Gå til innhold

Ikke mere eve-online for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

...telenor og husverten min er begge så udugelige at jeg har ikke en stabil linje lengre, altså jeg kan bare gi opp og spille eve, men er det noen her som har et meget godt og avansert sci-fi rpg og anbefale... noe som liksom kan måle seg med eve, men som ikke trenger kontenuerlig linje? har spilt kampen om midgard 2 nå ei uke og begyner og bli svært lei.... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har du spilt X3? Det er som offline versjonen av Eve, bare mye mer komplekst å mer å gjøre.

7755416[/snapback]

nei har ikke det, men jeg skal sjekke det ut =) tusen takk =)

noen som vet om flere alternativer??

Endret av Depressure
Skrevet

X3 er utrolig komplisert og har en veldig lang opplærinstid (rundt 4-5 timer tror jeg). Klarer du å holde ut den tiden, og samtidig prøve å lære deg alt du kan gjøre så vil du ha mange, mange timer med underholdning.

Er ikke dette noe for deg kan du kansje prøve et litt gamlere spill som heter Freelancer. Dette har naturligvis ikke like mange muligheter som X3, men det er utrolig morsomt og har en mye bedre storyline etter min mening.

Darkstar One har jeg ikke prøvd så mye, men hører at det er et greit space simulator. Du kan jo laste ned en demo og prøve det. :)

Et enda gamlere spill, Freespace 2 er jo også et alternativ. fikk vel 9.4 på Gamespot, og det er i tilleg abandonware så det er lovlig å laste det ned gratis fra nettet.

Skrevet
X3 er utrolig komplisert og har en veldig lang opplærinstid (rundt 4-5 timer tror jeg). Klarer du å holde ut den tiden, og samtidig prøve å lære deg alt du kan gjøre så vil du ha mange, mange timer med underholdning.

Er ikke dette noe for deg kan du kansje prøve et litt gamlere spill som heter Freelancer. Dette har naturligvis ikke like mange muligheter som X3, men det er utrolig morsomt og har en mye bedre storyline etter min mening.

Darkstar One har jeg ikke prøvd så mye, men hører at det er et greit space simulator. Du kan jo laste ned en demo og prøve det.  :)

Et enda gamlere spill, Freespace 2 er jo også et alternativ. fikk vel 9.4 på Gamespot, og det er i tilleg abandonware så det er lovlig å laste det ned gratis fra nettet.

7755514[/snapback]

tusen takk =)

Skrevet (endret)

Space Rangers 2 kan også være verdt en titt. Det er ganske annerledes enn både Eve og X3 i grafikk og innhold, men det er i høyeste grad et bra spill. I alle fall etter min (Og en del andres) mening :)

Definitivt ikke for alle, dog...

Edit:

Kan også legge til sterke anbefalinger til X3. Jeg har bare hatt noen timers erfaring med EVE, men jeg kan tenke meg at de som liker Eve også vil like X3. Det er langt fra samme spillet, og det er (naturligvis) en god del ting som er annerledes. Historien er blant annet ikke så fryktelig mye å skrive hjem om, men spillet tilbyr (på godt og vondt) en vanvittig frihet du ikke finner i mange andre ikke-mmorpg spill, det er veldig mod-vennlig, har svært god støtte fra utviklerne og det er gitt ut en del store offisielle patcher, på grensen til utvidelser. Så hvis du bestemmer deg for å gå for X3, så last for guds skyld ned alle patchene og utvidelsene :)

Obs - spillet er relativt krevende. Jeg klarer å spille det noenlunde greit på en AMD XP 2400+ med et greit X800 kort, men jeg ville ikke prøvd det med en maskin som er nevneverdig svakere enn det.

Space Rangers 2 kan du kjøre på hva som helst :)

Endret av cetram
Skrevet
Space Rangers 2 kan også være verdt en titt. Det er ganske annerledes enn både Eve og X3 i grafikk og innhold, men det er i høyeste grad et bra spill. I alle fall etter min (Og en del andres) mening :)

Definitivt ikke for alle, dog...

Edit:

Kan også legge til sterke anbefalinger til X3. Jeg har bare hatt noen timers erfaring med EVE, men jeg kan tenke meg at de som liker Eve også vil like X3. Det er langt fra samme spillet, og det er (naturligvis) en god del ting som er annerledes. Historien er blant annet ikke så fryktelig mye å skrive hjem om, men spillet tilbyr (på godt og vondt) en vanvittig frihet du ikke finner i mange andre ikke-mmorpg spill, det er veldig mod-vennlig, har svært god støtte fra utviklerne og det er gitt ut en del store offisielle patcher, på grensen til utvidelser. Så hvis du bestemmer deg for å gå for X3, så last for guds skyld ned alle patchene og utvidelsene :)

Obs - spillet er relativt krevende. Jeg klarer å spille det noenlunde greit på en AMD XP 2400+ med et greit X800 kort, men jeg ville ikke prøvd det med en maskin som er nevneverdig svakere enn det.

Space Rangers 2 kan du kjøre på hva som helst :)

7755796[/snapback]

jeg tror ikke ejg skal ha noen problemer med og kjøre det på spill pcen min... etter hva jeg har sett av sys rec på X3

Skrevet (endret)

freelancer. ikke i nærheten av like avansert som x spillene men har en brukbar underholdning, er selv ikke noe særlig for scifi spill (spill generelt igrunnen) men det var iallefall litt gøy LAN.

men tror du kommer til og like x3 bedre en freelancer, men du kan jo gi det et skudd?

EDIT: det er ikke MMO, aner dog ikke om det finst online servere.

Endret av SCV
Skrevet

7755514[/snapback]

Eve har også en lang uutholdlig tutorial, men bare man kommer seg forbi, er det et utrolig flott spill :)

Skrevet

7755514[/snapback]

Eve har også en lang uutholdlig tutorial, men bare man kommer seg forbi, er det et utrolig flott spill :)

7758079[/snapback]

Trådstarter sa jo at han ikke kunne spille eve lenger.. :ermm:

Skrevet

7755514[/snapback]

7758079[/snapback]

7758695[/snapback]

Jeg trakk sammenligninger mellom tutorialen i X3 og tutorialen i EVE.. Prøvde værtfall.

Skrevet

X3 er mer en simulator, et spill som egentlig ikke ender selv om oppdragene fullføres.

Jeg vil absolutt anbefale deg å kikke innom X3 forumet for å få informajon og gaider om alle de ulike fasene av spillet. Et veldig tidkrevende spill men utrolig morro når du kommer inn i spillet. Stor frihet til å gjøre som du vil, og et stort univers å utforske.

Skrevet

7755514[/snapback]

7758079[/snapback]

7758695[/snapback]

Jeg trakk sammenligninger mellom tutorialen i X3 og tutorialen i EVE.. Prøvde værtfall.

7759614[/snapback]

Ok da misforsto jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...