Gå til innhold

Ny Bærbar-PC til 9500


Anbefalte innlegg

Jeg har ca 9500kr til rådighet, disse skal brukes på en ny bærbar PC. Hovedbruken blir skolebruk, men også noe spilling som CS og WoW, batteriet bør kunne vare ca 2 timer ved MSN og surfing. Jeg skal helst ha en HP maskin, da jeg har kun gode erfaringer med de, har dårlige erfaringer med FSC og Toshiba. Så de kan utelukkes. Maskinen skal også hentes over disk, så bestilling over nettet er 'No Deal'. Grunnen til at det ikke er aktuelt er at jeg skal ha den fortest mulig når jeg får forsikringspenger, NetShop Oslo er det enkleste alternativet for meg.

 

Mine Krav:

Intel Core 2 Duo

Minst 1GB RAM

Minst 100GB Harddisk

GF 7400 - 7600

Trådløst Nettverk

15,4" Widescreen

 

Har kikket litt på HP Pavillion DV6184 og syntes den ser grei ut, finnes det noen maskiner som gir meg mer for pengene enn denne eller er det bare å kjøpe? Takker for all hjelp på forhånd.

 

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klar 1500kr til

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330527&view=detailed

så får du jævlig bra skjermkort, absolutt verdt det.

7790709[/snapback]

 

Hvis jeg setter en prisbegrensing på 9500kr er det ikke snakk om noe mer enn 9500kr. Skal heller ikke ha noe Fujitsu Siemens da jeg har dårlige erfaringer med de, samt venner som har dårlige erfaringer med de.

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Til pizzafordi:

 

Hvis du ser så har jeg satt opp noen krav, hvor det står DualCore, ett dedikert skjermkort til maks 9500kr, da er jeg ikke intresert i en Sempron maskin i det heletatt. Da er jeg heller ikke intresert i en maskin til 11,000kr. Denne maskinen skal helst kunne kjøpes over disk, da jeg ikke vil vente på frakt. Beklager hvis jeg er litt irritert, men når det står en maks pris samt hva jeg vil ha må du kunne rette deg etter det uten å si "Legg i 1500kr til".

 

Hva syntes dere om den HP maskinen jeg har linket til?

HP Pavillion DV6184

 

~ Medion

Lenke til kommentar
Til pizzafordi:

 

Hvis du ser så har jeg satt opp noen krav, hvor det står DualCore, ett dedikert skjermkort til maks 9500kr, da er jeg ikke intresert i en Sempron maskin i det heletatt. Da er jeg heller ikke intresert i en maskin til 11,000kr. Denne maskinen skal helst kunne kjøpes over disk, da jeg ikke vil vente på frakt. Beklager hvis jeg er litt irritert, men når det står en maks pris samt hva jeg vil ha må du kunne rette deg etter det uten å si "Legg i 1500kr til".

 

Hva syntes dere om den HP maskinen jeg har linket til?

HP Pavillion DV6184

 

~ Medion

7795952[/snapback]

 

 

jeg hadde denne i ca. 2 uker før den gitt i retur, eneste å utsette på er viftestøy og pipelyd. ellers fin maskin. noe kort batteritid

 

les her hvor mange er fornøyd og mange ikke er

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3576&hl=+dv6184

Lenke til kommentar

http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:...90;c:36159;pl:1

 

Denne da?

Jeg vet det er fra en nettbutikk, men de tar forhåndsbetaling og da er ikke fraktprisen ille, kjapp levering på døren.

Det er en 17", jeg vet det, men specsa ellers er iht krav.

 

Asus F3T er en annen maskin som tilfredsstiller krava, dog også fra nettbutikk.

 

Jeg mener iallefall at du får mer maskin for penga om du tar deg tid til å vente noen dager på levering, og utstår et par hundringser i frakt.

Lenke til kommentar
http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:...90;c:36159;pl:1

 

Denne da?

Jeg vet det er fra en nettbutikk, men de tar forhåndsbetaling og da er ikke fraktprisen ille, kjapp levering på døren.

Det er en 17", jeg vet det, men specsa ellers er iht krav.

 

Asus F3T er en annen maskin som tilfredsstiller krava, dog også fra nettbutikk.

 

Jeg mener iallefall at du får mer maskin for penga om du tar deg tid til å vente noen dager på levering, og utstår et par hundringser i frakt.

7796322[/snapback]

 

Denne har ve første generasjon "Core Duo" prosessor, burde kanskje gått for "Core 2 Duo"?

Lenke til kommentar

Sjekk ut Dell sitt utvalg(under "det nødvendigste hjemme"), Dell 6400 med Core 2 Duo får du for ca 9500kr med dine ønsker, Core Duo blir ca 1000 kroner billigere. Da med ATI X1300 skjermkort.

 

Dell 1501(Turion X2) er også ett alternativ til 7-8000 kroner, men denne kommer såvidt jeg klarer å se kun med integrert skjermkort(X1150).

Lenke til kommentar
Jeg har ca 9500kr til rådighet, disse skal brukes på en ny bærbar PC. Hovedbruken blir skolebruk, men også noe spilling og den bør ha grei batteritid.

 

Noen Krav:

Dual-Core Prosessor

Minst 1GB RAM

Minst 80GB Harddisk

Helst dedikert grafikkort

Trådløst Nettverk

15,4" Widescreen

Hva med Toshiba Satelite Pro A100? Kan jo kjøpe 512-1024MB mer minne for resten opp til 9500...
Lenke til kommentar
17" blir umulig å frakte med seg til skolen hver dag desverre. Har bestemt at det kun blir kjøp over disk, noe som gjør at NetShop Oslo blir det eneste alternativet så si, samt disse kjedebutikkene som Elkjøp og Siba.

 

~ Medion

7800194[/snapback]

Men da kan du vel bare spørre hos Netshop i Oslo hvilke alterntiver de har som tilfredstiller dine ønsker og samtidig få se dem? Skal du kjøpe hos de andre to du nevner, så bør du være rimelig forberedt og vite hva du vil ha, da selgerne garantert vil prøve å selge det de ønsker å selge og ikke nødvendigvis det du vil ha.

Lenke til kommentar

Har ikke datakjeden også butikk i Oslo??

 

Men jeg er enig med Kindings, spør der du har tenkt å handle. I og med at du har stilt visse systemkrav, og utelukker en rekke merker, er dette den beste måten å gjøre det på.

 

Jeg har hatt både hp og toshiba-laptoper, og har ikke noe negativt å si om noen av dem. Vurderer kjøp av ny toshiba nå faktisk.

 

Skal du handle hos netshop har de jo en "bygg selv" funksjon. I tillegg har de zepto-maskiner du til en viss grad kan konfigurere selv.

 

Lykke til med valget.

Endret av c-man
Lenke til kommentar
Ingen som har noen formeninger om den Acer'en? Hvis det ikke er noen som har noe veldig bedre til 9500kr går jeg for denne.

 

~ Medion

7830559[/snapback]

Det virker som en kurrant maskin. Acer skal være OK produkter, rent spesifikasjonsmessig virker den bra. Vær obs på minnet, bærbare kan somregel kun ha 2x brikker, skal du oppgradere, så må du kjøpe 2 nye.

 

Skjermen er WXGA, selv synes jeg det blir for få pixels, ville nok foretrukket minimum WSXGA eller helst WUXGA, men ettersom du skal kjøpe den over disk, så kan du teste hva du selv synes.

 

Skjermkortet er heller ingen racer, men det bør holde, du får neppe noe stort bedre i denne prisklassen.

 

Ellers kan du jo søke på nettet/prisguiden etter erfaringer, mange av modellene deler chassis/kabinett/skjerm, så du trenger nødvendigvis ikke akkurat den modellen du ser etter.

Lenke til kommentar
Kjøpte inn maskinen og det ble en HP Pavillion DV6184EA. Er kjempefornøyd med maskinen, den funker fint, støyer lite og er veldig pen! :thumbup:

 

~ Medion

7869969[/snapback]

 

Flott :)

 

Så btw at den acern hadde 128mb på skjermkortet, men 512 via hypermemory, altså stjeler skjermkortet minne fra pcen når det trengs!, trodde ikke dette gjaldt 7600kort :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...