Gå til innhold

cd eksploderte. pang sa det bare.!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det skjer litt oftere enn 1/2.000.000.000 med tanke på at det har skjedd med over 5 her på forumet. Litt gammel undersøkelse eller? Personlig har jeg aldri opplevd dette.

7844044[/snapback]

 

Jeg mener det var et tall fra den undersøkelsen, mulig dette har eskalert siste årene, er vell 4 år siden det skjedde med meg. Var faktisk mange som ikke trodde meg når jeg fortalte om det den gangen.

 

Bilde som en bruker postet viser godt hvordan en cd ser ut etter en slik eksplosjon.

Lenke til kommentar
Det skjer når laseren treffer en spesiell type sprikk eller ripe i cd en.

7843867[/snapback]

 

Ha ha ha ha.

 

Nei, det skjer ikke når LASERen lyser på en sprekk eller ripe på platen. Hva i alle dager får deg til å si dette?

En disc-drive bruker ~ laser class I effekt når den leser fra en plate, dette er godt under 1 mW effekt.

Lenke til kommentar

Det har aldri skjedd med meg, men kjenner flere som har opplevd det.. Vet også flere har fortalt at det kun har skjedd med Starcraft-cd-er, mulig det bare er store tilfeldigheter her kombinert med en myte, for jeg lurer på om ikke jeg har lest det et eller annet sted på nettet også.

Lenke til kommentar

Skjedde med meg for noen år siden. CDen som smalt var litt slitt og Creative 48x cd-romen bråkte og vibrerte fælt så en kominasjon av dette var nok årsaken. Det var så kraftig at jeg fant cd biter inne i kabinettet og på skrivebordet. Gjett om jeg skvatt når det sa bang. Måtte bytte CD-rom.

Lenke til kommentar
Det har aldri skjedd med meg, men kjenner flere som har opplevd det.. Vet også flere har fortalt at det kun har skjedd med Starcraft-cd-er, mulig det bare er store tilfeldigheter her kombinert med en myte, for jeg lurer på om ikke jeg har lest det et eller annet sted på nettet også.

7853426[/snapback]

 

Heh, skal sies at cd'n min som smalt var en StarCraft-cd.

 

Men, det var jo en brent cd :p

Lenke til kommentar
Det skjer når laseren treffer en spesiell type sprikk eller ripe i cd en.

7843867[/snapback]

 

Ha ha ha ha.

 

Nei, det skjer ikke når LASERen lyser på en sprekk eller ripe på platen. Hva i alle dager får deg til å si dette?

En disc-drive bruker ~ laser class I effekt når den leser fra en plate, dette er godt under 1 mW effekt.

7853399[/snapback]

 

Nei ikke vet jeg, men det var det som stod i den artikkelen det var linket til den gangen. Lite vet jeg både om laseren og effekten av den.

 

Jeg har lett etter linken, men jeg finner den ikke.

Lenke til kommentar
hei :D

 

overforte en film fra en cdr plate over pa pcn

 

nar filen var ferdig smalt det inne i cd-rom stasjonen

 

:dribble:

 

hjelp... hva skjer? :hmm:

 

trykka pa eject knappen, og cd-rom stasjonen gikk halvveis ut, med rester av en cdr plate. ser ut som resten har satt seg fast inne i cd-romstasjonen.

 

Dette er funny.

 

forovrig er det en gammel cdbrenne fra Asus paa usb.

Den lyser fortsatt og ser ut til aa funke

 

:thumbup:

7843014[/snapback]

 

Dette skjedde meg meg også for noen år siden med en orginal c&c tiberian sun cd.

Det smalt noe heftig! Frontdekselet skvatt ut på cd rommen :ohmy:

 

Etter dette var det slutt for den cd rommen ja :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...