Gå til innhold

Nero 6 eller Nero 7? Hva er best?

vestlia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har brukt Nero Ultra Edition 6 i vel så et år nå, og er kjempe fornøyd. Men nå har jeg sett at Nero Premium 7 har kommet.

Er det noen vits å oppgradere? Vet at den er Vista kompitabel, men er ikke sikker på om jeg skal ha Vista. Men har den noe annet å by på?

Endret av vestlia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg vet noe spesielt som v7 kan by på, i motsetning til v6, men jeg synes du svarer litt på spørsmålet om "det er noe vits i å oppgradere", selv..

Du vet (enda ikke) om du skal ha Vista, og du er kjempefornøyd med versjon 6..

Hvis alt du gjør er å brenne ut noen filer, lage noen musikk-CD'er og brenne noen filmer nå og da, og du er kjempefornøyd med slik du har det nå, så ser ikke jeg poenget med å oppgradere..

Kan desverre ikke hjelpe deg med forskjellene..

Kanskje det står noe på hjemmesiden deres.. www.nero.com

Skrevet
Ikke at jeg vet noe spesielt som v7 kan by på, i motsetning til v6, men jeg synes du svarer litt på spørsmålet om "det er noe vits i å oppgradere", selv..

Du vet (enda ikke) om du skal ha Vista, og du er kjempefornøyd med versjon 6..

Hvis alt du gjør er å brenne ut noen filer, lage noen musikk-CD'er og brenne noen filmer nå og da, og du er kjempefornøyd med slik du har det nå, så ser ikke jeg poenget med å oppgradere..

Kan desverre ikke hjelpe deg med forskjellene..

Kanskje det står noe på hjemmesiden deres.. www.nero.com

7804501[/snapback]

Ja, du har forsovet rett i det. Tenkte bare om det var noen spesielle verktøy som gjorde det enda bedre. Men får se om heg skifter om jeg skal ha vista :thumbup:

Skrevet

Personlig synes jeg Nero 7 er bare møkka. Det sier jeg pga at jeg hadde dårlig erfaring med de første Nero 7 versjonen og brenning av ISO. Klarte aldri å bli ferdig for den kom med feilmelding. Selv bruker jeg i hovedsak Nero 6.6.0.16 eller 6.6.0.18, i 2000 bruker jeg 6.6.0.18, men i XP bruker jeg faktisk Nero 7 utrolignok, men det er da også et lite testsystem da.

Skrevet

Om du skal oppatere til Nero 7 koker vel ned til dette; Hvis du har enkle brennebehov, og vil ha et raskt, stabilt og enkelt brenneprogram, til å brenne musikk og data så holder du deg til versjon 6. Hvis du derimot driver med mer avansert brenning, videoredigering, imagefiler, backup osv, da er nok versjon 7 å foretrekke. For å si det enkelt; versjon 6 er stort sett et bra brenneprogram. Mens versjon 7 er en full, avansert mediepakke.

Skrevet

Om du skal brenne flere CD/DVDer samtidig, så hold deg langt unna Nero 7!!

Jeg kopierer en del på jobb og har prøvd å få 4 brennere til å virke samtidig, men er nå på det 3. settet med brennere og kan nok nå konkludere med at det er Nero 7 som er synderen.

(Har noen tips til andre programmer som kan brenne til flere brennere samtidig??)

-Kisp

Gjest medlem-82119
Skrevet

Nero 7 er ekstremt omfattende, og tar mer over maskinen din enn 6.

Nero 7 lager bl.a ny systemdisk, legger inn nero scout og mye annet dritt.

Hvis du vil ha en eneste brenne og mediaprogramvare, så er 7 bra.

Den inneholde også chatteprogram osv.

Har du eldre brennere vil ikke 7 støtte dem.

Hvis du vil ha en enklere mer renere brenneprogram, så er 6 bedre, som vanlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...