Jack_Daniels Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg skal formatere disken min, så jeg booter pcen min med xp cden, så går det jo litt tid før filene kommer over, så skal jeg velge disk og instalere xp på, men nei, der er ingen!? hva skal jeg gjøre?
Hårek Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Hvis du har en SATA disk så kan det være at du trenger en floppy med driver. Det står beskrevet i SATA guide under Lagringsmedier.
stich_it Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Hvis du har en SATA disk så kan det være at du trenger en floppy med driver. Det står beskrevet i SATA guide under Lagringsmedier. 7878994[/snapback] er vel native støtte for sata i sp2 eller roter jeg fryktelig nå? får iallefall opp alle sata diskene mine når jeg kjører installasjonscd fra XP SP2 på maskinen. men vis du bruker PRe SP2 så må du helt sikkert ha egen floppy med driver på
Jack_Daniels Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 takker men hvordan gjør jeg dette?
Hårek Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 er vel native støtte for sata i sp2 eller roter jeg fryktelig nå? får iallefall opp alle sata diskene mine når jeg kjører installasjonscd fra XP SP2 på maskinen. 7879073[/snapback] Det er vel spørsmål om kontroller er native eller ikke. Hvis det er en PC uten native SATA så trenger man driver, uavhengig av hvilken XP versjon det er. Axzter: Har du sett i SATA guide, punkt 2? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=204514
Jack_Daniels Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 (endret) Men noen som har en link til en slik serial ata driver? som kan ordne problemet mitt? btw har sata2 Endret 5. februar 2007 av Axzter
galaxee Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 HK: ikkje so forbanna bra men funka... Du må ha driver til ditt HK...kva er det da? bruker du flere disker satt opp i Raid ? da må du ha raid driver. Har du Nforce4 eller et kjent chipsett, pleier å være "serial ata driver" på xp cden vis ikke HK/windows cden er 3-4 år gammel!
Jack_Daniels Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 ok hk skal jeg finne ut, men har ikke diskettstasjon på pcen :S så slike saker med disketter kan jeg drite i, for å si det sånn kan ingenting om formatering og bios. der er jeg svakere enn alt. men er der en annen måte å formatere c: på? slika t jeg kan formatere C: så etter den er formatert jeg kan instalere windows?
Hårek Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Du er jo nødt til å få startet installasjonsprogrammet, og det krever at disken er tilgjengelig. Du formaterer under installasjonen, det hjelper ikke om du skulle formatere på annen måte først.
Jack_Daniels Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Skrevet 6. februar 2007 ok greit, men what the fuck skal jeg gjøre blir gal av dette :S pcen kjører så vidt! det er vilt, pluss jeg må få fiksa pcen til tg, cs compo kan ikke spille med 70 fps da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå