Gå til innhold

har jeg drept dataen?


Anbefalte innlegg

Heisann, har en følelse av at jeg kan ha ødelagt ett eller annet i maskinen:

 

Jeg har overklokka prosessoren fra 2.4 til 3.6GHz (e6600), men sleit med ustabilitet. Til slutt fant jeg ut at jeg skulle prøve å øke volten på rammen, fra 2.10 til 2.20 (hadde fra før testa 2.15, og det funka fint). Når jeg da starta opp igjen fikk jeg noen meldinger om at "minnet kunne ikke være read" og litt sånt, og systemet låste seg fullstendig. Jeg måtte derfor skru av strømmen. Problemet er at nå starter ikke maskinen opp igjen! jeg har allerede prøvd med begge rambrikkene (corsair dominator), og kjøre en og en, men det hjelper ikke. Har også resatt bios, hjelper heller ikke.

 

 

systemet:

asus p5w dh deluxe

c2d e6600

corsair dominator 2x1024mb CL4

 

HJELP! haster!

Endret av JeyKey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske jeg fikk "minne kan ikke være Read" på gamle PCen, men klarer ikke huske i hvilken sammenheng det var.

Det er merkelig at det ikke hjelper å resette BIOS, for RAM-brikkene skal ikke gå i stikker av å bli kjørt på 2,2v!

 

Men kommer du inn i BIOS nå?

Hvis du klarer det, så sett alt tilbake som det var orginalt. (FSB@266 osv.)

Hvis du da får feilmeldinger, så er det nok windows som har fått noen korrupte filer.

Prøv å kjøre MemTest86. Da kan du teste RAM uten å logge inn i windows, bare boot opp med en diskett eller CD.

Lenke til kommentar

Prøv å plukke ut en av brikkene og starte opp med bare den, se om det virker. Hvis ikke så bytter du brikke og sjekker igjen.

 

EDIT: øh, never mind. Hvis ikke viftene starter opp en gang så ville jeg sett på strømforsyningen som den mest aktuelle synderen. Hvilken strømforsyning har du?

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

koble fra alle strømkontaktene og prøv en jumpstart av psu for å se om det er den som er synderen.

 

http://wiki.extremeoverclocking.com/wiki/Power_Supply

 

ps. det finnes automatsikringer i de fleste nyere psu. om det er noe som har kortsluttet må du skru av og på bruteren på selve PSU for å få resatt sikringen.

 

Høres merkelig ut at psu skal bli ødelagt av overklokking av minne, men med de symptomene der ville jeg startet med psu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...