Gå til innhold

Hjelp til oppsett av gaming PC


Anbefalte innlegg

Har lenge fantasert om en ny PC som kan brukes til litt mer spilling, da den jeg har nå er gammel og synger på det siste verset :(

 

Tenkte jeg skulle prøve å sette sammen min egen, noe jeg aldri har gjort. Er det vanskelig forresten?

 

Tenkte jeg skulle bruke noe rundt 15 000 +/-. Jeg har skjerm, tastatur og mus så jeg trenger bare hw.

 

Har egentlig ingen spesielle krav, men jeg kan tenke meg Mozart TX kabinettet samt Geforce 8800 gtx kortet, mer vet jeg egentlig ikke. Er ganske grønn på dette, men SLI hk er vel greit å ha (eller jeg kanskje må ha det, hva vet vel jeg :) )

 

Så det er i denne sammenhengen jeg trenger deres hjelp til å finne ut av hva slags deler jeg trenger. Støy er ingen viktig faktor, har tenkt til å kjøre på luftkjøling nå, men etterhvert kunne jeg tenke meg vannkjøling.

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei a! det er ikke vanskelig! Skal du bruke den gamle?? for om du ikke skal bruke den har jeg ett enkelt tips!

 

1. få tak i en back up maskin!

 

2. monter av PC'en

 

3. bygg den opp etter bruksanviningen!

 

4. Legg inn alt som er på back upen!

 

5. Ha det gøy! :D

 

Hilsen Børney :ph34r:

post-109119-1169580603_thumb.jpg

Lenke til kommentar
PS: lurte på om det er noen stor forskjell mellom 8800 GTS eller GTX? Eller er det ikke noe man skal henge seg opp i?

7794127[/snapback]

 

Jeg har nettopp bestilt ny pc, og i utgangspunktet ville jeg ha GTX. Jeg valgte imidlertid GTS, særlig pga. en troverdig nettbutikk sa at GTX bevisst er overpriset. Det er nok en viss forskjell i ytelse, men den kan neppe forsvare prisforskjellen. Dessuten vil nok GTS yte såpass bra, at det i utgangspunktet blir vanskelig å merke noen særlig forskjell i praksis.

Lenke til kommentar

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112391

system disk rask og varm.

 

holder lenge nok denne

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129143&mlevel=100900

52 amper på 12 railene

 

den 620 watteren har 58 amper på 12 railer og det betaler du flere lapper extra for.

seriøst skal du ha gtx på vanlig oppløsning får du aldri behov for 2 slike i sli.

husk 7900gtx lå over 10 k i 3dmark 05 som var en sensasjon, 8800gtx klarte over 20 k.chill. det holder lenge med et hovedkort til 1000kr. dessuten så får du ikke mer behov enn et x1950xt til rundt 2000kr. alt ka selges og kjøpes nytt senere, prisfall dx10 inn for fullt osv. atis dx10kort. etc. du ser. lett å sette kort inn ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...