Gå til innhold

Den store synth-tråden


dizzykeys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at tollvesenet åpner pakka og sjekker innholdet p.g.a. størrelse og vekt.

Frakt fra USA kan fort bli noen kroner, igjen p.g.a. størrelse og vekt.

 

På en annen side så er den eneste måten jeg vet om å lure tollen på er å merke varen som gave,

men dette er jeg ikke helt sikker på...

 

Å ja! Husk at garanti og reklamasjon blir ganske så vanskelig dersom den blir kjøpt i USA.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
min studiopartner har en korg triton extreme og snart en moog little phatty, så vi er godt dekket på keyboardfronten etterhvert.

Mulig vi får et hammondorgel i studio snart også, det blir snasent!

 

Nydelig. Digger Korg og Moog. De lager elsk produkter. Hammondorgel ja ... De er stilige.

Endret av nils2911
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
kjøpt meg dx7, gleder meg

 

Gratulerer! Det er nesten enklere å nevne hva den IKKE bli brukt til på åttitallet, enn å ramse opp platene den er brukt på.

 

Selv har jeg en DX7II med et Grey matter E! kort. Utrolig godt tastatur, og aldeles uslitelig. Gode perkussive lyder, og mange gode basser, masse lyder ligger ute gratis. Last ned lyder, og MIDI- OX, og test i vei.

 

Det å lære seg FM- syntese er ikke enkelt. Holdt på med det der for mange år siden, og additiv og subtraktiv syntese er vesentlig enklere å skjønne. Men det skal være mulig å finne editorer til PC. Gjør det litt enklere enn "digitaltastmenyhelvetet" på selve synthen.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Har fått testet litt ut nå og må si jeg digger maks.

Utrolig mye fete presetlyder, spesielt på MONST-romen jeg fikk med

 

Fm-syntese kompliserte saker, men jeg har fått tak i en bok kalt "fm-theory and aplications" jeg tenker å pløye gjennom. Gidder ikke å være presetrytter:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som kan anbefale meg et greit Midi-keyboard jeg kan bruke sammen med Mac og softsynther?

Trenger ikke fullt 88 tangenter, og pris er en faktor. Billigt mulig, men skulle gjerne hatt en pitchbender. Trenger heller ikke ha vektede tangenter. (Har allerede et stort 88-tangenters, men det deler jeg og pappa på, så nå trenger jeg bare et lite ett til å ha på rommet.)

Lenke til kommentar

Har du noe øvre budsjettgrense eller ting du definitivt vet du ikke vil ha eller ikke trenger? Synd at Procom.no har sluttet å føre M-Audio Keystation 49e. Dette var et av de billigste MIDI/USB-kontrollerne (850,-) og hadde kun klaviatur /m trykkfølsome tangenter, pitchbend og modulation-wheel. :)

 

Men kanskje M-Audio Oxygen 49 til 1400,- kan være noe for deg. Er litt ekstra dill-dalleri, men kan jo være morsomt med slikt.

 

Edit: Fant en kontroller med USB som ligner Keystation 49e her: Prodipe MIDI Keyboard 49N til 945,-. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...