Gå til innhold

Test: iPod Nano 2G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok test dette. Dog syns jeg det var litt vel krast ang kommentarene om ekstra utstyr. Jeg irriterer meg nesten litt over all dritten de skal putte i mp3 spillerene. Jeg vil ikke ha radio, jeg vil ikke ha video, jeg vil ikke ha bilder, jeg vil ikke ha spill, jeg vil ha en mp3 spiller med god lyd, god brukervennlighet og god batteritid.

Dog kan jeg godta radio, selv om jeg selv ikke vil ha det.

 

Men til å være en test av en musikk spiller var det vel lite om lyd kvaliteten. Lyden er god... javel. sier du det ja men da så.

F.eks så er lyden dårligere enn på min ipod 4g og det ganske drastisk og. Man trenger ikke hodetlf til 2k for å høre det heller, forskjellen var stor på min ex71 som ikke koster allverdens (og som jeg mener er minimum for ok lyd) Bassen er det ikke så stor forskjell på, men lengre opp i frekvens så blir det tamt...

 

Men for de som virkelig for plass til 4k sanger på 8gb så er nok lyden mer enn god nok den.. :roll:

 

planen min var egentlig å bytte fra min 4g til nano når den kom i 10GB størrelse, så når 2g med 8GB kom så tenkte jeg at ok det er nok, nå kan jeg bytte. men ikke nå lengre, må nok bli ipod video... Vel kjøpte ny hdd til min 4g nå så fortsetter vel med den istede....

 

Edit: Og selv syns jeg ipod er bra, bruker bare det til musikk. Bare å deaktivere applestore, podcaster radio og annet unødig ting så...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Hvilke andre MP3-spillere på samme fysiske størrelse tilbyr radio, diktafon og video? Husk at iPod Nano er en ekstremt LITEN spiller, jeg synes størrelsen bør tas med i betraktning når man skal sammenligne slike ting.

7848965[/snapback]

Creative Zen V plus har både radio, video og innebygd mikrofon. Og den er bare 3.5 gram tyngre enn iPod nano. Den har også rykte på seg for å ha en god del bedre kvalitet enn iPod. Dessuten er den en god del billigere, og har etter min mening mye bedre menyer og design. Det er egentlig ganske pussig at folk faktisk kjøper iPod Nano.

7849550[/snapback]

 

Vel, den saken der ser jo ut som eit fohol samanlikna med nano. Men det er vel med smaken som det så ofte er...

 

Synd at den tredje parts firmwaren ikkje støtter 2.gen nano og siste video ipod, dumt å vere låst som i originalen. Bortsett frå begr. på format, er ipod bra saker tykker eg.

Lenke til kommentar
Vel, den saken der ser jo ut som eit fohol samanlikna med nano. Men det er vel med smaken som det så ofte er...

7851700[/snapback]

 

Hvorfor er det så sabla vitkig hvordan spilleren ser ut. Jeg vet ikke hva folk flest gjør, men jeg pleier å ha den i lommen når jeg hører på musikk, og da kan den se ut akkurat som den vil for min del.

 

Funksjon over form.

Lenke til kommentar
Creative Zen V plus har både radio, video og innebygd mikrofon. Og den er bare 3.5 gram tyngre enn iPod nano. Den har også rykte på seg for å ha en god del bedre kvalitet enn iPod. Dessuten er den en god del billigere, og har etter min mening mye bedre menyer og design. Det er egentlig ganske pussig at folk faktisk kjøper iPod Nano.

7849550[/snapback]

 

Nå er det vel nødvendigvis ikke vekt som er det viktigste, tykkelse er en mye viktigere egenskp på en MP3 spiller som man har i lommen i trange bukser. Når det kommer til tykkelse så blir creative sine alternativ temmelig klumpete i forhold til Apple sine.

 

Rykte om at Zen har bedre kvalitet enn iPod, kan vel først og fremst skyldes at Apple selger mange ganger så mange mp3 spillere som creative. Da oppstår fort historier om iPoder som det er problemer med fordi det er så mye flere av dem. Slike rykter er sjeldent bestemt av forholdet mellom antall solgte og hvor mye problemer det er, men snarere av folk som klager i forum og til venner osv. Selvsagt er det mange flere som forteller om problemer med iPodene sine, det finnes jo utrolig mange flere iPod eiere enn Creative eiere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har selv en Zen V Plus 4GB, men har testet denne i en uke nå ca.

 

Den er veldig liten og fin, skikkelig deilig kaldt metall. Snurrehjulet er også godt å bruke.

 

Er en del andre positive ting, men det jeg ikke likte var den bittelille hold-knappen. Snurrehjulet blir litt irriterende når du har den i lommen og skal skifte sang med hansker på. (Noe som går greit med Creative sin.)

Lenke til kommentar
Hvilke andre MP3-spillere på samme fysiske størrelse tilbyr radio, diktafon og video? Husk at iPod Nano er en ekstremt LITEN spiller, jeg synes størrelsen bør tas med i betraktning når man skal sammenligne slike ting.

7848965[/snapback]

Creative Zen V plus har både radio, video og innebygd mikrofon. Og den er bare 3.5 gram tyngre enn iPod nano. Den har også rykte på seg for å ha en god del bedre kvalitet enn iPod. Dessuten er den en god del billigere, og har etter min mening mye bedre menyer og design. Det er egentlig ganske pussig at folk faktisk kjøper iPod Nano.

7849550[/snapback]

Men så er da ikke den spilleren du nevnte på langt nær like liten som iPod Nano heller.

 

iPod Nano: 90 x 40 x 6,5 mm = 23,4 cm^3

Zen V Plus: 43.5 x 67.5 x 15.9mm = 46,7 cm^3

(Målene er klippet og limt fra produsentenes nettsider)

 

Spilleren du sammenliknet med er altså ca dobbelt så stor i forhold til iPod Nano.

Lenke til kommentar

Jeg har lest mange ipod tester de siste årene... og dere glemmer alltid en liten mikro-detalj...

 

 

LYDKVALITETEN!

 

 

Det er helt utrolig at man kan bli så hypnotisert av design som alle er blitt. Jeg har nanoen og den er superbra, men jeg lurer på hvordan lyden er opp mot andre.

 

 

Dere nerder burde jo vært de første til å skrive om det. Subjektiv test

Lenke til kommentar

Jeg har selv samsung YP-Z5F

Den gruser nanoen på alle punkter utenom størrelse..

 

Positive ting som jeg kan nevne med den:

kan spille musikk i over 40 timer før den tar kveld.

Lyde er ekstremt bra. den har en stor og god skjerm.

og ikke minst så trengs det ikke noen programvare for å bruke den, bare å plugge den i å overføre filer.

Touchpaden på spilleren er ganske bra, hvertfall når du har hatt den en stund og blitt vandt til den.

Og så er den ikke akkurat stor heller!

 

men så klart, nano er ingen dårlig spiller. men hvis du har mange pc'er, eller du bruker å få musikk fra pc'ene til kompiser, så er det konge med en spiller som støtter drag & drop :D

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Grei test, men det er eit par punkter eg må kommentere.

- Du er nødt til å bruke Apple sitt eget program iTunes til filoverføring

- Menyene blir litt for enkle for avanserte brukere

Den første er heilt feil, den andre kan eg på ingen måte skjønne og forstå at skal være noko problem. Eg synest menyen på iPod-en er genial.

Nano 2G har ikke radio, ikke diktafon og ikke videovisning. Dette er skuffende, og nesten litt arrogant av Apple, med tanke på alle de sterke konkurrentene som har dette.

Arrogant å ikkje ta med funksjonar fordi andre mp3-spelarar har dei? No har eg ikkje sett noko undersøkelse på kva behov folket har, men eg har absolutt null behov for diktafon, radio og videovisning. Kva i alle dagar skal eg sjå video på ein så liten skjerm etter? Er det noko eg må hugse skriv eg det på mobiltelefonen, den kan også varsle meg. Radio høyrer eg aldri på.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

En ting som ikke er nevnt her er vel Ipod'ens store utvalg av tilbehør. Haugevis av produsenter lager jo Ipod-tilbehør. Hjemmekinoreceivere kommer med Ipod-støtte. Mange hifi-produsenter lager sine egne Ipod-dockingstasjoner/høyttalere (tilogmed Creative!!). Har tilogmed sett rørforsterker til Ipod! Sportsutstyrprodusenter lager holdere og jakker med spesiallommer til Ipod. Nike lager tilogmed en trådløs dings til å putte i skoa som snakker til deg under treningsøkta!

 

Har enda ikke sett slikt utstyr for de andre merkene. Mulig det fins, men isåfall i langt mindre utbredelse.

 

Dette må vel nevnes som en stor fordel? Det er ihvertfall det som gjør at jeg selv vurderer en Ipod, til tross for at jeg ikke er særlig begeistret for Apple eller det faktum at den ikke er plug'n'play med enhver PC uten tilleggsprogramvare.

 

Så må jeg også kommentere den merkelige sammenligningen av Ipod Nano og Creative Zen V plus. Hvordan er det mulig å sammenligne to spillere med kommentaren "bare 3.5 gram tyngre" når den ene er 1/3 av tykkelsen? Tykkelsen er jo det viktigste, siden de aller fleste har spilleren i lomma!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...