-Bassaddict- Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 ser at det er mange spill med veldig bra grafikk som er annonsert for 2007, men siden windows vista er rett rundt hjørnet, og det kommer sikkert en hæv dx10kort snart. er det dx10spill vi ser screens fra nå? om de er det vil de være bakoverkompatible med dx9korta våre? mvh
eldavid Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Noen er kun dx10, noen er både dx 10 og 9, noen er kun for dx9.
D_Man_x Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 ser at det er mange spill med veldig bra grafikk som er annonsert for 2007, men siden windows vista er rett rundt hjørnet, og det kommer sikkert en hæv dx10kort snart.er det dx10spill vi ser screens fra nå? om de er det vil de være bakoverkompatible med dx9korta våre? mvh 7820010[/snapback] De fleste spill de neste årene vil fungere med DX9 kort. Det vill nok være noen unntak, som for eksempel Halo 2 og andre spill Micro$oft har klørne sine i. Noen spill som Supreme Commander of Age of Conan vil få DX10 støtte gjennom patcher som kan benyttes av de med DX10 kort. Spill som er laget for DX10, som for eksempel Crysis vil fortsatt funke på et DX9 kort ved hjelp av "software emulation". Det vil si at du muligens vil få litt nedsatt ytelse osv og du vill selvfølgelig ikke få effekter og annet "eye candy" som DX10 tilbyr. Mange av demo videoene fra Crysis er faktisk drevet av et Radeon 1950XTX (eller var det PRO?). Du kan fint klare deg med DX9 I et par år framover. (Jeg har ingen kilder for informasjonen, jeg husker ikke hvor jeg leste dette og noe kan muligens være feil. Men det sier seg selv at å lage spill som krever DX10 nå ville være økonomisk selvmord. 90% av gamere har ikke DX10 kort, slike ting skjer gradevis)
-Bassaddict- Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Skrevet 30. januar 2007 ok, men jeg har fått inntrykk av at forskjellen fra dx9 til 10 er rimlig stor, og jeg lurer liksom på når de ikke lenger vil porte spilla for begge. å spille dx9spill med dx8 går skjeldent og når det er går er det en rimlig amputert opplevelse. nekter å tro det du sier at trailerne fra crysis som skal showoff dx10 spilles med et dx9kort. syns det er irriterende at det ikke står hvilken dx version spillet blir laget for. tror du virkelig jeg kan klare meg med dx9 i noen år?! har du noen kilde på det?
Stifi Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 Age of Conan: Hyborian Adventures er vel med DX10.
ttt Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 ok, men jeg har fått inntrykk av at forskjellen fra dx9 til 10 er rimlig stor, og jeg lurer liksom på når de ikke lenger vil porte spilla for begge. å spille dx9spill med dx8 går skjeldent og når det er går er det en rimlig amputert opplevelse. nekter å tro det du sier at trailerne fra crysis som skal showoff dx10 spilles med et dx9kort. syns det er irriterende at det ikke står hvilken dx version spillet blir laget for. tror du virkelig jeg kan klare meg med dx9 i noen år?! har du noen kilde på det? 7835723[/snapback] 1. Forskjellen er ikkje så stor. 2. Crysis er ved fleire tilfeller vist fram med dx9. 3. Spel vil fortsette å støtte dx9 lenge. Eit lite sitat om forskjellen mellom dx9 og 10 i Crysis: IGN: How much of a difference is there really going to be between the DX9 and DX10 versions of Crysis? Cevat Yerli: The difference is in the density of simulation, the quality of lighting & shading. Some of the visual features are DX10 only. Performance is improved and finally we are evaluating features that would do DX10 real justice in multiplayer gaming, with the goal to finally make a massive leap there.
griffin95 Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Noen er kun dx10, noen er både dx 10 og 9, noen er kun for dx9. 7820240[/snapback] JA ha...... Dvs. jeg får ikke startet spillet som installerte seg greit nok, men får feil melding at den ikke finner d3dx9_25.dll Jeg har kun DX10 når jeeg nå kjørt dxdiag for å sjekke rett dreiver i 8800GTX Dette var i Heroes of Might V Noen forslag Endret 31. januar 2007 av griffin95
MrL Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Noen som vet når Dx10 patchen til flight sim x kommer? Mente de sa at de skulle slippe en oppdatering eller patch eller no sånt ut litt etter Vista hadde kommet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå