Gå til innhold

Kompisen min skal ha ny pc. Intel c2d


Anbefalte innlegg

ja men det er da ikke alle kabinett som er kompatibel, kan ikke dere se hva jeg skal se etter?;)

 

Er det kabinettet kompatibel med opsettet til mitjemannen?Loke_h?

7774751[/snapback]

 

Hovedkortet er ATX, da må kabinettet også støtte ATX.

Det står i oversikten.

 

Bare finn et du liker og post det her, så får du nok kommentarer på det. :)

 

Når jeg så nærmere etter så stod det ikke direkte at det var ATX-kompatibelt.

Men det kan du egentlig regne med at Midi-tower er.

Bare spør her når du har funnet et du liker.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nessie: Ja det skal passe helt fint

 

edit: til editen din.

Må ha et ATX kabinett for og få festa et ATX-hk, det kan sikkert gå med et E-ATX-kab også men slikt blir muligens litt uaktuellt for deg (dyrere og store)

og ja det er at ATX-hovedkort der

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Det står at både kabinett og Strømforsyning støtter ATX, og har 20/24 pins kontakt.

350Watt er muligens litt i minste laget. Men kan hende det går.

 

Nå skal jeg ut og trene.

Snakkes.

7774816[/snapback]

 

så det kabinettet virker, vil ha et kabinett som er billig, bra , brukbart og er 75-100% kompatibelt :thumbup:

Lenke til kommentar

Men selv om de 350watta kan holde er den nok ikke til og stole på til den prisen, hvem vet, kan hende det sitter en Q-tek inni der :cool: som mange vet leverer ikke de det de lover eller er av særlig kvalitet, selvfølgelig kan det være noe annet også men til den prisen ville jeg aldri brukt den om det var noe rare ''noname'' merker :)

men ja det er bare og ta det kabinettet, så kan feks. bruke den PSUen som blir til overs til noe andre morsomme forsøk.

 

edit: blir noen skrivefeil ja

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
okei toppers, så jeg stoler på deg nå, tar det kabinettet jeg posta link til jeg da ;)

7775018[/snapback]

 

Pc-en blir sikkert bra den. Post her når du får satt den opp.

Og billige strømforsyninger til 100-200 kr er bare å ta ut.

De kan holde en stund, men leverer ofte for lite strøm. Eller ustabile spenninger.

Eller så bråker de no j**lig. Eller kanskje alt på en gang. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
takk espen, jeg har ikke peil hva han snakker om, han som snakker om strømforskyning :no:

7777368[/snapback]

Strømforsyininger kommer i flere watt. Trur det er fra 200w til 1250w. Det er forskjellig kvalitet på disse. Foreksempel du kjøper et skjermkort til 5000 og har en strømforsying som koster 400 med 500w. Det er helt hål i hodet :p Så det er bedre å kjøpe en 500w til 1000,- lappen :p Det er også forskjellige amper på de men det skjønner jeg meg ikke på enda :p

 

 

Håper det ble rett

Lenke til kommentar
så en strømforskyning med 350-400 watt er bra det da til et skjermkort for 12-1500 kr?

Sprørs det hvilket kabinett du har også på hvilken strømforskyning du har?

7777429[/snapback]

trur ikke det har noe med kabinettet å gjøre. som regel er det sånn. Men et 8800GTX trenger 200w til et kort. Så hvis du har c2d opsett lønenr det seg med 600w+

Lenke til kommentar

Du trenger ikke så forferdelig dyr strømforsyning nei.

Den pc-en der burde klare seg med rundt 400 Watt ihvertfall.

Det kommer an på kvaliteten.

Den strømforsyninga jeg snakket om var den som sitter i kabinettet du skulle kjøpe.

Sånne billige strømforsyninger er ofte for dårlige til å kunne brukes til en såpass kraftig pc som du tross alt skal kjøpe.

 

Men det går an å prøve den. Hvis pc-en din er stabil, har du nok strøm.

Men om du får en kraftigere av kompisen din, er jo det enda bedre. Så slipper du ta sjansen på at pc-en skal kræsje. At du mister data etc.

 

Da trenger du ikke den strømforsyninga på lista..

Hvilken strømforsyning er det snakk om? (Den du skal få)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...