Gå til innhold

Er Spillverdenen i endring?


Echeron

Anbefalte innlegg

Eyetoy HD på ps3 har da potensiale til å bli mye bedre enn eyetoy var på ps2. Bedre maskinvare og høyere oppløsning kan gjøre at eyetoy vil fungere til mye mer enn hva som har vært mulig til nå.

7865757[/snapback]

 

Hvis ikke de får byttet ut det elendige kameraet med noe bedre, så tviler jeg på at spillopplevelsen blir så mye annerledes. Eye-toy er et morsomt konsept, men kameraet er for dårlig til å registrere bevegelsene som blir gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eyetoy HD på ps3 har da potensiale til å bli mye bedre enn eyetoy var på ps2. Bedre maskinvare og høyere oppløsning kan gjøre at eyetoy vil fungere til mye mer enn hva som har vært mulig til nå.

7865757[/snapback]

 

Hvis ikke de får byttet ut det elendige kameraet med noe bedre, så tviler jeg på at spillopplevelsen blir så mye annerledes. Eye-toy er et morsomt konsept, men kameraet er for dårlig til å registrere bevegelsene som blir gjort.

7866046[/snapback]

 

Var jo derfor jeg skrev EYETOY HD, det nye kameraet vil ha høyere oppløsning, og hardwaren i ps3 vil kunne registrere bevegelsene mye bedre vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Var jo derfor jeg skrev EYETOY HD, det nye kameraet vil ha høyere oppløsning, og hardwaren i ps3 vil kunne registrere bevegelsene mye bedre vil jeg tro.

7866069[/snapback]

Absolutt, men du beveger deg fremdeles i 2D-rom. Tviler at Eyetoy vil kunne fungere i 3D-rom uten et ekstra kamera i så fall.

 

Nå sier jeg ikke at Wii sin kontroll er fasiten her, men en fysisk kontroll og bevegelse i 3D-rom er en betydelig bedre måte å styre på. Samtidig er kontrollen en del av systemet hos Wii, mens på PS2/PS3 er den ekstrautstyr. En betydelig forskjell med tanke på spillstøtte.

Lenke til kommentar

Eyetoy HD har ett stort potensiale, og jeg tror faktisk at en del av de løsningene Sony arbeider på sammen med Dr. Marx vil gi folk bakoversveis:

 

Jeg quoter likegodt meg selv.. ;)

 

Jeg venter litt på hva Sony tenker og gjøre med Eyetoy HD på PS3 og hvilke muligheter dette vil gi.. På PS2 var det mer eller mindre en raritet, men på PS3 og Cell har vi sett reklame og demonstrasjoner som er temmelig heftig.

 

Generell demo på bl.a. Minority report type interface:

http://www.youtube.com/watch?v=L17O43X39cg

 

Cups demo:

 

Alle husker vel real time rendering av ansikt:

http://www.youtube.com/watch?v=58hfb9ZxzK8...related&search=

 

Eller hva med realtime fighting.. Dette ser morro ut, om man kan klare det uten all akrobatikken, alt slitet og to storskjermer.. -Voice activated special attack..  :D

 

Eye of Judgement ser utrolig interessant ut:

http://www.youtube.com/watch?v=cLXtc3AriU8...related&search=

 

Eyedentify er et spill hvor du integreres inn i spillet med heite damer som ler av alle de dårlige vitsene dine.. Confidence development for nerds.. wink.gif

http://www.youtube.com/watch?v=O2ZKyfaCQyU

 

 

Jeg tror at Eyetoy HD utvilsomt vil gi oss mange nye muligheter i fremtiden..  :cool:

Lenke til kommentar
For noe tull.

 

Twilight Princess, Metroid Prime, osv. er "minigames"?

7867912[/snapback]

 

Ja. Jeg vil påstå at hovedfokusen til Nintendo denne generasjonen er mini- og partygames. Så klart fines det unntak, og til og med multiplattform blir sluppet på wii (spør ikke meg hvorfor). Nintendo ahr hele tiden sagt at dette er en maskin du skal kunne spille på når du har 5 minutter ledig, men de må jo tilfredstille gamere som venter på zelda, mario og metroid også. Men hovedfokusen til Wii er å få tak i ikke-gamere og de som har det for travelt til å kunne sette seg inn i spill.

 

Og twilight princess er ikke så helvettes langt fra plattform at det gjør noe heller. Et minigame er det ikke, men kansje den settninga du siterte meg på ble ett ord for langt for deg?

Lenke til kommentar

Lovende "tradisjonelle" spill som kommer/har kommet til Wii:

Twillight princess(Nin)

Super Mario Galaxy(Nin)

Super Smash bros Melee(Nin)

No More Heroes

Crystal Chronicles: Crystal bearers

Super Paper Mario(Nin)

Dragon Quest Swords

Sadness

Disaster: Day of Crisis(Nin)

Resident evil: Umbrellla corp chronicles

Sonic and the secret rings

Exitetruck(Nin)

Harvest moon heroes

Battalion wars 2(Nin)

Animal Crossing Wii(Nin)

Super Mario Strikers(Niin)

SSX: Blur

Fire emblem(Nin)

Pokemon battle revolution(Nin)

Project hammer(Nin)

Sword of Legendia

 

Titlene jeg har plassert (Nin) bak er enten spill utviklet av Nintendo eller spill som er basert på IP'ene til Nintendo. Å si at Nintendo fokuserer på 5-minutters spill er feil. Målet med Wii er å tilby folk nye og mer intuitive kontrollere. Både i de tradisjonelle spillene og i spillene som baserer seg på minispill og enkle bevegelser.

Lenke til kommentar
Lovende "tradisjonelle" spill som kommer/har kommet til Wii:

Twillight princess(Nin)

Super Mario Galaxy(Nin)

Super Smash bros Melee(Nin)

No More Heroes

Crystal Chronicles: Crystal bearers

Super Paper Mario(Nin)

Dragon Quest Swords

Sadness

Disaster: Day of Crisis(Nin)

Resident evil: Umbrellla corp chronicles

Sonic and the secret rings

Exitetruck(Nin)

Harvest moon heroes

Battalion wars 2(Nin)

Animal Crossing Wii(Nin)

Super Mario Strikers(Niin)

SSX: Blur

Fire emblem(Nin)

Pokemon battle revolution(Nin)

Project hammer(Nin)

Sword of Legendia

 

Titlene jeg har plassert (Nin) bak er enten spill utviklet av Nintendo eller spill som er basert på IP'ene til Nintendo. Å si at Nintendo fokuserer på 5-minutters spill er feil. Målet med Wii er å tilby folk nye og mer intuitive kontrollere. Både i de tradisjonelle spillene og i spillene som baserer seg på minispill og enkle bevegelser.

7868281[/snapback]

 

Må si meg enig der. ;) Fin liste også, mange titler jeg gleder meg til. :dribble:

Lenke til kommentar
Super Mario Galaxy(Nin)

Super Smash bros Melee(Nin)

Super Paper Mario(Nin)

Sonic and the secret rings

SSX: Blur

Pokemon battle revolution(Nin)

Du kan vel ikke si at disse spillene ikke er enkelt bygd opp? PLattform? Enkle spill?

7868306[/snapback]

 

Tviler på at du har lest mye om Super Mario Galaxy dersom du mener at spillet er enkelt bygd opp.

 

Super Paper Mario ser veldig lovende ut ved at utviklerene blander 2D og 3D i oppgaveløsingen. Sammen med wiikontrolleren kan spillet bli veldig bra.

 

Super Smash bros Melee var kanskje det mest spilte GC spillet forrige generasjon. Det sier litt om hvor stor replayvalue og dypde spillserien har. Og nå har Nintendo planer om å få det online i tillegg. Mener du at SSBB er et platformspill forresten?

 

Sonic and the secret rings har et enkelt kontrolloppsett ja. Men gameplayet ser variert og underholdende ut. Dessuten har spillet potensiale til å gjenskape gameplayet fra 2D-spillene. Et stort pluss i min bok iallefall.

 

Pokemon battle revolution er et rpg-spill med mulighet for å duellere mot andre online. Selv om singleplayeren kanskje er for lett vil man støte på flere utfordringer online.

 

Edit: Glemte SSX: Blur

SSX serien har en enorm underholdningsverdi og er omtrent den eneste originale EA-serien jeg liker(Merk: Ikke kjøpt opp). Det er egentlig opp til hver enkelt å bedømme sportspill. Men jeg synes iallefall at serien har fin dybde, vanskelighetsgrad og replay value. Eneste jeg savner i Blur er en onlinemodus.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Ett viktig element i Zelda:TP jeg synes blir forbigått er musikken. Jeg fikk som mange andre gledestårer når jeg spillte TP, men ikke helt på grunn av grafikken. Jeg elsker grafikken i TP, draw distance i spillet er fantastisk. Å kunne stå ute i ørkenen å se helt bort til Hyrule Castle og Snowpeak mountain ga meg en god følelse, men den beste var utvilsomt å ri over Hyrule Field. Musikken der, både på dagtid og om natten, er fantastisk. Så den vakre musikken, kombinert med grafikken, fikk lett mine tårer til å trille. Og rulletekstene er også et sterkt øyeblikk, har aldri blitt så rørt av et spill før som jeg ble av Zelda:TP. Tar også å ser på intro'en til Ocarina of Time nå og da for å mimre litt, musikken der er også fabelaktig. Så et viktig element, for meg vertfall, er utvilsomt musikken. Føler at mange spillutviklere kan skjerpe seg der. Kansje Nintendo kan skaffe seg et komplett orkester til neste zelda spill :dribble:

7865944[/snapback]

 

For ikke å snakke om cutscenes som er lagt til, fikk håra på armene å renne vær gang. Alt med Twilight Princess skriker perfeksjonert. Ingen ting er overlatt til tilfeldigheten. T.o.m kisen som sender deg avgårde i kanonen har et lite "skjult" budskap. Om du tar en titt på ene armen ser du hvem hans tidligere arbeidsgiver var :p

 

man har mer innlevelse med eyetoy også. betyr det at det er mer moro ? for noen, sikkert. for mer hardcore gamere, tror ikke det.

 

Får ikke mer innlevelse med eyetoy, kan du bruke eyetoy i FPS, så i Strategi så i f.eks RPG (NwN stil)? Nei. Det kan du med WIimoten, bare fantasien setter begrensningene og det har en del utviklere skjønt. Eyetoy er forbeholdt små enkle spill som f.eks Bowling, men kan ikke brukes i utvikling og bruk i andre sjangrer.

 

det eneste nintendo kanskje har gjort med wii er å få non-gamers interessert. vil disse kjøpe maskinen og nye spill måned etter måned ? tviler.

dette er den samme gruppen som kjøper ps2 for buzz og singstar.

 

Mesteparten av siste års salg av PS2 har vært nettopp grunnet party spill som Buzz, Singstars og Eyetoy. Samt Guitar Hero og danse matta. Det er nettopp derfor PS2 er blitt så uhorvelig populær som den har blitt, fordi den har satset på et større marked.

 

Det er nettopp det Wii gjør, den appelerer til alle, derav navnet Wii, Vi. Den er ment for alle, derfor satses det på et annet grunnlag enn X360 og PS3, som er for spesielt intereserte akkurat nå.

 

å si at alle konsoller vil ha wii lignende kontroll garantert neste runde synes jeg er litt vel forhastet. hvis wii spill, særlig fra tredjeparts utviklere, danker ut 360 og ps3 spill salgsmessing så kanskje. men ingenting tyder på det.

 

Mye tyder likevell på det, om du har satt deg litt inn i markedet. Ubisoft, Square Enix og EA har meldt godt interesse for Wii. Dette er 3 tunge selskap, samt at Valve har utalt seg meget varmt om Wii, og for alt vi vet kan det hende vi får et FPS spill fra giganten.

 

3dje parts støtten ser ut til å bli større på Wii enn på f.eks NGC, som dessverre manglet dette. Derfor tror jeg at Wii kan gjøre mer "ugang" på markedet enn først antatt.

 

Er bare det at mange lever i den tro at bare god grafikk kan definere markedet og innser ikke at en liten pusling uten HD kraft kan ha redefinert gaming som vi kjenner det.

Lenke til kommentar
Super Mario Galaxy(Nin)

Super Smash bros Melee(Nin)

Super Paper Mario(Nin)

Sonic and the secret rings

SSX: Blur

Pokemon battle revolution(Nin)

Du kan vel ikke si at disse spillene ikke er enkelt bygd opp? PLattform? Enkle spill?

7868306[/snapback]

 

Om du finner seks spill av 21 på lista som du synes er enkelt bygd opp er det ikke så ille :)

Om jeg skal sette det på spissen da: Gears of war er ikke så helvetes langt ifra platform det heller :p

 

Grunnen til at jeg kjøpte Wii, er hovedsaklig pga at jeg SKAL ha meg et Star wars spill på denne konsollen :D Og jeg vil se hva den lille boksen har å vise frem, har ikke vært interessert i konsoller på ti år nå, men fy.. så fascinert jeg blei når jeg så pressekonferansen Nintendo holdt når de viste frem Wiimoten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...