ErlendP Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Hei. Jeg har en bærbar pc (asus v6v) ca 1 år gammel. Det jeg lurer på er om det er mulig å koble denne til en vanlig tv? Det er ingen sånn ny plasma tv eller noe slik, men en 3 år gammel bilderørs-tv som har de vanlig inngangene lyd, og bilde (høyre + venstre) Den eneste utgangen jeg har på pcen er en skjermutgang tror jeg. Legger ved bilde. Går dette ann? Finnes det kontakter som gjør at jeg kan koble pcen min til tven? Mvh ErlendP
NikkaYoichi Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Hei. Jeg har en bærbar pc (asus v6v) ca 1 år gammel. Det jeg lurer på er om det er mulig å koble denne til en vanlig tv? Det er ingen sånn ny plasma tv eller noe slik, men en 3 år gammel bilderørs-tv som har de vanlig inngangene lyd, og bilde (høyre + venstre) Den eneste utgangen jeg har på pcen er en skjermutgang tror jeg. Legger ved bilde. Går dette ann? Finnes det kontakter som gjør at jeg kan koble pcen min til tven? Mvh ErlendP 7802552[/snapback] Du har ikke utgang for S-video på den bærbare? Jeg mener forøvrig at Clas ohlson har en dingseboms som sender signalet fra PC til TV trådløst. Mener at denne kan kobles til TV vha scart eller composit.
ErlendP Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Skrevet 26. januar 2007 Den eneste utgangen jeg har på pcen er den du ser på bilde. Vet ikke hva den heter, men det er vel ihvertfall ikke S-video (tv-ut??). Heter vel heller ekstern skjerm utgang? Trådløs dingsebombs koster vel sikkert noen kroner og få. Lurte mest på om det bare finnes sånn ledning som passer inn i mon kontakt og som splittes i 3 som kan plugges inn i tven? men det finnes kanskje ikke? Mvh ErlendP
Jotun Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 (endret) Du kan jo prøve en slik (55.-) Vga til scart 7802653[/snapback] Det hadde ikke eg gjort! For d har eg gjort! hehe.... Det er nok til annet bruk enn pc til tv, mer pc til prosjektor eller noe lignende! Fikk ikke noe som helst resultat med den kabelen! Men VGA til S-video finnes kanskje? Endret 26. januar 2007 av Jotun
ErlendP Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Skrevet 26. januar 2007 Har vært nede på datakjeden i trondheim og clas ohlson nå, og har enda ikke funnet noe som kunne fungert. Men kom over denne siden på nettet, og der ser det ut som at de selger VGA til S-Video kabel. http://www.mcbworld.com/mcbworld/laptop-sv...able-p-148.html Skal undersøke litt mer om det er mer fornuftig med VGA til S-Video enn VGA til SCART, og heller koble på en S-VIDEO adapter på SCART kontakten i TVen. Det vet ihvertfall finnes.
Looke Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 sikker på at du ikke kan koble en s video kabel inn i pcen din da ?
ErlendP Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Skrevet 26. januar 2007 Ja, desverre. Har kun VGA utgang. Hvorfor Asus ikke har lagt inn en S-Video utgang skjønner jeg ikke. Passer meg ihvertfall dårlig enn så lenge jeg ikke har handla meg inn ny flat tv med DVI/HDMI inngang.
Howard_ Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Det funker fint å bruke vga til scart. Men du må endre litt på driveren til skjerm 2 som blir vga utgangen. Powerstrip funker fint til det, ligger flere guider på det store intranettet.
Howard_ Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Her finner du foresten en god guide på windows biten http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/windows.html
Jotun Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Håper mannen har ATI kort på pc'en da, siden du anbefaler å bruke en løsning som kun funker med ATI! Dessuten såg eg på akkurat samme saken her for en stund tilbake, bestilte denne vga til scart kabelen fra shg og prøvde... Til slutt åpnet eg opp for å sjekke koblingene, og det var ikke likt noen av "oppskriftene" på nett for vga-scart på billedrør tv... Så, for all del, d er jo bare en hundrings for å prøve, men tror ikke det er rette kabelen til ditt bruk!
-Shark- Skrevet 26. januar 2007 Skrevet 26. januar 2007 Har vært nede på datakjeden i trondheim og clas ohlson nå, og har enda ikke funnet noe som kunne fungert. Men kom over denne siden på nettet, og der ser det ut som at de selger VGA til S-Video kabel. http://www.mcbworld.com/mcbworld/laptop-sv...able-p-148.html Skal undersøke litt mer om det er mer fornuftig med VGA til S-Video enn VGA til SCART, og heller koble på en S-VIDEO adapter på SCART kontakten i TVen. Det vet ihvertfall finnes. 7803688[/snapback] Den der burde fungere utmerket
Nesjabu Skrevet 18. februar 2007 Skrevet 18. februar 2007 Du kan jo kjøpe en VGA-til-DVI adapter hvis den nye flatskjermen har DVI kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå