Gå til innhold

Hengebro, ris og ros


PixelImp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For liten dybdeskarphet syns jeg. Effekten kler bilde, men sliter litt med å se at det faktisk er en slags bro.

Du kan rette opp kanten på andre sida av broen som går horisontalt, men sånt bryr ikke jeg meg om. Litt skeivhet skaper liv i bilder etter min mening. :)

Lenke til kommentar
Mulig å få se originalbildet? Dette virker litt for overredigert for meg ;)

7829120[/snapback]

Det skal du få vettu :thumbup:

 

post-19306-1170166439_thumb.jpg

 

Takk for alle svar.

Utsnittet kan bli bedre ja, skal teste litt og se om noe blir bra. :hmm:

 

EDIT; Haha, det bildet hadde sykt mye støy. Det er omtrent 6mnder gammelt, var rundt da jeg kjøpte kameraet, så hadde ikke mye peil på instillinger .. Det inkluderte ISO, som dere ser :!:

Endret av PixelImp
Lenke til kommentar
Ser ikke helt at det er en bro med en gang... noe med utsnittet kanskje :p

7831676[/snapback]

 

Dette var et tøft bilde! Jeg liker det at man må se litt på bildet før man skjønner hva det er, bildet krever liksom litt oppmerksomhet og gjør det hele spennende!!

 

Nå står det i tittelen at det er ei hengebro, så man ser det vell nok så kjapt om man leser den? :dontgetit:

 

Marius

Lenke til kommentar
Ser ikke helt at det er en bro med en gang... noe med utsnittet kanskje :p

7831676[/snapback]

 

Dette var et tøft bilde! Jeg liker det at man må se litt på bildet før man skjønner hva det er, bildet krever liksom litt oppmerksomhet og gjør det hele spennende!!

 

Nå står det i tittelen at det er ei hengebro, så man ser det vell nok så kjapt om man leser den? :dontgetit:

 

Marius

7833059[/snapback]

 

 

Hehe, nå kverulerer du, jeez :nei: Skal man altså ikke kunne se bildet slik det er og for seg selv? Er det slik at man skal gi kritikk for trådtittell eller for bildet? Off topic? Ja!

Lenke til kommentar
Hehe, nå kverulerer du, jeez :nei:  Skal man altså ikke kunne se bildet slik det er og for seg selv? Er det slik at man skal gi kritikk for trådtittell eller for bildet? Off topic? Ja!

7833164[/snapback]

 

Nei, skjønner bare ikke hvorfor man ikke gidder å lese tittel for å så se på bildet å "klage" over at man ikke ser hva det er...

 

Vil du svare på dette send pm, da DETTE er off topic!

Lenke til kommentar

Man skal ikke trenge å lese trådtittel for å se hva det er, med mindre det er meningen at man ikke skal se det. Det er ett dårlig bilde hvis man må spørre/lese seg fram til hva motivet er.

Hvis bildet skal være av en bro, skal man kunne se det uten å lese det først.

 

En idè hadde vert å gjort landskapet rundt broen mørkere slik at treverket i broen lyste enda mer opp og viste helt tydelig at det er en slags pasasje. Veit ikke om det blir no bra i praksis, men er en idè :)

Lenke til kommentar

Motivet nekter jeg å tro er å framheve broen som et observasjonsbilde. Da kunne han likesågodt tatt det fra siden av. Det er perspektivet jeg tror han kanskje prøver å få fram, det gamle treverket som har et uklart forsvinningspunkt lengre fram. Kontrastene får fram det jeg tror han er ute etter, også med gjerdet ved siden av.

 

Jeg syns dette var bra jeg "PixelImp" og jeg syns ikke du skal ha det som et mål å hele tiden gjøre bildet lettlest. Slike perspektivbilder liker jeg, og håper du kan legge ut fler slike ;) Kanskje droppe kompisen, og prøve med andre ting, f.eks ta bilde opoover en trestamme, samtidig som du får fram litt perspektiv.

 

Prøv å gjør bildene litt "slitt" slik at det ser ut som om det ikke er utstyr fra det 20'ende århundret. Det syns jeg du har klart bra her!

 

 

Marius

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Kanskje droppe kompisen, og prøve med andre ting, f.eks ta bilde opoover en trestamme, samtidig som du får fram litt perspektiv.

7839093[/snapback]

Uff, jammen da blir han så lei seg .. ;)

 

Takk for kritikk, det er sånt man lærer av.

Jeg er fersk i gamet, så jeg trenger alle råd :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...