Gå til innhold

Ny prosessor til gaming (FPS)


Ravn

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tenkte å bytte ut min slitne prosessor med en med litt mer krutt og futt.

 

Sitter for tiden på en

AMD Athlon 64 3200+

7950GX2

2 gig RAM

DFI Lanparty SLI-DR

 

Vista Ultimate

 

Har tenkt å gå over til DX10 og nytt system med tid og stunder, men kunne gjerne tenkt meg litt mer krutt fram til den tid. Er en av disse noe å satse på?

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=33091

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311700

 

Takker for alle svar

Endret av Odland81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Heisann

 

Tenkte å bytte ut min slitne prosessor med en med litt mer krutt og futt.

 

Sitter for tiden på en

AMD Athlon 64 3200+

7950GX2

2 gig RAM

DFI Lanparty SLI-DR

 

Vista Ultimate

 

Har tenkt å gå over til DX10 og nytt system med tid og stunder, men kunne gjerne tenkt meg litt mer krutt fram til den tid. Er denne noe å satse på?

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=34437

 

Takker for alle svar

7876204[/snapback]

 

 

Burde velge en prosessor til socket 939, så du slipper og bytte ut hovedkortet?

Vil tippe en 4200+ til 939 er fint til ditt bruk, men den er dyrere enn AM2 versjonen, den eneste X" som koster c adet samme er 3800+ X2, men eventuelt så kan en opteron 165 pluss en fin klokk gjøre susen? hovedkortet skulle ikke holde tilbake når det kommer til klokkemuligheter ;)link til 165

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

den er finfin =) sitter selv på en 2ghz samme type cpu (3800+) overklokket til 4200+.

Husk og velg rett socket

 

Men, såfremst du ikke har vista, så er ikke dual-core den kjempefordelen, i og med du bare får benyttet ene kjernen (Rett meg hvis jeg er på feil spor her)

Endret av RiFkinD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
den er finfin =) sitter selv på en 2ghz samme type cpu (3800+) overklokket til 4200+.

Husk og velg rett socket

 

Men, såfremst du ikke har vista, så er ikke dual-core den kjempefordelen, i og med du bare får benyttet ene kjernen (Rett meg hvis jeg er på feil spor her)

7876259[/snapback]

 

Du kan benytte begge kjernene i xp også, så sant applikasjonen støtter dobbelkjerne, men det er vel slik i vista også...

Lenke til kommentar
Aj aj, bomma på sokkel der.

 

Skal selvfølgelig være en 939-sokkel

 

EDIT: Har fikset på prosessorene

7876291[/snapback]

 

Opteron er nok veien å gå hvis du skal klokke litt. Men jeg vet ikke noe om HK'et ditt er egnet til klokking. Du får høre i HK overklokkingsseksjonen hva de har å melde.

Lenke til kommentar
Står en Opteron 165 på bruktmarkedet nå til 1000.-

De koster ca 1400.- ny på første lagervare butikk i "pris"guiden.

En slik burde du klare å få opp i 2.4 GhZ eller høyere.

Med 2.4 Ghz er den litt bedre enn X2 4600+ til 1990.- på default.

 

Se opp for svindlere & lykke til.

7876607[/snapback]

 

Ikke for å være negativ, men en slik CPU på bruktmarkedet er neppe en god overklokker. Det samme gjelder slike CPU'er på demosalg og diverse lagersalg.

Lenke til kommentar
Står en Opteron 165 på bruktmarkedet nå til 1000.-

De koster ca 1400.- ny på første lagervare butikk i "pris"guiden.

En slik burde du klare å få opp i 2.4 GhZ eller høyere.

Med 2.4 Ghz er den litt bedre enn X2 4600+ til 1990.- på default.

 

Se opp for svindlere & lykke til.

7876607[/snapback]

 

Ikke for å være negativ, men en slik CPU på bruktmarkedet er neppe en god overklokker. Det samme gjelder slike CPU'er på demosalg og diverse lagersalg.

7877739[/snapback]

Og hvorfor tror/mener/vet du det da?

Lenke til kommentar
Og hvorfor tror/mener/vet du det da?

7878206[/snapback]

 

 

Fordi, en Opteron som lar seg klokke er ikke utdatert, og er derfor ikke så aktuell å selge. En Opteron som ikke lar seg klokke er egentlig ganske langt ned på rangstigen -> byttes ut med en annen.

 

Ditto for demovarer/lagersalg. Dette KAN være varer kunder har levert på "angreretten" etter at klokking, (eller åpning av pipelines på skjermkort) har vist seg å være vanskelig eller kun lite klokking er mulig.

Lenke til kommentar
Men, såfremst du ikke har vista, så er ikke dual-core den kjempefordelen, i og med du bare får benyttet ene kjernen (Rett meg hvis jeg er på feil spor her)

7876259[/snapback]

Du tar nok feil. XP kan fint benytte to og flere kjerner. Den fordeler trådene utover tilgjengelige kjerner. Problemet ligger mer i applikasjonene vi kjører, det er sjelden laget for å kjøre flere parallelle tråder. Dette endres ikke uten videre med Vista heller, det er fortsatt opp til utviklerene av spill og programmer hvorvidt effektiviteten øker med flere kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...