Gå til innhold

Billig løsning på domene/webhotell?


Anbefalte innlegg

Lurer litt på å skaffe med .com

 

Det jeg lurer på er hva som passer meg best?

Skal primært lage hjemmeside, linke opp bilder, og ha noen e-postadresser.

 

For hjemmeside kan jeg godt sette opp egen server hjemme.

Regner med at webhotell har bedre linjer enn min 2Mbit linje ;D

Trur alikevel at min linje holder/kan brukes.

 

Trenger tips for en rimlig og grei løsning.

 

*er vel en form for butikk/handel dette jeg spør om

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dreamhost bruker jeg og forsåvidt mange jeg kjenner. Jeg må si at jeg er storfornøyd med dem. Dreamhost er en av de store innenfor hosting og har mye i fohold til prisen.

Det jeg synes er genialt med dem er at de har "one-click-install" dvs at man feks bare vet et tastetrykk i kontrollpanelet har et forum oppe og går.

Du får 200 GB lagring, 2 TB med bandbredde i månden og 1 gratis domene når du registrerer deg.

 

Bruker du promokoden "hille" når du registrer deg får du foresten opptil $50 i avslag. (Et lite "spesialtilbud" til harware-forum brukerne (og ja jeg får noen dollar for det jeg og =)))

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Hehe sant nok. All lagringsplassen bruker jeg blant annet til å sette opp galleri med alle ferie/fest/etc bilder, samt at jeg har ALT av backup der.

Lagret nesten 50GB med bilder i backup der. Og som nevn i posten over så er det bare ett klikk så har du satt opp et galleri.

Lenke til kommentar

Edit: Jeg sjekket min .com leverandør Registerfly etter dette, og baserer editen på det.

 

Start.no gir deg 30MB i delt plass for e-post og hjemmeside, har FTP tilgang og PHP, og koster kun kr. 10,- i en engangsaktivering via SMS. Start.no.

 

Registerfly.com er tjenesten jeg bruker når jeg registrerer domenenavn. De har gode priser, og du får med i pakken 1GB hjemmesideplass, e-post adresser og alias m.m. Såvidt jeg ser får du også med FTP tilgang der. Webhosting koster fra $2.95 og opp ved Registerfly (den prisen om du betaler for et år om gangen, noe jeg ikke vil anbefale for noen webhost tjenester generelt, for mye kan skje på ett år i markedet).

 

Som regel er 50KB per bilde rundt 500px i høyde/bredde nok i massevis for bruk på nettet. Trenger du et program for å beskjære bildene, forandre størrelse, lagre i andre format eller kvalitet o.s.v., vil jeg sterkt anbefale gratisprogrammet Xnview. Enkelt å lære og veldig fleksibelt.

 

Det finnes også gratis fotoalbum scripts i PHP, f.eks. PHP Album, som er enkelt å innstallere (krever ikke database, kun FTP tilgang).

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...