Gå til innhold

Er Spillverdenen i endring?


Echeron

Anbefalte innlegg

Hvis Wii har så dårlig grafikk, hvorfor har det seg slik at Zelda TP er det første spillet jeg har fått direkte gledestårer (tårene rant faktisk :blush: ) av ren grafikk?

 

Dette skjedde da jeg for første gang skulle prøve rafting ned elva.

 

Har jo ifølge dere mye bedre grafikk på min 360 med GeOW, Oblivion, R6: Vegas og PGR3.

 

Zelda på vanlig TV med RGB ser faktisk best ut.

7864103[/snapback]

 

Tårer randt ned mitt kinn mang en gang i TP, jeg er ikke redd for å si det heller, men Zelda TP er det første spillet som har rørt meg helt innerst i hjerterota. Jeg er egentlig glad det ikke var stemmer i spillet, for da hadde jeg vel tuta til langt utpå nyåret. Slike spill elsker jeg bare, slike hærlige spill du bare vil spill om og om igjen.

 

Jeg sier ikke at spill er dårlige på X360 og PS3, for de har sine perler, men fokusen synes jeg blir lagt mye på grafikk fremfor de andre elementene og derfor blir mange spill til stormaskinene grafisk nydelige men ikke fult så bra på de andre feltene. Ikke at dette er tilfelle i alle spill, men føler det blir slik av mange.

 

Oblivion f.eks er jo grafisk fin, og jeg fikk hakeslipp da jeg trådde ut av grotten. Men jeg ble fort metta av grafikken, og begynte å grave litt, og kom ikke så langt ned som jeg ønsket.

 

Jeg fikk faktisk mer hakeslipp av TP, som gjorde at haka mi var på god vei ned i underetasjen (3 etg's hus, jeg sitter i andre, så jeg snakker om ned i første og ikke til mannen med ljåen).

 

Jeg sier og ja takk begge deler, men dessverre ser det ut som det blir sjokolade trekket eller kjeksen inni jeg får på andre konsoller. Derfor liker jeg godt Wii, som har samlet alt i en hærlig Mars Delighte som smaker godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde møte med Bergsala her om dagen og de viste flere spill som kommer til DS og Wii. Grafikkmessig vil det nye Metroid Prime til Wii overraske mange.

7864303[/snapback]

Selv om Wii ikke fokuserer på å presse grafikk videre, finnes det selfølgelig unntak. Selv Metroid Prime på GC er kanskje et av de lekreste spillene i forrige generasjon.

 

Det viktigste her er at Wii og DS utfordrer uviklere på en ny måte. Utviklere kan utfolde kreativiteten på en annen måte, noe som både er en frisk pust for oss alle. Ut i fra dette gir man også mange mindre utviklere sjansen, da budsjettet på spill ikke trenger å bli for høyt i forhold til forrige generasjon.

 

Når man også er inne på grafikk, vil også innovasjon bare nå så langt også. Første generasjons spill til Wii vil fokuserer mer på selve kontrollen enn grafikk. Etter hvert vil spill på Wii også kunne bli visuelt imponerende, tross den lavere ytelsen i forhold til PS3/360 (gjelder såklart disse også).

 

Men jeg tror at det vil bli en del anerledes med Wii, grunnet at her vil kreativiteten variere en del mer. Kontrollen vil kunne brukes på utallige flere måter enn en vanlig gamepad. Kanskje gjør dette opp for at Wii vil falle mer og mer bak når det gjelder grafikk i forhold til konkurrentene. Det skal uansett blir spennende å se hva vi får om et til to år .

Lenke til kommentar

Jeg tror at spillere alltid vil ønske seg mer realistiske spill, og da må grafikken forbedres. Men nå begynner det å hjelpe veldig, man har god teknologi og mange spill som har kommet ut i det siste byr jo på noen fantastiske visuelle opplevelser. Jeg håper at man i nær fremtid vil legge enda større vekt på historier og spillefølelsen, samtidig som man jobber for å presse grafikknivået til enda større høyder.

Lenke til kommentar
Jeg tror at spillere alltid vil ønske seg mer realistiske spill, og da må grafikken forbedres. Men nå begynner det å hjelpe veldig, man har god teknologi og mange spill som har kommet ut i det siste byr jo på noen fantastiske visuelle opplevelser. Jeg håper at man i nær fremtid vil legge enda større vekt på historier og spillefølelsen, samtidig som man jobber for å presse grafikknivået til enda større høyder.

7864537[/snapback]

 

Jeg tror det motsatte. Om folk ønsker seg realisme trenger de 2 andre forbedre mye annet enn grafikken, som f.eks kontrollen som ødelegger for en realistisk opplevelse.

 

Jeg får i alle fall ingen realisme følelse av å sitte å spille flight sim med tastaturet. Men om jeg derimot har en flystikke øker realismen mye.

 

Samme blir det om man skal ha realisme på konsoll. Grafikk er en ting, men hvordan man skal oppleve det blir noe annet. Om vi skulle hatt et realistisk FPS ville jeg først foretrokke Wiimoten fremfor button bashing.

Lenke til kommentar
Jeg tror at spillere alltid vil ønske seg mer realistiske spill, og da må grafikken forbedres. Men nå begynner det å hjelpe veldig, man har god teknologi og mange spill som har kommet ut i det siste byr jo på noen fantastiske visuelle opplevelser. Jeg håper at man i nær fremtid vil legge enda større vekt på historier og spillefølelsen, samtidig som man jobber for å presse grafikknivået til enda større høyder.

7864537[/snapback]

 

Jeg tror det motsatte. Om folk ønsker seg realisme trenger de 2 andre forbedre mye annet enn grafikken, som f.eks kontrollen som ødelegger for en realistisk opplevelse.

 

Jeg får i alle fall ingen realisme følelse av å sitte å spille flight sim med tastaturet. Men om jeg derimot har en flystikke øker realismen mye.

 

Samme blir det om man skal ha realisme på konsoll. Grafikk er en ting, men hvordan man skal oppleve det blir noe annet. Om vi skulle hatt et realistisk FPS ville jeg først foretrokke Wiimoten fremfor button bashing.

7864591[/snapback]

 

Så hvorfor ikke kombinere alle de tingene du nevner, for å gjøre spillopplevelsen komplett? Så klart ligger et slikt system en liten stund framover i tid, men vi har jo allerede tingene du nevner; joystick, ratt/pedal, wiimoten osv.

Et godt eksempel på at fremtiden allerede er her, må vel utvilsomt være Microsofts Flightsimulator (??) X. Det rapporteres om en helt hinsides grafikk, som "ingen" PCer klarer å kjøre på fullt. Men hvis man da har en så god PC, en stor skjerm og en fin joystick - er ikke spillopplevelsen da komplett? Jeg ser at det blir litt naivt å sammenligne FS X med andre mer nytenkende spill (styre et fly er tross alt ikke så veldig nyskapende), men det er i hvert fall et steg i retning.

Jeg syns det er utrolig tøft av skaperne av for eksempel Guitar Hero å lage den gitaren som følger med, og på den måten gi deg følelsen av at du spiller på en helt ny konsoll. Da syns jeg det faktisk er helt greit å betale noen hundrelapper ekstra for en såpass stilig spillopplevelse. Så til alle dere spillskapere; ikke tenk så firkanta og tro at dere bare kan bruke den vanlige kontrollen, hvis konseptet er bra, betaler veldig mange litt ekstra for det!

Lenke til kommentar
Jeg tror at spillere alltid vil ønske seg mer realistiske spill, og da må grafikken forbedres. Men nå begynner det å hjelpe veldig, man har god teknologi og mange spill som har kommet ut i det siste byr jo på noen fantastiske visuelle opplevelser. Jeg håper at man i nær fremtid vil legge enda større vekt på historier og spillefølelsen, samtidig som man jobber for å presse grafikknivået til enda større høyder.

7864537[/snapback]

 

Jeg tror det motsatte. Om folk ønsker seg realisme trenger de 2 andre forbedre mye annet enn grafikken, som f.eks kontrollen som ødelegger for en realistisk opplevelse.

 

Jeg får i alle fall ingen realisme følelse av å sitte å spille flight sim med tastaturet. Men om jeg derimot har en flystikke øker realismen mye.

 

Samme blir det om man skal ha realisme på konsoll. Grafikk er en ting, men hvordan man skal oppleve det blir noe annet. Om vi skulle hatt et realistisk FPS ville jeg først foretrokke Wiimoten fremfor button bashing.

7864591[/snapback]

 

Wii-moten blir nok en egen sjanger i fremtiden. Helt til vi når nivåer som Matrix. Problemet er at vi er maange som ikke gidder å veive med armene og kunne tenkt oss å hoppe over generasjonene da en må veive med armene for å få noe på en skjerm til å skje. Derimot kan jeg være villig til å gjøre dette i en matrix lignende verden. Som jo bare foregår i hodet. Altså tenker jeg bare at jeg beveger på armer å bein. Å spille FPS med Wii er helt idiotisk synest jeg. Da foretrekker jeg heller å være på tivoli å skyte med laser inne i slike mørke ganger. Morsom!! Men ikke noe jeg vil ha i stuen. Eller jeg hadde kanskje tatt meg en runde paintball. Poenget er at det ikke er noe poeng i å måtte gjøre fysiske ting for å skje på en skjerm. Det er bortkastet. Poenge med spill er å ha en filmatiskfølelse. Ikke en delaktig. Det blir bare mislykket..

Lenke til kommentar
Wii-moten blir nok en egen sjanger i fremtiden. Helt til vi når nivåer som Matrix. Problemet er at vi er maange som ikke gidder å veive med armene og kunne tenkt oss å hoppe over generasjonene da en må veive med armene for å få noe på en skjerm til å skje. Derimot kan jeg være villig til å gjøre dette i en matrix lignende verden. Som jo bare foregår i hodet. Altså tenker jeg bare at jeg beveger på armer å bein. Å spille FPS med Wii er helt idiotisk synest jeg. Da foretrekker jeg heller å være på tivoli å skyte med laser inne i slike mørke ganger. Morsom!! Men ikke noe jeg vil ha i stuen. Eller jeg hadde kanskje tatt meg en runde paintball. Poenget er at det ikke er noe poeng i å måtte gjøre fysiske ting for å skje på en skjerm.

 

Før var det at Nintendo er for unger. Nå er det at du gidder ikke "veive i lufta" med Wiimoten. Noen er vel kun ute etter negative sider, uansett hva det er.

 

Om Nintendo hadde kommet med Matrix versjon av en konsoll hadde det blitt "jeg gidder ikke stikke en plugg i hodet for å spille, er bare idiotisk". Never pleasing you is it.

 

Å spillet FPS med Wii er 100 ganger bedre, og raskere, enn på tradisjonell kontroll. CoD3 f.eks viser at det er mulig, og det er morro. Og ikke minst, det funker. Det funker mega godt, og gir en spillopplevelse du ikke finner med andre konsoller.

 

Det er bortkastet. Poenge med spill er å ha en filmatiskfølelse. Ikke en delaktig. Det blir bare mislykket..

 

Den fortjente sin egen quote for det er så totalt feil som du kan få det, med tanke på det siste. Det blir bare mislykket? Wii selger bedre enn PS3, og tar godt innpå X360. Vitner det om et "mislykket" konsept? I dont think so.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Poenget er at det ikke er noe poeng i å måtte gjøre fysiske ting for å skje på en skjerm. Det er bortkastet. Poenge med spill er å ha en filmatiskfølelse. Ikke en delaktig. Det blir bare mislykket..

7864819[/snapback]

 

Et spills funksjon er rett og slett bare å være underholdende. Noen av tidenes største spill har vært totalt blottet for historie og cinematiske sekvenser, men har likevel blitt noen av historiens mest vellykkede spill kun på gameplay og det å være gøy.

 

Edit: Leste posten din igjen, og ut i fra det du skrev, ønsker du spill eller film? Å flytte joysticker er også fysisk aktivitet. :tease:

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar

Feks. Nintendo har flere konsollprosjekter gående samtidig. For hva vi vet kunne Wii-prosjektet deres ha foregått siden 1998.

 

Hvis Wii lykkes, kommer det jeg kaller den ultimate spillopplevelsen i neste generasjon. Nintendo har uttalt at i generasjon etter Wii, vil deres neste maskin være fullt på høyde med de andre på markeded i grafikk og mulighet for HD. Sansynligvis med en perfeksjonert Wii kontroller (bortimot en virtuell hånd). Nintendo gidder ikke slenge seg på grafikkkaoset mellom Sony og MS, fordi de vet at dette er den siste spillgenerasjonen det virkelig konkurreres om grafikk. Etter denne generasjonen blir det mer opp til utviklerne selv å besteme hvor god grafikk de vil ha til spillene sine. Det vil ikke være de samme begrensningene som før siden all maskinvare sansynligvis vil gi bortimot lik ytelse. Det er mye og tape for den av MS og Sony som virkelig "taper" grafikkløpet i denne generasjonen (hvis noe sånt skulle skje da, MS har uansett råd til dette :!: ) Derfor melder Nintendo seg ut inntil videre, og satser heller på å få seg selv og andre til å bli flinke på det de sansynligvis satser på i neste generasjon: En "Super Wii" akkurat som Super Nintendo var en "Super" NES :yes:

Lenke til kommentar

Neste kontrollen bør være et par hansker du tar på deg hvor all bevegelse registreres. Så når man spiller skytespill må man imitere at man holder et våpen og trykke på avtrekkeren. Eller spille Guitar hero på skikkelig luft-gitar. For bilspill har man bare et ratt i hånda og sensoren på tuppen av sokkene vil registrere clutch, brems og gass, alt etter hvor du plasserer føttene. på plattform spill må man "jogge" med hendene for å få karakteren til å gå fremover, sensoren på sokkene vil kunne registrere hopp. Puzzle-spill vil sikkert ha unike styringer, men jeg ser for meg Minority Report. Så klart vil jo også de første glassplate-skjermene ha kommet til nå. Hold en stokk i handa og du er inne i et fektespill, eller hent golfkøllene til pappa å ta et slag Tiger Woods i stua.

 

Kansje jeg bør søke patent :p

Lenke til kommentar
Poenget er at det ikke er noe poeng i å måtte gjøre fysiske ting for å skje på en skjerm. Det er bortkastet. Poenge med spill er å ha en filmatiskfølelse. Ikke en delaktig. Det blir bare mislykket..

7864819[/snapback]

Heh, og du kaller det Wii gjør nå for misslykket? Tror ikke du skal ta "fysisk aktivitet" i spill for gitt. Det er kommet for å bli, det er garantert at alle konsollene vil bruke sensorer neste gang. Nå vet jeg ikke om du har spilt Wii i det hele tatt, men du har mye mer innlevelse der enn noen som som jeg har spilt, selv om grafikken ikke er den beste. Å kalle det for misslykket syns jeg er ganske feil å si, da DS og Wii er beviset på det motsatte.

Lenke til kommentar
Poenget er at det ikke er noe poeng i å måtte gjøre fysiske ting for å skje på en skjerm. Det er bortkastet. Poenge med spill er å ha en filmatiskfølelse. Ikke en delaktig. Det blir bare mislykket..

7864819[/snapback]

Heh, og du kaller det Wii gjør nå for misslykket? Tror ikke du skal ta "fysisk aktivitet" i spill for gitt. Det er kommet for å bli, det er garantert at alle konsollene vil bruke sensorer neste gang. Nå vet jeg ikke om du har spilt Wii i det hele tatt, men du har mye mer innlevelse der enn noen som som jeg har spilt, selv om grafikken ikke er den beste. Å kalle det for misslykket syns jeg er ganske feil å si, da DS og Wii er beviset på det motsatte.

7865452[/snapback]

 

man har mer innlevelse med eyetoy også. betyr det at det er mer moro ? for noen, sikkert. for mer hardcore gamere, tror ikke det.

 

synes jeg tennis på wii, hvor man engang ikke styrer personen, er morsommere enn virtua tennis ? absolutt ikke. vil folk som ikke kjenner særlig til spill synes det, mest sannsynlig.

 

det eneste nintendo kanskje har gjort med wii er å få non-gamers interessert. vil disse kjøpe maskinen og nye spill måned etter måned ? tviler.

dette er den samme gruppen som kjøper ps2 for buzz og singstar.

 

å si at alle konsoller vil ha wii lignende kontroll garantert neste runde synes jeg er litt vel forhastet. hvis wii spill, særlig fra tredjeparts utviklere, danker ut 360 og ps3 spill salgsmessing så kanskje. men ingenting tyder på det.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk power glove i bakhodet. Vil påstå den fungerer forskjellig fra min idé, da min blir en hybrid mellom den og wiimoten. Og jeg tenke i noe mindre dimmensjoner, sykkelhansker kansje. Og ikke minst trådløs, med vibrasjon. En til hver hånd er jo også essensielt. Derav, et par.

Lenke til kommentar

Det er feil å si Wii ikke er mislykket ettersom den har vært ute i noen måneder. tror nok det som har solgt nå i starten er nysgjerrighet. Jeg tror ikke dette blir en konsoll folk kjøper og holder varm i 5 år frem i tid. Ergo selger de veldig få spill og trolig begrensede konsoller etter noen år. Men bevares jeg kan jo ta feil. Er bare hva jeg tror. Dessuten ser vi jo hvor mange som gidder spille eyetoy lenge. Morro på fest eller i små doser. Eller blir det trim!! Det er det få gamere som er interessert i. Spill er som film for meg. Jeg vil være passiv og mota underholdning. Ingen grunn til at spill skal forandre seg når film har holdt den samme formen i 100 år og fremdeles engasjerer mennesker. Vi har heller ikke forandret bøker.

 

Det er altså enkelte grunnleggende måter vi mennesker kan bli underholdt på. Lese, høre, se eller delta. Ingen grunn til at spill skal måtte inneholde "delta" for å underholde oss mennesker. Det er bare noe vi tror i alle fall.. Men bevares, dere som ønsker å gå den veien får jo lov til det!

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar
man har mer innlevelse med eyetoy også. betyr det at det er mer moro ? for noen, sikkert. for mer hardcore gamere, tror ikke det.

7865585[/snapback]

Man kan vel godt sammenligne Wii med Eyetoy. Men det er en ganske stor forskjell når man har en fysisk kontroll. Den er langt mer presis.

 

Men over til poenget... Altså ja det er mer morro, jeg er en hardcore gamer og jeg spiller mer Wii enn noen annen konsoll (har GC, 360, DS), spesielt med spillet Wii Sports. Aldri hatt så moro med spill før. 4 stk i tennis er en slager hos mine venner.

synes jeg tennis på wii, hvor man engang ikke styrer personen, er morsommere enn virtua tennis ? absolutt ikke. vil folk som ikke kjenner særlig til spill synes det, mest sannsynlig.

Ja, faktisk. Tror du faktisk ikke helt har skjønt poenget med hverken Wii eller Wii Sports. Det er gjort enkelt slik at alle kan spille. Wii Sports er laget for å demonstrere kontrollen, ikke lage et realistisk sportsspill som Virtual Tennis. God underholdning for hardcore gamere, vanlige gamere og ikke-gamere.

det eneste nintendo kanskje har gjort med wii er å få non-gamers interessert. vil disse kjøpe maskinen og nye spill måned etter måned ? tviler.

dette er den samme gruppen som kjøper ps2 for buzz og singstar.

Langt derifra. Absolutt alle nintendofans som jeg kjenner og leser på nett elsker Wii. Og disse er virkelige hardcore gamere. Alle er interessert i Wii, og det reflekteres i dens høye populæritet. Om du ikke vet det, så er faktisk non-gamers gruppen som kjøper Buzz og Singstar... Det er her markedet virkelig ligger, ikke i oss hardcore gamere.

å si at alle konsoller vil ha wii lignende kontroll garantert neste runde synes jeg er litt vel forhastet. hvis wii spill, særlig fra tredjeparts utviklere, danker ut 360 og ps3 spill salgsmessing så kanskje. men ingenting tyder på det.

Det får vi nå se. Nå gjenstår bare MS her. Wii 2 kommer garantert til å ha det, PS4 helt sikkert... så MS kan ikke ligge på latsiden her. De må legge til dette også, ellers faller de vekk fra både markedet og utviklingen.

Lenke til kommentar
Men over til poenget... Altså ja det er mer morro, jeg er en hardcore gamer og jeg spiller mer Wii enn noen annen konsoll (har GC, 360, DS), spesielt med spillet Wii Sports. Aldri hatt så moro med spill før. 4 stk i tennis er en slager hos mine venner.

 

og millioner av andre hardcore gamere vil være uenig med deg.

 

Ja, faktisk. Tror du faktisk ikke helt har skjønt poenget med hverken Wii eller Wii Sports. Det er gjort enkelt slik at alle kan spille. Wii Sports er laget for å demonstrere kontrollen, ikke lage et realistisk sportsspill som Virtual Tennis. God underholdning for hardcore gamere, vanlige gamere og ikke-gamere.

 

jeg har skjønt poenget jo, gjøre spill så simplifisert at alle kan spille. bestemor kan spille bowling. det betyr ikke at alle synes denne måten å spille på er morsommere i det lange løp.

 

enklere betyr ikke nødvendigvis bedre for alle.

 

Langt derifra. Absolutt alle nintendofans som jeg kjenner og leser på nett elsker Wii. Og disse er virkelige hardcore gamere. Alle er interessert i Wii, og det reflekteres i dens høye populæritet. Om du ikke vet det, så er faktisk non-gamers gruppen som kjøper Buzz og Singstar... Det er her markedet virkelig ligger, ikke i oss hardcore gamere.

 

ja, nintendo fans liker alt som Nintendo lager. snakker ikke om Nintendo fanboys. De er bare noen millioner som alle fanboys er. de kjøper uansett.

wii appelerer til den samme gruppen som liker buzz og singstar. folk som for det meste ikke liker vanlige tv spill.

 

men disse folkene kjøper ikke særlig mer til maskinen sin. de kjøper ikke Fifa og NFS.

 

Det får vi nå se. Nå gjenstår bare MS her. Wii 2 kommer garantert til å ha det, PS4 helt sikkert... så MS kan ikke ligge på latsiden her. De må legge til dette også, ellers faller de vekk fra både markedet og utviklingen.

 

er ingen garanti for at wii kontroll vil være hva alle ønsker om 5 år ? selv om de som kjøper wii liker den så betyr ikke det at de 100 millioner som da kanskje har kjøpt PS3/360 vil ha det samme.

Lenke til kommentar

Ett viktig element i Zelda:TP jeg synes blir forbigått er musikken. Jeg fikk som mange andre gledestårer når jeg spillte TP, men ikke helt på grunn av grafikken. Jeg elsker grafikken i TP, draw distance i spillet er fantastisk. Å kunne stå ute i ørkenen å se helt bort til Hyrule Castle og Snowpeak mountain ga meg en god følelse, men den beste var utvilsomt å ri over Hyrule Field. Musikken der, både på dagtid og om natten, er fantastisk. Så den vakre musikken, kombinert med grafikken, fikk lett mine tårer til å trille. Og rulletekstene er også et sterkt øyeblikk, har aldri blitt så rørt av et spill før som jeg ble av Zelda:TP. Tar også å ser på intro'en til Ocarina of Time nå og da for å mimre litt, musikken der er også fabelaktig. Så et viktig element, for meg vertfall, er utvilsomt musikken. Føler at mange spillutviklere kan skjerpe seg der. Kansje Nintendo kan skaffe seg et komplett orkester til neste zelda spill :dribble:

Lenke til kommentar
og millioner av andre hardcore gamere vil være uenig med deg.

Jeg har ennå igjen å se noen ikke like Wii og som ikke har det moro med den. Gjerne kom med et eksempel på at noen er uenig.

 

jeg har skjønt poenget jo, gjøre spill så simplifisert at alle kan spille. bestemor kan spille bowling. det betyr ikke at alle synes denne måten å spille på er morsommere i det lange løp.

 

enklere betyr ikke nødvendigvis bedre for alle.

Nei, det er såklart sant. Men hva hindrer nye spill å levere noe som varer? Mange trodde også at Wii Sports ville bli kjedelig etter en uke. Men her sitter jeg og spiller det omtrent hver dag siden lanseringen for to måneder siden. Det kommer selvsagt an på smak.

ja, nintendo fans liker alt som Nintendo lager. snakker ikke om Nintendo fanboys. De er bare noen millioner som alle fanboys er. de kjøper uansett.

wii appelerer til den samme gruppen som liker buzz og singstar. folk som for det meste ikke liker vanlige tv spill.

Jeg snakker ikke bare om fanboys, ikke alle Nintendofans er fanboys. Ikke bli for arrogant nå.

men disse folkene kjøper ikke særlig mer til maskinen sin. de kjøper ikke Fifa og NFS.

Selfølgelig gjør de det. Disse to er jo blant toppen på alle konsollene der ute. Det viser hvor markedet ligger og hvor liten gruppen vi hardcore gamere er.

er ingen garanti for at wii kontroll vil være hva alle ønsker om 5 år ? selv om de som kjøper wii liker den så betyr ikke det at de 100 millioner som da kanskje har kjøpt PS3/360 vil ha det samme.

Det er snakk om evolusjon. Alle konsollene må "kopiere" hverandre, for å konkurrere. Nå er Wii i en litt annen klasse, men den viser absolutt at folk er ute etter noe nytt. Allerede hva jeg kan se av populæriteten slik den er nå, at neste generasjon vil ta i bruk bevegelsessenorer. Jeg vær så snill noen notere ned dette til om en tre års tid, skal bli interessant å se om jeg har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...