Gå til innhold

Streng spamdom i USA


Anbefalte innlegg

Jeg er for relativt streng straff for spamming, men det må da stå i forhold til andre lovbrudd. Ingen får vel 101 år for voldtekt? Kanskje drap, men ganske sjelden?

7760465[/snapback]

 

Må si meg helt enig dette, 101 års fengsel er litt i det drøyeste laget. Her i Norge, 21 år for overlagt drap? Enten burde vi i Norge ha strengere straffer, eller så burde USA roe litt ned ang. dette. Tenk også på at denne personen kan ha ødelagt flere personers liv, vet ikke hvor omfattende svindelen var dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktig å få med seg her at det ikke er 101 år for en forseelse, men flere. I USA får man straff for hvert punkt man er anklaget for og disse blir sonet etter hverandre, ikke samtidig.

Altså kan det være snakk om 101 anklager der han kan bli dømt til 1 års fengsel for hvert tilfelle. (obs... dette er kun et eksempel)

Lenke til kommentar

Spam er djevelens verk! I de fleste andre kriminelle tilfeller svindles store firmaer og andre "rike" onkler, men spam er rettet mot vanlige mennesker som oss. Derfor hatet!

 

Men det som forundrer meg er at de fortsatt klarer å tjene penger på dette fortsatt. Hvem er det som fortsatt blir lurt av dette etter alle disse årene? Ihvertfall ikke meg!

 

Gi'n giftsprøyte som et eksempel for å ha kastet bort tiden til millioner av mennesker i årevis.

Lenke til kommentar
Viktig å få med seg her at det ikke er 101 år for en forseelse, men flere. I USA får man straff for hvert punkt man er anklaget for og disse blir sonet etter hverandre, ikke samtidig.

Altså kan det være snakk om 101 anklager der han kan bli dømt til 1 års fengsel for hvert tilfelle. (obs... dette er kun et eksempel)

7769651[/snapback]

Nettopp, så han ender mest sannsynligvis ikke opp med dette, vil tro han til slutt ender opp med ett tall under 20 en plass :) Dog er det ikke uvanlig med latterlig lange fengselstraffer i USA(og andre land). Mener enkelte i USA har blitt begjært med flere hundre års fengselstraff, da det ikke er alle stater som praktiserer dødsstraff.

Lenke til kommentar
Spør du meg så er amerikanere bare en gjeng med overvektige mennesker med 10 ganger så mye psykiske problemer som normale folk har.

 

Og seriøst 101 år straff? :hrm:

Idiotisk...

7769832[/snapback]

 

Men det er da bra dem ikke spør de som baserer oppfattelsen sin av verden etter de store overskriftene i nyhetene og generaliser like ille da :-)

 

"Goodin was also convicted of 10 other counts, including wire fraud, aiding and abetting the unauthorized use of an access device (credit card), possession of more than 15 unauthorized access devices, misuse of the AOL trademark, attempted witness harassment and failure to appear in court"

 

Dvs. han er funnet skyldig i nok straffbare forhold til at han *kan* dømmes til 101 år i straffeutmålingen. Om han får 101 år er en ukjent sak ennå...

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...