Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ta patent på noe?


aspic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge du har en teknisk løsning på problemet og kan fremlegge den for patentbyrået, ja.

7748932[/snapback]

Hva om det er et navn, et matprodukt osv? Er jo ingen problemer å ha løsningen på der, vel?

7749153[/snapback]

Jeg tar dette litt ut fra eget hode, men navn tror jeg du kan patentere uten å ha noe å knytte det til, men du må bruke det innen en bestemt tid ellers vil det bli åpent.

Det er trolig tilfellet med navnet "iPhone". Cisco patenterte det, men brukte for lang tid fra de gjorde til og til de lanserte et produkt med det navnet. Navnet står derfor åpent. Det er i alle fall mange jurister som mener det.

Lenke til kommentar

Ja, fikk ikke sove en natt og plutselig fikk jeg en idè. Vet hvordan den skal gjennomføres, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. La oss si ingen hadde funnet opp en "fjernkontroll for tv".

Går det an å patentere en fjernkontroll? Hva er det man får patentert? Designet, selve kontrollen med all teknologi? Føler patent blir litt vidt liksom. Finnes jo hundre forskjellige typer fjernkontroller nå med samme "løsningen" på problemet..?

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...