Gå til innhold

18år på battery?


Gozarpz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er knapt mere koffein i en boks Battery enn det er i en flaske Cola. Derfor det er lov å selge i Norge.

7844233[/snapback]

 

Vet ikke helt hvordan forholdet mellom koffein på Battery og Red Bull er, men rundt 20 Red Bull bokser er visstnok nok til å drepe en voksen person.

Endret av Road11
Lenke til kommentar
18 ja, det var litt høyt synes jeg men jeg kjøper ikke den uansett så det bryr ikke meg stort.

RedBull er mye bedre men det er noen år siden jeg smakte det sist nå, synd den ikke selges i Norge :(

7844412[/snapback]

 

Ble vel forbudt på grunn av det høye innholdet av koffein?

Lenke til kommentar

Har lest at RedBull ikke selges i Norge fordi den inneholder for mye av stoffet taurin.

 

Edit:

"Red Bull er forbudt i Norge. Drikken inneholder høye verdier av stoffet Taurin, som helsemyndighetene er skeptiske til, og har svært høy konsentrasjon av koffein. Energidrikken blir likevel konsumert i større mengder av nordmenn ved at den smugles over fra Sverige. Drikken selges også ulovlig, «under disk», på flere mindre butikker og kiosker i Norge." Dagbladet

Endret av Gozarpz
Lenke til kommentar
Du dør sikkert hvis du drikker 40 kopper vann også. La oss prøve, alle sammen.

7844391[/snapback]

 

Jeg var sjukt tørst en gang jeg dro på en klassetur. Glemte å ta med drikke. Når jeg kom tilbake til skolen så pumpet jeg i meg 8 glass før jeg ikke klarte mer, lå bare dopet på golvet av vann... Det er ikke lett å drikke mye vann :| Tydeligvis hvis det er en Wii som premie så stiger tolleransen :>

Lenke til kommentar

Nå tar jo vanlige "kaffekopper" ikke så mye væske, så 40 kopper blir ikke mer enn rundt 8 liter. Mens 8 liter ikke er noe bra for deg, så tar det mest sannsynlig ikke livet av deg. Samt det tar en stund når du har 40 kopper å bytte mellom.

 

Mer on-topic: De energidrikkene som selges lovlig i norge er utvilsomt ikke noe mer farlig enn en flaske cola. Samt om det skulle ha vært aldersgrense på de, burde det strengt tatt ha vært aldersgrense på kaffe også, siden en ordentlig kopp brygget kaffe har betydelig mer koffein i seg.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg ikke er i samsvar med norsk lov. Dra ned til butikken og kjøp masse. Hvis de nekter det, så bli SINT og krev å få se norsk lov som forbyr deg å kjøpe det.

 

Har faktisk blitt nektet å kjøpe energydrink en gang i min yngre ungdom selv. Men det var fordi at ekspeditøren var en 60år gammel mann som trodde det var alkohol i den :p

Lenke til kommentar
Du dør sikkert hvis du drikker 40 kopper vann også. La oss prøve, alle sammen.

7844391[/snapback]

 

Jeg var sjukt tørst en gang jeg dro på en klassetur. Glemte å ta med drikke. Når jeg kom tilbake til skolen så pumpet jeg i meg 8 glass før jeg ikke klarte mer, lå bare dopet på golvet av vann... Det er ikke lett å drikke mye vann :| Tydeligvis hvis det er en Wii som premie så stiger tolleransen :>

7844532[/snapback]

Jeg har hørt ordet vannforgifting før. Om det innebærer at det er vannet i seg selv som er farlig, eller om det er andre organer som svikter av for mye vann, vet jeg ikke :ermm:

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Har lest at RedBull ikke selges i Norge fordi den inneholder for mye av stoffet taurin.

 

Edit:

"Red Bull er forbudt i Norge. Drikken inneholder høye verdier av stoffet Taurin, som helsemyndighetene er skeptiske til, og har svært høy konsentrasjon av koffein. Energidrikken blir likevel konsumert i større mengder av nordmenn ved at den smugles over fra Sverige. Drikken selges også ulovlig, «under disk», på flere mindre butikker og kiosker i Norge." Dagbladet

7844497[/snapback]

 

RedBull er jo konge da, kjøper meg et par 10stk når jeg er i Sverige :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...