Gå til innhold

Hvilke områder passer til hvilke level?


Anbefalte innlegg

Heia!

 

Har noen av dere en oversikt over hvilke områder/steder som passer til de ulike levels? Hvor kan jeg eventuelt finne en slik oversikt? Jeg føler meg ganske så lost til tider og syns det er vanskelig å orientere seg om alle områdene man faktisk kan utforske på et bestemt lvl (lett å gå glipp av områder som ligger langt borte)

 

tuusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe jeg kopierte fra forumet for en stund siden(1-60)

 

Alliance

 

 

Level 1-5: Start området, Northsire, teldrasill eller gnom/dwarf stedet.

Level 6-10: Fortsett til nærmeste sted, Elwynn for humans, Karanos for Dwarf/gnome og Dolanar for Nightelf

Level 11-15: Westfall / Darkshore / Loch Modan bra med quester der.

Level 16-20: samme som lvl 11-15

Level 20-23/4/5: redridge i lvl 22 er flott, men ellers er det. Wetlands grind og quester kanskje litt i ashenvale

Level 26-30: Darkshire har mange bra chain quester

Level 30-32: Grindet jeg bare rundt der det var lvl 28-30 mobs ikke noe spesielt sted

Level 32-35: Ogrene i Arathi Highlands samnt noen quester rundt de levelen er bra disse levelene

Level 36-40: Welcome to Scarlet Monestary, this will be your home for the coming levels.

Level 40-45: Gikk veldig bra i Tanaris for meg som warrior ellers så er vel Feral Scare vale også fint i Feralas.

Level 45-48: Welcome to Zul'Farrak, this is a nice place for you, LEVEL!

Level 48-50: Quests og små grinding i Searing gorge er veldig bra i disse levlene, 4 timer så har du tatt lvl 48-49, så litt grinding er du lvl 50 wink.gif

Level 50-53: Sorrow Hill i Western Plaguelands, kan sikkert grinde her til lvl 60 men var ikke det jeg gjorde

Level 53-55: Azshara beach, nagas <3 dropper golden pearl osv... der =) pluss at man er veldig alene og trenger ikke bekymre så mye for ekle horder

Level 55-60: Jadefire Run i felwood var der jeg tilbrakte den siste tiden kombinert med litt quests rundt om kring og litt winterspring grinding. masse felcloth er bra for $$ =)

 

 

 

Horde

 

 

Grinding.

Grinding er å drepe mobs for å få XP eller reputation, vanligvis det førstnevnte. Loot/skins er ikke prioritert. Grinding er den kjappeste måten å gå opp i level på, men også den mest kjedelige. Problemet med questing, er at man bruker mye tid på å reise, tid som kunne vært brukt til å drepe mobs. Selvfølgelig, går questen ut på drepe eller plukke opp skrot fra de samme tingene du grinder på, så tar man for all del denne.

 

Grinding funker best på mobs som er ett eller to levels lavere enn deg. Du critter oftere, får mindre miss/dodge/block/parry/resists på skaden du gjør, og tar mindre skade, blir crittet sjeldnere, og dodger/blocker/parryer/resister oftere. Det er mye bedre å drepe mobs lett og få 200XP istedenfor å miste halve helsen og få 230XP. De 30 ekstra XP-ene går bort i bandasjering og spising for å komme opp til 100% hp igjen. Unngå også populære steder, spesielt på PvP-servere. Da bruker du mer tid på å løpe fra gravplassen til liket ditt.

 

Når du grinder, ha så store backpacks som mulig, og tøm dem før du begynner. Selv om det er XP som er første prioritet, er det surt å gå glipp av masse småpenger fordi inventory er fullt. Ta med en stack eller to med bandasjer, en stack med health/mana-pots, conjured water hvis du er en caster. Buffer som gjør at du dreper kjappere og tåler mer, er absolutt å anbefale. Dette inkluderer ting som sharpening stones, weightstones, agi/str/int/sta/spi-scrolls/pots, mana/wizard oil, og så videre.

 

Lifestone og Minor troll blood potion var f.eks. en ypperlig kombinasjon for meg når jeg grindet med warrioren min, gikk ned til 85-95% hp i løpet av en kamp, og var oppe på 100% når jeg hadde lootet og skinnet ferdig.

 

Fine steder:

 

Level 1-10: Quester i oppstartbyen, quester i Razor hill/Mulgore/Brill.

 

Level 10-12: Razormanes utenfor Razor hill.

 

Level 12-16: Quester i Crossroads/Razormanes nordøst for XR.

 

Level 16-18: Harpyer nordvest for XR (level 14-15) (husk Harpy raiders fra XR).

 

Level 18-22: Bristlebacks sør for Camp Taurajo (husk questen Consumed by hatred fra XR og Tribes at war fra Camp Taurajo).

 

Level 22-28: Razormanes helt sør i Barrens (husk questen Weapons of choice fra Camp Taurajo). Mot slutten kan man evt. hoppe ned til 1k needles og drepe kentaurer (og ta questen Pacify the centaur fra Freewind post).

 

Level 28-32: Screeching harpies i 1k needles. Dropper Vibrant plumes (stack på 10 selger for 82.5s, eller kan leveres inn til Darkmoon faire for 24 tickets.. eller selges på AH) og Light feathers (kan selges på AH, priest og mage bruker disse i et spell).

 

Level 32-38: Shimmering flats i 1k needles. Midt i racingbanen kan man plukke opp en haug med quester som går ut på å drepe dyrene rundt, samt plukke opp skrot. Etter questene er gjort, syns jeg personlig basiliskene (Saltstone gazer) helt sør på kartet var ypperlig å grinde på, der var det akkurat nok til at jeg kunne løpe i ring og drepe konstant. Disse droppet haugevis med vendortrash, og kan skinnes for heavy leather. Det eneste negative er at de paralyserer deg i et par sekunder, men tøffe gutter overlever sånt.

 

Vendor finner man ved å løpe ett minutt mot nord, og inn finner man to minutter sør (Gadgetzan).

 

Spiller man på en PvE-server, er Stranglethorn Vale et kjekt sted. Nord på kartet får du en haug med kill-quests, så her kan du kombinere grinding og questing. På en PvP-server er derimot dette stedet ensbetydende med evinnelige løpeturer fra gravplass til liket ditt.

 

Arathi highlands har også en del kill-quests, og de respektive bondegårdene er et yndet mål for mager som vil AOE-grinde. Siden Arathi basin-inngangen er her, er det ikke uvanlig å møte på ekle alliance-tryner som fordriver ventetiden med å drepe lowbies, så ikke det kuleste stedet på en PvP-server.

 

Level 38-41/42: Kentaurer utenfor inngangen til Maraudon (Maraudine mauler/scout/windchaser/etc.). De eneste som kommer forbi her, er grupper som skal til Maraudon. Selvfølgelig, allies er ikke akkurat kjent for å la en 5-mot-1-kamp slippe unna, så av og til blir det et corpserun. Gravplassen er ca. 2-3 minutter unna. Kentaurene dropper silk og mageweave, samt litt småpenger.

 

Level 42-46: Woodpaws i Feralas. Her kan to-tre folk løpe rundt uten å gå tom for ting å drepe. Dropper mageweave og silk, samt småpenger. Er humanoids, og løper derfor vekk på 10% hp. Mongrels kan hive en disease som gir redusert angrep/spellcasting-hastighet, og kan med fordel få være i fred.

 

2 minutter unna Camp Mojache, her har man både vendor og inn.

 

Mot slutten kan man alternativt knerte Feral scar yetis. Disse kan skinnes, dropper thick og heavy leather.

 

I Badlands har man også noen fin-fine ogrer. Masse castere, så spell-interrupts er fine. Mageweave i bøtter og spann. Inn + vendor er like nord, i Kargath.

 

Level 46-50: Gordunni ogres sør i Feralas. Ogrer er noe av det beste å grinde på, og disse er ikke noe unntak. En del spellcastere her, veldig kjekt for klasser som har spell-interrupts (kick, silence, etc..). Mageweave og silk dropper i bøtter og spann.

 

For allyer er nagaene på Isle of dread (sør for Feathermoon stronghold) finfine.

 

Alternativt kan man ta spøkelsene i Azshara. Mye spellcasting her, likte ikke dette stedet som warrior, men som rogue var det helt glimrende.

 

Level 50-53: Northspring harpies nord i Feralas.

 

Level 53-57: Spitelash nagaer midt på kartet i Azshara. Veldig brillefine, ganske øde sted, og nok å drepe. Dropper clams, som igjen dropper zesty clam meat samt et utvalg av perler (iridescent, black og golden).

 

Alternativt Legashi-satyrene i Azshara. De dropper felcloth og runecloth, samt haugevis med Elixir of the mongoose-oppskrifter. Veldig populære, så er du på en PvP-server er det ikke sikkert du får dem for deg selv. Like til vest for disse, har man Blood elf reclaimers/surveyors, som er tilsvarende enkle å knerte, men dropper bare runecloth. Ikke fullt så mye folk med disse.

 

Mot slutten kan man bevege seg opp til Winterspring, og titte på spøkelsene rundt innsjøen. Mye spells her, så har du få spell-interrupts, går det treigt. Jeg storkoste meg her med roguen (3 spell-interrupts) og priesten min (skjold), men warrioren tok for mye skade.

 

Level 57-60: Ice thistle yetier i Winterspring. Dør kjapt, dropper greit med penger, pots og vendortrash. Kan skinnes for rugged og thick leather. Relativt populært sted, men på disse levelene virker det som veldig mange driter i PvP, og bare ønsker å komme seg opp på level 60. 2-3 folk kan fint grinde her uten at det blir mangel på yetier.

 

Alternativt har man ogrer i Deadwind pass. Veldig få vet om dette stedet, vanligvis løper man bare gjennom for å komme til Swamp of sorrows. Runecloth, småpenger og vendortrash.

 

Oppdateres kontinuerlig, og som sagt, hvis folk har finfine steder, ta dem gjerne med. Info om hva som dropper er kjekt, samt info om det passer best for horde eller alliance.

 

 

Lenke til kommentar

Hjemmesiden

Klikk på Worldmap. Der er interactiv map over områdene og hvilken level der er anbefalt til. Meget greit å vite, var selv på vei inn i et level 40 område, som den lille lvl 16 warrior jeg er, skulle jeg utforske. Vel, da jeg så et level 30 monster tusle farlig nær veien tok jeg halen under armen og sprang strake veien der jeg kom fra.

 

Holder meg nå til Barrens, og bruker karte aktivt når jeg skal utforske :p

Lenke til kommentar

Linky

WoW-Pro.com har en del gode levelingguider, hvor det blant annet står anbefalt level for område. Guidene er veldig detalsjerte og tar deg quest for quest fra 0 til 60. Som førstegangslevler ville jeg nok ikke brukt det første gang, da det ødelegger mye av opplevelsen, men det kan være greit å titte inn på dersom du syns det tar evigheter å fullføre en level.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...