Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Delay" når jeg åpner visse programmer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett problem med at når jeg f.eks. åpner en sang i Windows Media Player, så kommer timeglasset i 6-7 sek før sangen åpner seg. Og om jeg høyreklikker på en fil, så tar det en stund før denne menyen kommer.

 

Merket dette etter jeg var på ett lan.

 

Har søkt gjennom maskinen med AVG, Norton, Ad-Aware og ZoneAlarm, uten hell.

 

Noen som vet?

 

Takk.

 

EDIT: 4-5 sekunder da. :p

Endret av eiv880
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet selv. Alt fra høyreklikking av filer til åpning av Excel-dokumenter og bilder går treigt.

Merket det også etter LAN. Trodde først det var den eksterne HDDen til kompissen min som var full av virus som jeg måtte formatere for han, men finner ingen virus.

Det skjedde etter det jeg kan huske også FØR jeg installerte WMP11, så tvilen kommer programmet til gode.

 

Kan ikke hjelpe deg direkte, men må nesten hive meg på siden jeg har samme poblem ;)

Lenke til kommentar
Har samme problemet selv. Alt fra høyreklikking av filer til åpning av Excel-dokumenter og bilder går treigt.

Merket det også etter LAN. Trodde først det var den eksterne HDDen til kompissen min som var full av virus som jeg måtte formatere for han, men finner ingen virus.

Det skjedde etter det jeg kan huske også FØR jeg installerte WMP11, så tvilen kommer programmet til gode.

 

Kan ikke hjelpe deg direkte, men må nesten hive meg på siden jeg har samme poblem ;)

7797654[/snapback]

 

Ja, utrolig irriterende.

 

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle komme etter LAN'et. :hmm:

Lenke til kommentar
Alle filer er treige å åpne, og VLC hjelper ikke. Har brukt VLC i noen år nå, så jeg har prøvd det.

 

Tingen er at filene responderer veldig treigt på høyreklikk og dobbeltklikk.

7855189[/snapback]

 

Stemmer det.

 

Prøvd å installere media player på nytt også, men hjelper ikke stort.

 

Søkt gjennom maskinen med de virus- og ad-awareprogrammene som nevnt ovenfor, og også Nod32, men ikke noe. Tror det må vere noe annet enn virus eller spyware.

 

Utrolig irriterende. :realmad:

Lenke til kommentar
hmm...bruker du også Nod32?

 

EDIT: det er nok ikke Nod som er feilen, har hattdet på mange andre system uten denne feilen, og det hjalp ikke å skru av programmet.

7855920[/snapback]

 

Mener ikke at det er Nod32 som gjør at det er treigt, men at jeg har søkt gjennom maskinen med det også, uten å finne noe.

 

EDIT: Gidder ikke formatere heller. Er ikke bare jeg som bruker denne maskinen.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Ganske ironisk at når jeg skulle svare på noe om "delay" så hang nettet noe sinnsykt! :p

 

Men, hvis den blei sånn etter et lan?!.

Så er det veldig sansynelig at det er virus eller spyware som har lurt seg inn på pc`n din.

Hver gang det er Lan, (hvertfall med mine venner) så er det en eller annen som ikke har klart og ungått virus..

Så, de gangene jeg har fått noe sånt driit på pc`n så har jeg vært på lan først.

 

Edit: selv om du har brukt visurprogramm for og søke, så er det ikke sikkert det hjelper.

Det er vell ingen virusprogramm som tar absolutt alt?!. Det tviler jeg på=P

Jeg har VELDIG liten tro på slike programmer.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Vel, Nod32 skal i følge virus bulletin finne alt av virus, og det er ingen useriøs side for å si det sånn.

Holder på å scanne med Spybot, Ad-Aware SE og Nod32 nå, skal se om jeg finner noe nå.

 

Jeg har større tro på at det er en instilling eller en liten feil i Windows...

 

EDIT: finner ingenting hverken med SPybot S6D, Ad-Aware SE Personal eller Nod32. Har i tillegg defragmentert harddisken regelmessig, og kjørt diskopprydding samt diskanalyse flere ganger. Men ingenting hjelper!

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...