Gå til innhold

939 cpu til 8800 serien


Oz370

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vell, på 2560 x 1600 burde vel en fx 59 klare brasene akkurat, eller du kan gå for en 939 opperto og klokke gørra ut av den (du må nok opp på 3,4 GHz til 3,6 GHz med A64 for og klare og utnytte et 8800GTX)

 

Edit: Hvis du apsolutt skal ha et 8800 GTX er det billigere og kjøpe en e6600, hk og ram i tilleg enn og kjøpe det værste som har blitt gitt ut til spilling på s939 (som er fx 59)

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Du trenger IKKE core2duo for å ha glede av et 8800 kort, det er greit at du ikke greier å utnytte det fullt ut men det greier ikke core2duo heller på stock hastighet.

 

Kjøp nytt skjermkort du og ikke hør på alle disse "bedreviterne" som påstår at skal du ha 8800 så MÅ du ha bytte hele hw´en.. :p

 

Men du bør jo ha dualcore da :whistle:

 

Mvh

amdme

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Den største forskjellen mellom å ha en Conroe eller en socket 939 CPU sammen med en 8800gtx vil du se i de forskjellige 3dmark testene. I spill vil du ikke merke så veldig stor forskjell, spesielt ikke i litt høye oppløsninger (og i lavere oppløsninger vil ha ha så høy fps at det spiller ingen verdens rolle). Kjøper du en X2 prossessor og klokker til rundt 2.6Ghz så kan jeg love deg at du ikke blir skuffet :) (Eventuellt en Opteron)

 

Vinci

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ville kjøpt en opteron 165 og klokket denne, til rundt 2,5-2,6GHz, da vil du nok klare deg fint med det i samarbeid med et 8800gtx...

 

Men lurer også på en annen ting; hvor stor er oppløsningen på skjermen din? hvis du har en standard 19" LCD elns så er 8800gtx overkill...

Lenke til kommentar

den klokker ikke bra nei, den har alerede en klokk på 2,6 så den stopper nok like over tenker jeg men det er nok en cpu du kunne dradd nytte av.og det er så store utgifter på den at du nesten kunne kjøpt nytt system.

 

du får et bra conroe system for 4000,- ++

 

 

prøv først og klokke den du, har får du den opp i 2,4 ghz er det heelt supert. noe du bra sikkert gjør. da funker det fint. ingen vits og investere noe på 939 system, heller spare litt og kjøpe conroe etter hvert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hmm, sjekket prisguiden nå. La merke til Opteron 185 cpu'en

https://prisguiden.no/product.php?productId=41721

 

vil denne gi nok kraft? er den en god overklokker?

 

Takker for alle svar :)

 

edit:

en venn tipset meg om AMD Athlon 64 X2 4600+

er ganske billig, ligger på rundt 2k kr :) tror dere denne vil klare seg fint?

7876443[/snapback]

 

 

Personlig ville jeg ha gått for en opteron 165, den skal klokke like bra som en 185, Ser at mange med en opteron 165 havner på rundt 2,7 GHz uten større problemer, og med en god luftkjøler kan du vel havne på rundt 2,8-2,9 GHz avhengig av steppinga.

(Rett meg gjerne der, er lenge siden jeg fulgte med på 939 leiren ;) ...)

 

En må også huske at en 185 nødvendigvis ikke klokker lengre en det en 165 gjør på tross av den høyere klokkefrekvensen, for etter i grunn er egentlig en 165 en 185 som ikke klarte testene til AMD på 2,6GHz, men klarte de på 1,8GHz, Og blir derfor markedsført som en 165, Selve dien (kjernen) er helt lik som den en finner i en 185.

(En må ikke uroe seg for at en 165 er "dårligere" enn en 185, på standard klokkehastighet til 185, for testene som AMD utsetter prosessorene sine for, og da spesielt opteron serien er veldig harde, for opteron er ment for servermarkedet, der stabilitet er alfa omega...

 

Hvis jeg ikke husker helt galt så var det store problemer med og få feks en FX60 til og klokke noe særlig høyere enn 2,8GHZ uten og måtte ty til ekstremkjøling som tørris, Ln2 eller fasekjøling. Men ingen av de er særlig egnet til vanlig bruk, utenom de gangene en vil klokke høyest mulig

(nå har riktignok vapochill noen fasekjølere beregnet på "vanlig" bruk, men de er liten vits i grunn)

 

EDIT: uansett ville jeg nok ha spart opp til et ok conroe system, det vil være et bedre valg med tanke på fremtiden... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
hmm, sjekket prisguiden nå. La merke til Opteron 185 cpu'en

https://prisguiden.no/product.php?productId=41721

 

vil denne gi nok kraft? er den en god overklokker?

 

Takker for alle svar :)

 

edit:

en venn tipset meg om AMD Athlon 64 X2 4600+

er ganske billig, ligger på rundt 2k kr :) tror dere denne vil klare seg fint?

7876443[/snapback]

 

 

Personlig ville jeg ha gått for en opteron 165, den skal klokke like bra som en 185, Ser at mange med en opteron 165 havner på rundt 2,7 GHz uten større problemer, og med en god luftkjøler kan du vel havne på rundt 2,8-2,9 GHz avhengig av steppinga.

(Rett meg gjerne der, er lenge siden jeg fulgte med på 939 leiren ;) ...)

 

En må også huske at en 185 nødvendigvis ikke klokker lengre en det en 165 gjør på tross av den høyere klokkefrekvensen, for etter i grunn er egentlig en 165 en 185 som ikke klarte testene til AMD på 2,6GHz, men klarte de på 1,8GHz, Og blir derfor markedsført som en 165, Selve dien (kjernen) er helt lik som den en finner i en 185.

(En må ikke uroe seg for at en 165 er "dårligere" enn en 185, på standard klokkehastighet til 185, for testene som AMD utsetter prosessorene sine for, og da spesielt opteron serien er veldig harde, for opteron er ment for servermarkedet, der stabilitet er alfa omega...

 

Hvis jeg ikke husker helt galt så var det store problemer med og få feks en FX60 til og klokke noe særlig høyere enn 2,8GHZ uten og måtte ty til ekstremkjøling som tørris, Ln2 eller fasekjøling. Men ingen av de er særlig egnet til vanlig bruk, utenom de gangene en vil klokke høyest mulig

(nå har riktignok vapochill noen fasekjølere beregnet på "vanlig" bruk, men de er liten vits i grunn)

 

EDIT: uansett ville jeg nok ha spart opp til et ok conroe system, det vil være et bedre valg med tanke på fremtiden... :)

7877080[/snapback]

 

De ALLER fleste Opteron 165 fra 2006 (med CCB1E eller CCBBE-stepping) klarer 2,6Ghz med 1,4v som er standarden til Opteron 185. Er ikke noe forskjell der, er nok mer tilfeldig hva som havner hvor. Men at de ytterst få som ikke greier "185-testen" (om noe slikt finnes) blir til billigere modeller (hvis de består de testene også) kan godt hende.

 

Har du bra hovedkort er Opteron 165 evt. 170 bra kjøp, såfremt du unngår den fryktede CCBWE-steppingen.

Lenke til kommentar
oteron eller x2 blir ett fett. men heller 4400+ enn 4600+

7878398[/snapback]

 

Hvorfor det? :hmm:

 

Hilsen en som nettopp har kjøpt en X2 4600+ :ph34r:

7882012[/snapback]

 

 

sorry leste for fort..... tenkte 4600+ vs 4800+ begge har samme klokk. men 4800+ har dobbelt så mye L2- cache

 

 

 

jeg sier det igjenn... jeg ville ALDRI kjøpt noe 939 cpu........ enten klokke den du har. g bruke den intill videre.

 

eller selg nåværende cpu, hk og ram for et par tusen på bruktmarkedet, plussa på de 2 tusen du vil bruke og kjøpt følgende

 

asaus p5b

e6300 eller e6400

2 gig 800mhz minne

Lenke til kommentar

tips 8800gts 320mb 2500kr

evt 1900xt 2000kr fårke så mye bedre ytelse enn det uansett

 

gtx er da bedre, så må alt det andre til, alikevel det drar 3 spill i et

 

hvis du tar ut 1gb ram så går det kjappere.

 

du må iallefall overklokke fortell hva hovedkort du har

 

kjøler

 

 

x1900gt 1275kr like bra som et 7900gt, pcustyr, kan være en ide for deg.

 

conroe or nada capiche

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Men om man ska bruke Vista så tar det programet bruk for upp till 1200MB skjermkortsminne...så om jag førstår det riktigt så bruker vista ram minne till hjälp som skjerkortsminne. Før jag har 512 och lurer då på om inte 320mb blir før lite. Det vanliga ramminet bør ju brukes till annat krävande och inte komplettere det ikke existerande skjerkortsminnet.

Har jag fel?

Lenke til kommentar
Men om man ska bruke Vista så tar det programet bruk for upp till 1200MB skjermkortsminne...så om jag førstår det riktigt så bruker vista ram minne till hjälp som skjerkortsminne. Før jag har 512 och lurer då på om inte 320mb blir før lite. Det vanliga ramminet bør ju brukes till annat krävande och inte komplettere det ikke existerande skjerkortsminnet.

Har jag fel?

7883408[/snapback]

'

 

vista bruker ikke skjermkort minne men bruker ram

xp bruker en plass mellom 200-300, det pleier å fylle seg opp etterhvert med snusk og dritt.

 

vista, vel kansje opp mot 500mb ram.

 

skjermkort minne det er mer sånn høgere oppløsnig en 1280x1024, synes å ha hørt.

f.eks et stort brett blir lasted inn med ram. det som skjer aktiv i spillet går på skjermkort rammen. selveste brettet er frøset.

 

hva strømforsyning har du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...