Gå til innhold

fargeprøve fra japanphoto?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ett par plakat utskrifter fra japanphoto syns det var en meget hyggelig pris med bra kvalitet. skrevet ut på fotopapir.

men jeg lurte på en ting det fulgte med en bit fotopapir som det var skrevet ut en gråfarge på pluss ordre informasjon øverts. jeg lurer da på om dette er en farge jeg kan bruke til å kalibrere skjermen min med i forrhold til utskriftene til japanphoto?

eller er den til noe annet?

 

Hallgeir

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Og hvordan ville du gjort dette da?

Scanne den inn først? Med en kalibrert scanner selvfølgelig?

Og da ville du fått info om eventuelt fargestikk i akkurat den ene gråtonen i utskriften på akkurat det papiret hosJapan Photo.

Ikke mye nyttig for skjermkalibrering er jeg redd.

 

Hvis du skal kalibrere skjermen trenger du et apparat som kan måle farger på skjermen din. Og dette gjøres helt uavhengig av innscannede utskrifter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Og hvordan ville du gjort dette da?

Scanne den inn først? Med en kalibrert scanner selvfølgelig?

Og da ville du fått info om eventuelt fargestikk i akkurat den ene gråtonen i utskriften på akkurat det papiret hosJapan Photo.

Ikke mye nyttig for skjermkalibrering er jeg redd.

 

Hvis du skal kalibrere skjermen trenger du et apparat som kan måle farger på skjermen din. Og dette gjøres helt uavhengig av innscannede utskrifter.

7918104[/snapback]

Hvis jeg tar et bilde i samlingen min, sender det til utskrift hos JP, og så samenligner kildebildet på skjerm med utskriften fra JP, og justerer skjermens instillinger etter øyet til skjerm ogutskrift er mest mulig like...

 

Vil ikke det gjøre meg i stand til å forutse hvordan utskriftene blir på bedre vis? Når jeg da for framtida sitter og knoter med bildeinnstillinger så vil vel sjansen for at endelig utskrift blir som jeg ønsker det større, og det uten å ha brukt penger på ekstra utstyr?

 

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...