :) så ta ein skikkeleg sjekk av den og eventuelt kontakt ein ivrig grale eigar i området ditt for å sjå på den samman med deg...

 

er Italiensk Dag no i helga, der blir du no kjent med noken Integrale eigere som kan komma med tips og bli med å sjå på den. Eg kjem dessverre ikkje då eg ikkje har tid i år. men stiller vel med baneklar bil neste år :)

Lenke til kommentar

se der ja :)

 

Ja, mange deltaer som går uten å bli lagt ut. og det synes jeg på en måte er bra, for da går den videre til spesielt interesserte. Og en sånn bil mener jeg må eies av en spesielt interessert.

 

Alt av oljelekkasjer og sånt er jeg ikke sikker på. har bare sett overflaten på bilen, da også bare oppå motoren. trur ikke han har powerflex foringer og byttet toppakning, men dette skal jeg grille han på når jeg er og ser på den;)

Det er ikke noe hjemmemekk på den, og det er bra!

 

Ble litt jobb med den 16v din da :p

Men, det er jo halve moroa!

 

jeg kan skru og sånn, og det regner jeg også med at det blir noe av :)

Nei, er litt skummelt å ta vare på kvitteringer, for da finner man ut at man har brukt alt for mye penger :p men, så lenge det blir bra så har det ikke noe å si. hehe

Jeg tenkte å kontakte autoital i oslo og høre. Ihvertfall sende bilder av alt, så kan de ihvertfall se.

De eneste ivrige integrale-fans her i området er bare meg og han. haha!

Nå er han i nordsjøen igjen, så blir ikke noe av å se på den før om 2-3 uker.

det som er deilig er at han ikke har lagt den ut og alt det der, så jeg må ikke stresse så fælt.

 

Blir ikke noe av ID i år :(

Får ta det neste år, kanskje det blir med en integrale :hmm:

 

 

Kunne jo gjort om navnet på tråden her til bare "Lancia Delta HF Integrale"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...