Gå til innhold

SE K610i med Telenor Fri20 og OneCall Faktura?


Anbefalte innlegg

Noen som har noen innvendinger mot kombinasjonen SE K610i og Telenor Fri20? Grunnen til at jeg vurderer dette er først og fremst pga. den lave totalprisen og generelt helt greie priser på tjenestene. Jeg ser selvfølgelig at ringeprisen er svært dyr, men jeg ringer veldig lite hver måned, faktisk så lite at jeg tror 20 minutter gratis ringetid holder for meg.

 

Er det noen bedre tilbud, eller andre abonnementer som er bedre? :)

 

EDIT: Har etter endel surfing funnet ut at dette kanskje ikke er et så veldig bra tilbud likevel, men totalprisen er så vidt jeg kan se uslåelig. Men jeg kom også over at man kan få opphevet operatørlåsen hos Telenor gratis om man binder seg til et abonnement som f.eks. Fri20.

 

Derfor lurer jeg på om jeg kan bestille K610i og Telenor Fri20 fra Telenor.no, for så å oppheve operatørlåsen med en gang og i stedet bruke f. eks. OneCall faktura? Jeg vil vel da ikke betale mer enn minste totalpris på 987,-, samt regningen til OneCall?

 

Jeg skal for øvrig bytte fra Netcom kontantkort, om det skulle ha noe å si.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På alle mobileskene vi har her på jobben står det;

 

Dersom du vil benytte et SIM-kort fra en annen operatør eller tjenesteleverandør innen 12 måneder, får du koden fra kundeservice mot et gebyr. Gebyret starter på 600,-og reduseres med kr40 hver mnd i avtaleperioden. Hvis denne telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra kundeservice vederlagsfritt. Koden sendes kunde via e-post, faks eller pr.brev.

 

Dersom du faktisk må kjøpe deg fri vil du bli belastet pr. postoppkrav mener jeg, og som det står på slutten får du vist koden gratis :)

Lenke til kommentar

Og dermed vil jeg kunne kjøpe telefonen med Fri20-abonnement, men likevel benytte meg av en annen operatør hvis jeg vil, så lenge jeg fortsatt betaler på abonnementet fra Telenor?

 

Ikke meningen å mase, men vil være helt sikker på hva jeg gjør. Er ikke så veldig begeistret for Telenor av erfaring, så har ikke lyst å misforstå noe nå. :)

Lenke til kommentar

Greia er så vidt jeg har forstått det at Telenor tilbyr å fjerne operatørlåsen gratis, så lenge man tegner et abonnenment som f.eks. Fri20 samtidig som man kjøper en telefon. Dermed er man likevel bundet til Telenor i et år selv om man velger å bruke et annet abonnement. Det er dette jeg lurer på.

 

Kilde under Operatørlåsen.

Lenke til kommentar
Greia er så vidt jeg har forstått det at Telenor tilbyr å fjerne operatørlåsen gratis, så lenge man tegner et abonnenment som f.eks. Fri20 samtidig som man kjøper en telefon. Dermed er man likevel bundet til Telenor i et år selv om man velger å bruke et annet abonnement. Det er dette jeg lurer på.

 

Kilde under Operatørlåsen.

7790278[/snapback]

 

Dette er korrekt.

 

Såfremt du har et abonement med bindingstid så får du låsekoden gratis.

Lenke til kommentar
Greia er så vidt jeg har forstått det at Telenor tilbyr å fjerne operatørlåsen gratis, så lenge man tegner et abonnenment som f.eks. Fri20 samtidig som man kjøper en telefon. Dermed er man likevel bundet til Telenor i et år selv om man velger å bruke et annet abonnement. Det er dette jeg lurer på.

 

Kilde under Operatørlåsen.

7790278[/snapback]

 

Dette er korrekt.

 

Såfremt du har et abonement med bindingstid så får du låsekoden gratis.

7790547[/snapback]

 

Du vil også få den gratis utlevert desom du kjøpte den uten å videreføre bindingen på ditt abb, men allikevel tok en utstyrsendring hos telenor. (Da skjønner Telenor at du har betalt full pris for telefonen)

Lenke til kommentar

Den kom litt i seneste laget egentlig, siden jeg allerede har bestilt telefonen nå. Men jeg finner jo snart ut om det gjelder K610i-en jeg får. Håper det ikke er tilfellet, siden jeg da sitter meg et ganske dårlig abonnenement i 12 mnd...

 

Vet du hvorfor det kan være et problem for akkurat denne modellen?

Lenke til kommentar

Operatørlås og bindingstid er jo to forskjellige ting. Selv om bindingstiden din går automatisk ut etter du har betalt på den i tolv måneder så er det vel fremdeles ikke slik at operatørlåsen automatisk frakobles. Så om det er et problem å fjerne operatørlåsen på denne telefonen så vil det fremdeles være et problem om tolv måneder. Når det er sagt vil jeg jo regne med at det finnes en løsning på dette! Du bør jo regne på om det lønner seg å betale gebyret for å løse seg fra bindingstiden eller om det lønner seg mer å betale månedsavgiften de neste tolv månedene som en slags avbetaling på telefonen. Og kanskje vil det da heller ikke være noe vits å bytte abbonement de neste tolv månedene om du ikke ringer så mye uansett.

Lenke til kommentar

Tanken var å benytte meg av enten OneCall Mobil Faktura eller Kontant, men om det skal være et problem å fjerne operatørlåsen vil jo ikke dette være mulig.

 

Regnestykket er svært enkelt, SE K610i med Fri20-abonnement fra Telenor koster totalt 987,- etter 12 måneder, altså når telefonen er "nedbetalt". Siden jeg ikke planlegger og benytte meg av det forholdsvis dyre Telenor-abonnementet, trenger jeg kun å legge til kostnadene fra OneCall, som for tiden har svært gode tilbud. Dermed får jeg billig telefon og abonnement. :)

Lenke til kommentar

Det er et problem å fjerne låsen på K610/K800 på "ulovlig" vis. Det er ikke et problem å låse opp telefonen med koden som operatøren har. Telenor gir koden gratis så lenge du har kjøpt telefonen med binding på ditt Telenor-abonnement. Dette betyr at du kan kjøpe telefonen låst, ringe kundeservice og få koden, si opp abonnementet dagen etter og betale bruddgebyret.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Både Chess, Tele2 og Netcom har abbonementer der du bestiller på nett og betaler 0,- i måneden og rundt 59 øre for sms og ringeminutter uansett hvem du ringer til på mobil eller fasttelefon. OneCall høres litt dyrere ut?

7794637[/snapback]

 

OneCall har null i månedsavgift og null i etableringsgebyr. Det er en minimumsfaktuerering på 35 kroner, bruker du altså mindre enn det vil du kunne anse det som en månedsavgift. Men Chess, Tele2 og Netcom sine nettbaserte abbonement med null kroner i månedsavgift og billige ringepriser har alle høyere minimumsfakturering på rundt 70 kroner, altså dyrere enn OneCall.

 

Og med OneCall får du 65 minutter og 65 sms inkludert hver måned, noe du ikke får hos Netcom, Chess eller Tele2!

Lenke til kommentar

OK, da var telefonen i hus, og operatørlåsen kunne fjernes lett som bare det. :)

 

Men siden telefonen kommer med et Telenor-abonnement er det også noe innhold på telefonen som Telenor har lagt til, bl.a en Entry-tjeneste. Er det noen måte å fjerne disse på? Er det for eksempel mulig å "formatere" telefonen og legge inn standard programvare fra Sony Ericsson?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...