Gå til innhold

Er Vista bare en bløff fra M$?


meeg

Anbefalte innlegg

Vista makes me sad

Vista could have been innovative instead of warmed over. Vista could have defended our rights instead of raping them. Vista could have been lean and mean instead of bloated and DRM slowed. Vista could have brought new ways of doing things instead of the same old same old. Vista could have been cheaper instead of a stealth price increase. Vista could have pioneered new ways of letting us use computers instead of activated tethers and licence problems. Vista could have been compatible and advanced standards instead of breaking software in the name of locking you in.

Kunne ikke vært mer enig.

 

Etter å ha testet RTM versjonen en stund nå, er jeg veldig sikker på at det er leeeenge til det skal noe Vista i nærheten av mine maskiner. Så leser jeg videre her: Windows XP vs. Vista: The Benchmark Rundown, så blir jeg enda sikrere i min sak.

 

Det er bra det finnes gode alternativer...

Endret av meeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er skuffet over Vista, alt er mer tungvidt. Menyer er flyttet rundt og man må bekrefte alt 3 ganger elns :p

Man kan jo disable UAC og Disable den popupen som kommer hele tiden, men det vet jo ikke den normale brukeren.

 

Kan tenke meg at service folk kommer til å få inn mange maskiner fordi eierne ikke forstår vista, og dermed har gjort noe galt.

Føler også at jeg ikke har like mye kontroll :p

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Føler vel også at MS har tatt bort litt av den kontrollen man hadde i XP.

Hadde mye mer kontroll i XP synes jeg, alt i Vista er gjort så nybegynnervennlig og ergo et helvette å rote i når man faktisk kan litt.

 

Et eksempel er jo det nye kontrollpanelet til nVidia, curse it. Hater det >.<

Lenke til kommentar

Har kjørt Vista Ultimate en liten stund nå, og må egentlig si meg positivt overrasket. Pcen min er noen år gammel, men har ingen problemer med ytelse. Nå bruker jeg pcen primært til å høre musikk, se film og gjøre lekser da, og spiller ikke mye. Men må si jeg liker det. Det ser veldig pent ut i allefall, og yter mye bedre enn XP på mange områder.

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Skal vi se ... Her snakker vi om et produkt som har vært på markedet i en dag. (Retail) Litt tidlig å trekke konklusjoner, og de som gjør det, repeterer mye av det som ble sagt da XP kom: "Dette er jo dårligere en Windows 2000!" (Noen sier det fortsatt.)

 

Det største spranget mellom XP og Vista må man over i 64-bits-verdenen for å oppleve. Vista 64bit har en helt annen sikkerhetsarkitektur enn Vista 32bit og de tidligere utgavene av Windows. Det gjenstår å se om den i praksis er så god som det sies.

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig.

 

Etter å ha testet RTM versjonen en stund nå, er jeg veldig sikker på at det er leeeenge til det skal noe Vista i nærheten av mine maskiner. Så leser jeg videre her: Windows XP vs. Vista: The Benchmark Rundown, så blir jeg enda sikrere i min sak.

 

Det er bra det finnes gode alternativer...

7831343[/snapback]

 

Har testa RTM jeg også....på en ganske ny pc, med AMD dualcore cpu, og 2048 MB DDR2-ram. Ifølge MS skulle dette være mer enn nok til å kjøre Vista tilfredsstillende, men absolutt alt gikk tregt.

 

Ikke noe jeg gidder å bruke penger på enda, ihvertfall....ikke så lenge XP er såpass stabilt og bra.

 

Har prøvd noen forskjellige versjoner av Linux før, og ikke likt det noe særlig, men ser ikke bort ifra at jeg gir Linux en ny sjanse. Når utseende og litt mer sikkerhet er det MS klarer å by på i Vista, ser jeg liksom ikke helt poenget. Ikke at jeg misliker Microsoft, snarere tvert imot, men Vista skuffa meg...stort.

 

Men man får vel vente å se....når bugs og dritt blir retta opp, og HW/SW-produsenter kommer med noe som virker i Vista.....men foreløpig klarer jeg meg kjempefint med XP.....

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Er i grunn mer skuffet over HW leverandørene som jeg synes er trege til å levere Vista drivere. Å enda ikke ha nForce 4 drivere klare for Vista er jo helt utrolig. Faktisk så finner jeg ikke drivere til Vista for noen av nForce chipset'ene. Synes det er veldig merkelig. Har ikke tatt en grundig sjekk av drivere til Pixma skriveren, bluetooth sticken, PDA'en(active sync), telefonen osv.

Lenke til kommentar
Er i grunn mer skuffet over HW leverandørene som jeg synes er trege til å levere Vista drivere. Å enda ikke ha nForce 4 drivere klare for Vista er jo helt utrolig. Faktisk så finner jeg ikke drivere til Vista for noen av nForce chipset'ene. Synes det er veldig merkelig. Har ikke tatt en grundig sjekk av drivere til Pixma skriveren, bluetooth sticken, PDA'en(active sync), telefonen osv.

7833384[/snapback]

Nja. Hvis du hadde testet Vista, så hadde du vist at Vista har ferdige drivere til nForce. Alle nForce.

 

Bluetooth sticken min (Trust Bluetooth 2.0 EDR) hadde Vista drivere til.

 

Sjekk nå først om Vista ikke har drivere innebygget før dere begynner å klage.

 

 

Min pc har ikke tegn til treghet i vista, spiller spill og etc uten problemer. Og å skylde på vista når det her er hwprodusentenes treighet sin skyld? Næ!!

7833406[/snapback]

Agreed.

 

Raskt som bare det her.

Lenke til kommentar
Er i grunn mer skuffet over HW leverandørene som jeg synes er trege til å levere Vista drivere. Å enda ikke ha nForce 4 drivere klare for Vista er jo helt utrolig. Faktisk så finner jeg ikke drivere til Vista for noen av nForce chipset'ene. Synes det er veldig merkelig. Har ikke tatt en grundig sjekk av drivere til Pixma skriveren, bluetooth sticken, PDA'en(active sync), telefonen osv.

7833384[/snapback]

 

 

Active sync kommer automatisk når du kobler til enhet...

Lenke til kommentar
6) Control Panel Search: WTF? The reason they need a search for the control panel is because they dumbed it down to the point of unusability. How stupid are they? The non-moron interface, aka classic mode, worked just fine, if you wanted to adjust your fonts, you clicked on fonts, user accounts, you clicked on user accounts. You never had to guess which one of 4 big icons might have the thing you wanted, if any of them did. One really has to wonder if MS is run by wizards, not the term of endearment, but little applets that don't let you do anything while frustrating the hell out of you and leaving you more borked than when you started. This is clearly a case of 19 steps backward followed by another 3 back trying to make up for it. Dumb dumb dumb.-1.999993/6.5 with an added 'idiots'.

 

Såå enig.

Lenke til kommentar
Er i grunn mer skuffet over HW leverandørene som jeg synes er trege til å levere Vista drivere. Å enda ikke ha nForce 4 drivere klare for Vista er jo helt utrolig. Faktisk så finner jeg ikke drivere til Vista for noen av nForce chipset'ene. Synes det er veldig merkelig. Har ikke tatt en grundig sjekk av drivere til Pixma skriveren, bluetooth sticken, PDA'en(active sync), telefonen osv.

7833384[/snapback]

Nja. Hvis du hadde testet Vista, så hadde du vist at Vista har ferdige drivere til nForce. Alle nForce.

 

Bluetooth sticken min (Trust Bluetooth 2.0 EDR) hadde Vista drivere til.

 

Sjekk nå først om Vista ikke har drivere innebygget før dere begynner å klage.

 

 

Min pc har ikke tegn til treghet i vista, spiller spill og etc uten problemer. Og å skylde på vista når det her er hwprodusentenes treighet sin skyld? Næ!!

7833406[/snapback]

Agreed.

 

Raskt som bare det her.

7836326[/snapback]

Jeg klager ikke og jeg vet utmerket godt at Vista har støtte for mange chipset osv slik at PCen sikkert vil fungere på direkten, men er det snakk om fullverdige drivere? XP hadde jo også støtte for mange drivere slik at PCen fungerte men da har det jo alltid vært WDM i slike tilfeller. Er vel for drøyt å forlange at det er retail drivere som følger med Vista, men jeg synes det fortsatt er rart av feks nVidia at de ikke har lagt ut Vista drivere. Det er også litt vanskelig å sjekke ut om Vista har drivere klare hvis ikke nVidia ikke opplyser om dette på sin side, som vil være naturlig plass å opplyse om slikt.

 

Som sagt, jeg kritiserer ikke MS Vista for dette, men nVidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...