-Logos- Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Hei, jeg har ett usb tvkort stående på en datamaskin i nettverket, det jeg er interressert i er å kunne streame tvbildet fra denne maskinen over nettverket. og på en annen ta imot dette bildet via for eksempel VLC. Kortet er ett ADS mini USB tv, med ett litt sært program. om ikke noe annet går ann er jeg interessert i ett program som streamer skjermbilde og lyd fra datamaskinen. Da kan jeg ha tvkort programmet kjørende, og bare se streamen fra skjermen. Noen som har vært borti noe slikt? -M
ilpostino Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 siden du allerede nevnet VLC hva med å titte på denne siden? VLC kan brukes til nettop det...
-Logos- Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 (endret) Jeg prøvde meg med windows media encoder. Dette funka PERFEKT, bortsett fra at jeg ikke kunne bytte kanal, da blei bare inputen skurring. Prøvde å streame hele skjermen bare, og så kjøre opp tv-programet, men der hvor bildet skal være var alt bare svart. noen som har brukt windows media encoder som kan forklare meg hvordan jeg får bilde istedet for kun svart rute? EDIT Testa å streame med VLC fungerer bra det også! men jeg får ikke skifta kanal på noen enkel måte. Endret 24. januar 2007 av mariunae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå