Gå til innhold

WD My Book Premium Edition 500GB - Erfaringer


Footy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker mine disker til lagring, de brukes altså 24/7.

 

Opplevde for øvrig min første feil med dem igår. Maskinen fikk seg en ufrivillig restart, pga sikring som gikk. Diskene slo seg selvfølgelig av. Når jeg slo på datamaskinen, reagerte ikke den ene disken, den andre funket slik den skulle. Men det fikset jeg med en manual reboot av disken. Altså ikke store problemet. Fungert fint etter det.

Lenke til kommentar
Lurifaksen: har samme problemet her også.. driver forresten og jobber med IT.. vi hoster masse data.. og har fått bekreftet at disker som har sparefunksjon er de som må skiftest oftest.. så tror heller ikke det er bra for disken at den går "opp og ned"...

Håper dere hører noe ifra WD på dette

7962512[/snapback]

Men hvis vi snur litt på flisa så kan jeg påstå følgende: Hvis disken IKKE slår seg av etter å ha vært inaktiv etter x antall minutter, så vil ikke det heller være særlig heldig for disken da kjøleløsningen for de fleste bærbare harddisker er heller dårlig, og harddisken får opparbeidet seg temperatur så lenge platene spinner.

 

Sånn sett så er harddisker i små kabinett egentlig dømt til undergang, muhaha

:devil:

Neida, hehe, men fra spøk til revolver, produsenten har to muligheter slik som jeg ser det:

a)

Innføre sparefunksjon på harddisk-kontrolleren i kabinettet for å unngå at harddisken blir for varm i lengre perioder.

b)

Innføre kjøleløsning som kan f.ex bestå av en vifte. Ulempen med det er vel åpenbar for alle?

 

Eller gjøre ingen av delene, men håper at brukerne er smart nok til å IKKE bruke den bærbare harddisken som sitt primære lagringsmedium. Mybook disk-serien til Western Digital er vel gjerne best egnet til backup.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...