Gå til innhold

E4300 eller 6300?


trulsta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
okey, da gjør jeg vel det da:P twinxen har jo også 5 CAS og er noe raskere. Samt litt billigere:)

 

PCen det skal brukes i kommer med Vista:)

7850767[/snapback]

Høres ut som at du har truffet en riktig beslutning (minus Vista, men det er en annen sak).

7851569[/snapback]

 

Hehe.. Vi vet hva du vil anbefale.. og akkurat her.. når det er snakk om Linux kontra Vista er jeg tilbøyelig til å være enig.

Tester ut Vista Business på to av mine AMD-systmer.

Det er ikke akkurat noe å skryte av sålangt. BSOD'er og "røde kryss" er daglige foreteelser.

Ingen av de to systemene klarer å stå oppe over ett døgn før de krajser/hengerl.

Funker "fjell" i WinXP SP2 og UBuntu..

Jeg ville ventet.. leeeenge.. før jeg ville satset på Vista (kun).

Som ett ekstra OS på en partisjon for testing/"fun".. greit nok...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

E4300. Den kan du klokke høyere enn E6300 (fordi E6300 sannsynligvis vil møte en FSB grense), noe som igjen gir bedre ytelse enn du ville fått med E6300. Da kan du også velge billigere ram og hovedkort og likevel få bedre ytelse. FSB har nesten ingenting å si på Core2.

Lenke til kommentar

Hvis du har råd,så anbefaler jeg at du kjøper den maskinen uten skjerm og bestiller deg en LG Flatron L204WT i stedet.

Jeg har lest en del negative ting om de Videoseven skjermene.

Dårlig eletronikk,durelyd fra strømforsyning,blasse farger og feil etter kort tids bruk. Det er nok derfor de er så billige også. Man får det man betaler for. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
okey, da gjør jeg vel det da:P twinxen har jo også 5 CAS og er noe raskere. Samt litt billigere:)

 

PCen det skal brukes i kommer med Vista:)

7850767[/snapback]

 

Har akkurat kjøpt lignende oppgradering, C2D E6300 som jeg er kjempe fornøyd med. Jeg er ingen god overklokker, men jeg klokket den rett opp til 2,8Ghz med 4-4-4-12 timings på mine Geil Brikker som jeg er kjempe fornøyd med. Kan anbefale begge komponenter på det varmeste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
E6300 er et godt valg hvis økonomi er en faktor. Vurderer selv en egen multimedia-PC, og synes at E6600 fremdeles holder en litt høy pris i forhold til E6300 som har en meget god ytelse i forhold til pris.

7849551[/snapback]

Greit at e6300 er billig, men selv om man skal eller ikke skal klokke er e6400 til bare 250 kr mer et mye bedre valg. Den yter bedre stock, og lettere å klokk pga. høyere multiplier. e6300 er jo en bra cpu, men man MÅ ha et veldig fsb villig hk for å få den over 3ghz. Noe alle core 2 cpuene jeg har lest om lett klarer.

 

e4300 ville jeg nok personlig ha kjøpt om jeg skulle bruke minst mulig penger og er villig til å overklokke. Selv med et rimelig lowend kort og ram vil man kunne dra en kjempebra ytelse ut av den.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Er e6300 bra til spilling av Battlefield 2 og lignende ?

 

Tar det lang tid å loade map?

Er det lett og klokke den?

Kan den bli en mulig flaskehals?

 

Generel oppsumering:

Er C2D e6300 en GAMING prosessor ?

7955673[/snapback]

Spørs jo hva du sammenligner med, og hva du er vant til. Sammenligner du med gamle p4er eller eldre amd cpuer så er den mye raskere. Men sammenligner du med de større brødrene i core 2 familien så er den ganske mye tregere ut av eska. Men den kan da klokkes lett opp til veldig bra ytelse.

Lenke til kommentar
Er e6300 bra til spilling av Battlefield 2 og lignende ?

 

Tar det lang tid å loade map?

Er det lett og klokke den?

Kan den bli en mulig flaskehals?

 

Generel oppsumering:

Er C2D e6300 en GAMING prosessor ?

7955673[/snapback]

Spørs jo hva du sammenligner med, og hva du er vant til. Sammenligner du med gamle p4er eller eldre amd cpuer så er den mye raskere. Men sammenligner du med de større brødrene i core 2 familien så er den ganske mye tregere ut av eska. Men den kan da klokkes lett opp til veldig bra ytelse.

7957668[/snapback]

Jeg har en intel Pentium 4 prosessor på 3.2GHz nå! Er e6300 bedre til spilling en den jeg har ?

Lenke til kommentar
Er e6300 bra til spilling av Battlefield 2 og lignende ?

 

Tar det lang tid å loade map?

Er det lett og klokke den?

Kan den bli en mulig flaskehals?

 

Generel oppsumering:

Er C2D e6300 en GAMING prosessor ?

7955673[/snapback]

Spørs jo hva du sammenligner med, og hva du er vant til. Sammenligner du med gamle p4er eller eldre amd cpuer så er den mye raskere. Men sammenligner du med de større brødrene i core 2 familien så er den ganske mye tregere ut av eska. Men den kan da klokkes lett opp til veldig bra ytelse.

7957668[/snapback]

Jeg har en intel Pentium 4 prosessor på 3.2GHz nå! Er e6300 bedre til spilling en den jeg har ?

7957765[/snapback]

Ja, mye bedre selv på orginal hastighet. p4 er ikke noe bra spillprosessor idag.

Lenke til kommentar
Er e6300 bra til spilling av Battlefield 2 og lignende ?

 

Tar det lang tid å loade map?

Er det lett og klokke den?

Kan den bli en mulig flaskehals?

 

Generel oppsumering:

Er C2D e6300 en GAMING prosessor ?

7955673[/snapback]

Spørs jo hva du sammenligner med, og hva du er vant til. Sammenligner du med gamle p4er eller eldre amd cpuer så er den mye raskere. Men sammenligner du med de større brødrene i core 2 familien så er den ganske mye tregere ut av eska. Men den kan da klokkes lett opp til veldig bra ytelse.

7957668[/snapback]

Jeg har en intel Pentium 4 prosessor på 3.2GHz nå! Er e6300 bedre til spilling en den jeg har ?

7957765[/snapback]

Ja, mye bedre selv på orginal hastighet. p4 er ikke noe bra spillprosessor idag.

7958396[/snapback]

Så for meg så er dette en bra oppgradering da :ph34r: Skal også kjøpe meg 2 Gb med DDR2 RAM kansje :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...