Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot fra Cd? sitter ikke hw godt nokk?


Anbefalte innlegg

Hallo igjen ,

 

 

når jeg prøver å Boote fra en CD(LINUX,OG WINDOWS) kommer det opp en slags feilmelding

 

det står på svart skjerm:

 

Verifying DMI pool Data

 

 

NTLDR mangler

 

Trykk CTRL+ALT+DELETE for å starte på nytt.

 

jeg gjør det den ber meg om (starte på nytt altså)

 

men det samme kommer opp, uansett hvor mange forskjellige CDèr jeg bruker,

 

 

er det DVD leseren som ikke sitter godt ?

 

hva kan feilen være?

 

 

 

det funket i går,(altså å boote fra windows CD) men nå gjør det ikke det... heller ikke på Linux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hvordan går det med problemet ditt? Kom på at jeg har hatt liknende problemer med en eldre maskin (les: funnet i el-returen :) ). Der hjalp det rett og slett å koble til og fra ulike enheter i maskinen, akkurat som om det hadde lagt seg et belegg på kontaktene, og det ble bedre med å koble til på nytt...

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Ohhh nooo!! Spar meg for den feilmeldingen!! Har jobbet hele uken i en PC service bedrift som har service for flere av de store frimaene innen ferdigbygd pc. Og fikk denne feilmedingen på 1 pc som var et helvete å finne feilen på! Kjørte diverse stresstester, Smart test, memtest+++ uten noen feil. Så kjørte recovery programmet som følger med disse ferdig pcene og det funket fint og jeg var glad og fornøyd helt til: BLÅSKJERM!! midt i windows innstalasjonen :p. Ble ikke ferdig med den maskinen på fredag så kan desverre ikke gi deg noen tips...

 

Men det morsomme var at den neste maskinen jeg begynte på var det noe feil med skjermkortet, og i feilmeldingen sto det "får ikke bilde". Så jeg byttet skjermkort og fikk bilde! YEAY! Så skjer det store, øyeblikket jeg har ventet på, post screen forsvinner og *trommevirvel"

 

NTLDR is missing

Please press Alt+Ctrl+Delete

 

Heldigvis funket recovery fint denne gangen :p

 

-Bountyhunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...