Gå til innhold

cd eksploderte. pang sa det bare.!


Anbefalte innlegg

hei :D

 

overforte en film fra en cdr plate over pa pcn

 

nar filen var ferdig smalt det inne i cd-rom stasjonen

 

:dribble:

 

hjelp... hva skjer? :hmm:

 

trykka pa eject knappen, og cd-rom stasjonen gikk halvveis ut, med rester av en cdr plate. ser ut som resten har satt seg fast inne i cd-romstasjonen.

 

Dette er funny.

 

forovrig er det en gammel cdbrenne fra Asus paa usb.

Den lyser fortsatt og ser ut til aa funke

 

:thumbup:

Endret av musicmixer04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

LOL, de testet jo det på "mythbusters" og de klarte ikke å få disken til å splintre seg forutenom med en slags motor som gikk i 50 000 rpm ellerno, du finner sikkert episoden på en eller annen torrent side.

Lenke til kommentar

Dette skjer med en av 2 miliarder cd er elns. Er vistnok foretatt en undersøkelse på det. Fikk en link en gang.

 

Jeg hadde en dvd rom, som cd plata exploderte i, og det smalt!! var bare støv igjenn av plata. Froten på cd romen ble slengt ut i rommet, og kammeratene mine satt med store øyne, spesielt siden ingen var i nærheten av dataen.

 

Det skjer når laseren treffer en spesiell type sprikk eller ripe i cd en.

 

For min del, betydde det død dvd rom og støvsuging av pc en.

Lenke til kommentar

En CD som er skadet (riper/hakk) kan lett gå i oppløsning når den svirrer rundt i høy hastighet. En CD som er i ubalanse (klebelapp som er løs, ujevn belastning) blir også utsatt for store krefter og kan gå istykker. Lavkvalitets CD kan ha ubalanse/ha svakheter som gir samme resultat.

Lenke til kommentar
Dette skjer med en av 2 miliarder cd er elns. Er vistnok foretatt en undersøkelse på det. Fikk en link en gang.

 

Jeg hadde en dvd rom, som cd plata exploderte i, og det smalt!! var bare støv igjenn av plata. Froten på cd romen ble slengt ut i rommet, og kammeratene mine satt med store øyne, spesielt siden ingen var i nærheten av dataen.

 

Det skjer når laseren treffer en spesiell type sprikk eller ripe i cd en.

 

For min del, betydde det død dvd rom og støvsuging av pc en.

7843867[/snapback]

 

Tror det skjer litt oftere enn 1/2.000.000.000 med tanke på at det har skjedd med over 5 her på forumet. Litt gammel undersøkelse eller? Personlig har jeg aldri opplevd dette.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

En venn av meg har opplevd dette. han holdt på å brenne en CD, så sa jeg "hei" til han via MSN så sa CD'en pang akkurat samtidig som da han fikk meldingen min :p

 

Men kan også være noe galt med PC'en og da... En annen gang da han skulle brenne en CD så hadde han glemt å bytte CD så stod Red Alert inn. Den startet helt fint å brenne, så etter 2 min så sa det pang

Lenke til kommentar
En venn av meg har opplevd dette.  han holdt på å brenne en CD, så sa jeg "hei" til han via MSN så sa CD'en pang akkurat samtidig som da han fikk meldingen min :p

 

Men kan også være noe galt med PC'en og da... En annen gang da han skulle brenne en CD så hadde han glemt å bytte CD så stod Red Alert inn. Den startet helt fint å brenne, så etter 2 min så sa det pang

7845079[/snapback]

 

en kamerat av meg spilte red alert 2 da det plutselig sa pang :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...