Gå til innhold

Sikkerhetshull hos webhotell

trrunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ett sikkerhetshull i 2 webhotell, dette gjelder dcvhost og domeneshop i hvertfall, der kan jeg via ssh gå og lese php kildekoden til andre kunder, og dermed finne passord, sendte mail til dcvhost angående dette og fikk dette til svar:

Hei.

Dette er helt normalt, og noe brukere selv må sørge for at ikke utgjør noe problem. Jeg kan ikke gi en høyere sikkerhet enn det programvaren tillater. PHP-filer som inneholder passord kan CHMODes til 600 for å unngå at andre brukere kan lese dem.

--

Dcvhost Kundeservice

Men det må da vel gå an å endre på dette som standard, slik at ikke kunden selv trenger å gjøre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om folk CHmodder filene til 777 eller hva det er, så får jo alle tilgang, så da er det rett og slett ens egen feil.

Jonepet, eller eier av DCV-host kan sine ting, bare så det er sagt :)

Samtidig kan det være smart å legge filer med passord uten for www-mappa, så kan man ikke få tak i dem over internett.

Skrevet
Får tak i dem via ssh uansett, er der jeg fant sikkerhetshullet

7874609[/snapback]

etter min mening hørtes dette helt horribelt ut....

men det er vel kundene selv som har ansvaret på ens egen konto....

Skrevet

På mitt gamle Dcvhost-hotel, trur eg ein gang eg fekk melding om at filene var CHMODDA til 777, og då ville ikkje webhotelet vise sida. Eg sendte mail til jonepet, og han sa eg måtte chmodde til noko anna. Det virka.

Får ikkje du ein slik melding?

• 2 uker senere...
Skrevet
På mitt gamle Dcvhost-hotel, trur eg ein gang eg fekk melding om at filene var CHMODDA til 777, og då ville ikkje webhotelet vise sida. Eg sendte mail til jonepet, og han sa eg måtte chmodde til noko anna. Det virka.

Får ikkje du ein slik melding?

7914838[/snapback]

Nei aldri fått en slik melding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...