Gå til innhold

fikk en mail


Anbefalte innlegg

HVORDAN SER ANDRE PÅ DEG ?

 

 

 

 

I den senere tid har jeg dessverre mottatt noen oppgitte sukk fra våre oppdragsgivere, vedr. kaffedrikking ute på våre anlegg.

 

Ikke det at vi skal forby all kaffedrikking, men alt til sin tid.

 

Tilbakemeldingene går på at våre arbeidsfolk observeres utenom ordinære pauser med kaffekoppen på grøftekanten, rundt omkring på anlegget, kjørende i biler/maskiner etc.

 

Det er flere forhold rundt dette jeg ikke liker, og som jeg tror de aller fleste av dere ved litt ettertanke også er enig.

 

DETTE ER EN SIKKERHETSMESSIG RISIKO, OG DET SKADER VÅRT IMAGE

 

I trafikken er det en kjensgjerning at du er en dårligere sjåfør med kaffekoppen i hånda;

du er mer uoppmerksom, senere til å ”ratte” kjøretøyet osv.

Som gående ute på anlegget er nok ikke sikkerhetsaspektet like svekket med kaffekoppen i hånda som bak ratt og spaker, men jeg tror vi alle kan være enige om at oppmerksomheten der også blir svekket, eksempelvis ved hengende last, fallulykker, påkjørsler av ryggende maskiner m.m.

 

For uten om sikkerhetsaspektet, er dette direkte skadelig fort vårt image. Det tar seg bare ikke ut overfor oppdragsgiver og omverden for øvrig. Det viser en holdning som ” er det så nøye da”. Vi ser ikke effektive ut, snarere det motsatte. Enda verre blir bildet dersom det er en maskinkjørere eller en sjåfør som bare skulle ut av bilen/maskinen ”slenger rundt” med kaffekoppen i hånda, uten hjelm og korrekt verneutstyr for øvrig.

 

Ved å forby denne kaffedrikkingen i utide, mister vi lite (selvfølgelig noe godt og hyggelig for den enkelte og det sosiale samværet) men vi vinner så mye mer.

Vi vil redusere muligheten for skader/ulykker

Vi fremstår som en profesjonell bransjeaktør

Byggherre vil føle seg mer komfortable ved å ha oss engasjert; for vi fremstår effektive, spesielt ved timearbeid, og vi må heller ikke glemme at byggherren også har samme ønske som oss om null skader og ulykker.

 

Som du allerede har gjettet av ovennevnte, vil undertegnede forby kaffedrikking i utide.

Minner også om at i utide kan bety å forstyrre en annen som arbeider, eksempelvis inne på verkstedet.

 

Imøteser en sikrere og mer profesjonell hverdag!

Endret av jobbekjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en dum epost. Lurer på om denne sjefen sjøl kommer til å legge kaffekoppen fra seg. Hva er mest farlig å ha kaffekoppen med seg i kjøretøyet eller å være trøtt og uoppmerksom siden en ikke drikker kaffe.

7766251[/snapback]

 

Er man automatisk trøtt og uoppmerksom dersom man ikke har kaffekoppen med seg?

 

Sett i fra en annen side. Dersom en person trenger kontinuerlig tilførsel av koffein er det ikke akkurat kaffekoppen det er noe galt med...

 

Og som noen har nevnt, dette er en personalsak og skal ikke legges ut på nett på den måten. Det ser hvertfall bedre ut dersom trådstarter fjerner selve teksten og heller forklarer innholdet på sin måte.

Lenke til kommentar

Synes dette var en helt grei sak å påpeke. Særlig siden deres oppdragsgivere (som i prinsippet betaler lønnen deres) tydeligvis har reagert på det.

 

Hadde jeg som kunde påpekt noe som jeg mislikte ved måten en jobb ble utført på så hadde jeg sett meg om etter et annet firma å kjøpe tjenester fra hvis firmaet ikke hadde gjort noe med det.

 

Og klarer man ikke å gjøre jobben sin uten å pimpe kaffe hele dagen bør man nok se seg om etter en jobb man faktisk klarer å utføre i 'normal' våkentilstand.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Jepp, om man er så trøtt så bør man ikke gå på jobb!

 

Har selv sett mye dårlig atferd på forskjellige anlegg rundt i norge. Når man ser på hvordan mange behenadler arbeidsbilene; at det søles kaffe, tobakk, matrester og respekten generelt sett er veldig liten til disse dyre "verktøyene" er en lideles å se mange ganger..

 

Minner meg om en situasjon på jobben en gang, en kar som brøler ut til en ung rookie at den maskinen (en platesaks) skal behandles skikklig og ikke køddes med etc. Saksa kostet i underkant av 50k (var selv med å kjøpte den inn). Bemerket selv til han "brølere'n" at bilen som han hadde stående utenfor; med bulker, lite vask og generelt nedslarvet koster 3 slike sakser... Ble stillt da! ;) (er man så heldig å ha en arbeidsbil som man faktisk kan bruke også i det private og få låne til andre oppgaver etc. så er det ikke så mye å be om at det holdes i stand selv om det koset noen timer på fritiden av og til).

 

Ble litt offtoic på sett og vis, men synes det viser hvordan noen tenker rundt arbeidsstede sitt.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Å si at en ikke klarer seg uten kaffe er jo tøv, du kan vurdere å prøve å få i deg nok timer med søvn, så pleier det problemet å være løst...

 

Forøvrig er jeg helt enig med din sjef, hvor mange er vel ikke irritert over kommunearbeidere som står 5 mann for å skifte ei lyspære?

Det er en ukultur din arbeidsgiver vil bli kvitt, ikke bare pga hvordan det synes utad, men også pga ineffektivitet, ærlig talt, hvor mange ganger har man ikke opplevd noen som alltid må drøye kaffekoppen lengst mulig for å skravle skit? Det er iallefall noe jeg opplever på jobben hver dag, ikke alltid like greit for de som faktisk har mye å gjøre og som ikke er like intr. i å høre sladder.

 

Videre har også din arbeidsgiver ett HMS-ansvar, han er ansvarlig for at alle følger sikkerhetsrutiner o.l., noe som helt tydelig blir brutt ved å kjøre dumper med ei hånd rundt kaffekoppen, andre hånda rundt røyken og knærne til å styre med...

 

Som alle andre også har påpekt - Bedriftsintern post er INTERN, noe som medfører at du faktisk bryter din taushetsplikt ovenfor din arbeidsplass, noe som kan få konsekvenser.

Lenke til kommentar

Til hans forsvar om at det er internt (noe jeg er veldig enig i), så nevnes da ingen navn, firmanavn etc. så noe skade vil det jo ikke ha. At slike brev uten navn eller hentydninger kommer frem i lyset er bare bra fra tid til annen.

 

Men synes uannsett ikke trådstarter har noe å klage over her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...