Gå til innhold

Lite spørsmål om STEAM nedlastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om jeg kan laste ned et spill gjennom STEAM og spille spillet på en annen maskin?

Er forsjåvidt samme fysiske maskin, men har 2 os innstallert, et for kontor og et for spill. Skulle gjerne lastet ned "Race" for å teste litt, men må jobbe litt, så vil helst ikke vente på at spille-os skal bli ferdig med nedlastning.

Så hvordan funker dette Steam greiene egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg forsto hva du ville. Har du ett OS for spill og ett annet for jobb? og du vil spille steam spilla på jobb OS'et ditt? I så fall tror jeg det er ganske lett. Det eneste du gjør er å lase ned og installere Steam fra http://www.steampowered.com (det er gratis) deretter installerer du det i Spille-OS'et, kjøper race og laster det ned. når dette er gjort kan du starte opp Jobb pc'n og navigere deg til der hvor du installerte steam, og starte steam.exe :)

Skrevet

Ja, tror jeg har skjønt det nå. Jeg vil ikke spille fra kontor-OS, men laste ned med kontor-OS, og senere spille med spille-OS.

Har innstallert Steam, og driver og laster ned nå. (er gratis og teste Race i helgen. SimBin har etter min meing de beste bilspillene, så det må prøves)

Takk for svar, poenget mitt var bare at jeg ikke har tid til å sitte med spille-OS i gang mens jeg laster ned spillet. :)

Skrevet

Ja, det gikk i alle fall fint og bare starte Steam.exe selv om Steam ikke var innstallert på det OS (spille-OS). Så takk for tipset gravitic :)

Eneste dumme nå er at jeg ser meg nødt til å kjøpe det jævla spillet også, det var jo bra :D

Bare en ting til, hvis noen gidder; er det da slik at jeg må ha Steam kjørende og være pålogget for å spille spill kjøpt gjennom Steam, eller fungerer det som et vanlig installert spill når man har kjøpt det?

Skrevet

Følger opp med ett spørsmål til her.

Når man har kjøpt ett spill på steam, kan man laste det når man vil i etterkant? F.eks om jeg reinstallerer windows, kan jeg bare da logge meg på Steam og laste ned spillet på nytt?

Skrevet

Ja, når du først har kjøpt spillet, har du kjøpt retten til å spille det og kan laste det ned på en annen maskin, etter reinstallasjon av Windows etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...