Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Delay" når jeg åpner visse programmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror han mener at du har lagt inn poster to og tre ganger på rad, ikke at det står det samme i de.

Klart at man må bumpe en slik tråd av og til, så nå lar vi dette lige? ;)

 

EDIT: skrivefeil...

7863239[/snapback]

 

Ah, ok. Men det kalles da ikke dobbeltposter, eller forsåvidt trippelposter.

 

Men skal ikke mobbe deg, da jeg ser du er født mongo. ;)

Lenke til kommentar
Tror han mener at du har lagt inn poster to og tre ganger på rad, ikke at det står det samme i de.

Klart at man må bumpe en slik tråd av og til, så nå lar vi dette lige? ;)

 

EDIT: skrivefeil...

7863239[/snapback]

 

Ah, ok. Men det kalles da ikke dobbeltposter, eller forsåvidt trippelposter.

 

Men skal ikke mobbe deg, da jeg ser du er født mongo. ;)

7863932[/snapback]

Det kalles dobbel poster det og jo...Du kunne heller Trykket på rediger knappen og skrivd alt i en isteden for 2-3 på rad...

Lenke til kommentar

I går forsvant plutselig internet og maskinen min fant ingen nettverkstilkoblinger eller noen ting.

Prøvde å restarte PC, moden og router, men alt til ungen nytte.

 

Men det var da jeg oppdaget at bildene åpnet seg med en gang jeg trykka på de. Høyreklikkingen var fortsatt litt treig, men de fleste bildene åpnet seg med en gang, så sant jeg hadde hatt mappen åpen et sekund eller to før jeg trykka på bildene.

Word og Excel dokumenter er fortsatt terige å åpne. Lydfiler er fortsatt treige å høyreklikke på, men de åpnes med en gang.

 

Vet ikke om jeg kan trekke noen konklusjon basert på dette, men hvis du har et Realtek nettverkskort kan det hande at driveren hemmer maskinen?

Eller så er det rett og slett Windows som er fucka.

 

Blir vel til at jeg skaffer meg Vista Premium når nVIDIA har klare driverene sine :D

Nesten ingen forskell i spillytelsen i forhold til XP med de nye driverene.

Lenke til kommentar
I går forsvant plutselig internet og maskinen min fant ingen nettverkstilkoblinger eller noen ting.

Prøvde å restarte PC, moden og router, men alt til ungen nytte.

 

Men det var da jeg oppdaget at bildene åpnet seg med en gang jeg trykka på de. Høyreklikkingen var fortsatt litt treig, men de fleste bildene åpnet seg med en gang, så sant jeg hadde hatt mappen åpen et sekund eller to før jeg trykka på bildene.

Word og Excel dokumenter er fortsatt terige å åpne. Lydfiler er fortsatt treige å høyreklikke på, men de åpnes med en gang.

 

Vet ikke om jeg kan trekke noen konklusjon basert på dette, men hvis du har et Realtek nettverkskort kan det hande at driveren hemmer maskinen?

Eller så er det rett og slett Windows som er fucka.

 

Blir vel til at jeg skaffer meg Vista Premium når nVIDIA har klare driverene sine :D

Nesten ingen forskell i spillytelsen i forhold til XP med de nye driverene.

7868777[/snapback]

 

Fetteren min har vært her nå i helgen, og han hadde med dataen sin, og kobla seg opp på nettverket mitt. Men nå har han dratt. Så nå skulle jeg sette på litt musikk, og sangen åpna seg med en gang. Så prøvde jeg på bilder, og høyreklikking osv. og alt funker. :D

 

Så nå er det normalt igjen. :)

Lenke til kommentar
Dobbeltposter fra meg? Det er det ihvertfall ikke.

 

CPU'en hopper fra 0%-2%.

7856196[/snapback]

Neida det er bare en haug av dem her inne...Dobbel OG trippel poster

7856210[/snapback]

 

Finn ett eksempel da! Poster jo knapt her inne uannsett! Dum eller?

7862882[/snapback]

 

 

Han mener nok dobbeltposting i DENNE traaden antar jeg. Les paa venstre side, saa ser du kanskje at nicket ditt gaar igjen etter hverandre flere steder.

 

Men On-Topic: Test ut spyware doctor.

Lenke til kommentar
Dobbeltposter fra meg? Det er det ihvertfall ikke.

 

CPU'en hopper fra 0%-2%.

7856196[/snapback]

Neida det er bare en haug av dem her inne...Dobbel OG trippel poster

7856210[/snapback]

 

Finn ett eksempel da! Poster jo knapt her inne uannsett! Dum eller?

7862882[/snapback]

 

 

Han mener nok dobbeltposting i DENNE traaden antar jeg. Les paa venstre side, saa ser du kanskje at nicket ditt gaar igjen etter hverandre flere steder.

 

Men On-Topic: Test ut spyware doctor.

7872130[/snapback]

 

Ja, forsto jo det da! Så dere mener tråden bare skulle dø ut? Må jo få den opp så folk kan se den, og eventuelt hjelpe! Men nå har jo det ordna seg for meg ihvertfall så.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvis du fortsatt skulle ha problemer med dette, så løste det seg for meg da jeg installerte Windows på nytt.

8012925[/snapback]

 

Det er da svært drastisk å installere Windows på nytt etter en viss programvarefeil. Har også opplevd at Windows henger på visse filer og applikasjoner. Dette er svært irriterende. Nå kjører jeg Vista, men det var mye av det samme i XP også. Vista er flinkere med minnehåndtering enn XP er, så jeg tror ikke problemet ligger der.

 

Kan jo tenkes at diskene er satt til å gå i dvalemodus når de ikke brukes, så det tar gjerne litt tid å spinne disse opp igjen. Dette kan rettes på ganske enkelt med å endre oppsettet i strøminnstillinger.

 

Og har man en hel haug av codecs installert, så vil disse også sørge for at systemet virker treigt, da disse skal loades før avspilling begynner. Hva som er tilfellet med andre filer er jeg usikker på. Kan jo også tenkes at det ligger en trojan og lurer i systemet, som stjeler litt CPU kraft. Kjør en scan online hos f.eks Symantec. Ikke så dumt å ha et spyware program i tillegg til Microsoft sin Defender.

 

@eiv880

Kutt ut denne drittlengingen. Det er bare plagsom lesing. Hvis du har mye å si, rediger dine egne poster. At de ikke havner på forsiden på hw.no, betyr ikke at de ikke blir lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...