Gå til innhold

Sinnsvak kjøler fra Cooler Master


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Jeg surfet litt rundt da jeg tilfeldigvis kom over denne kjøleren fra Cooler Master ved navn GeminII. Jeg ble ikke bare imponert over størrelsen på kjøleren som fktisk tar 2x 120mm vifter. Jeg ser at den kan kjøle omtrent det som er på HK, og kommer sikkert til å bli populær hos de med passiv kjøling, og ikke minst kjøling av RAM.

 

Jeg har ennå ikke funnet nettbutikker som har denne inne. Pris er også ukjent.

 

Muligens er dette en "must-have" for meg... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg surfet litt rundt da jeg tilfeldigvis kom over denne kjøleren fra Cooler Master ved navn GeminII. Jeg ble ikke bare imponert over størrelsen på kjøleren som fktisk tar 2x 120mm vifter. Jeg ser at den kan kjøle omtrent det som er på HK, og kommer sikkert til å bli populær hos de med passiv kjøling, og ikke minst kjøling av RAM.

 

Jeg har ennå ikke funnet nettbutikker som har denne inne. Pris er også ukjent.

 

Muligens er dette en "must-have" for meg...  :whistle:

7747746[/snapback]

 

Så absolutt bra ut den der ja :!: håper den kommer til s939 :whistle:

Lenke til kommentar

Fy Darth Fader!! :dribble:

 

Vel, den var ge-daigen! men jeg ser absolutt fordelen ved en montering som her:

 

Cooler_Master.jpg.pdf

 

Ingen tvil om at dette har noe for seg. Jeg lurer på hva som er de fysiske mål. For de som har Cooler Master Stacker 830 må dette bare være greia.

 

:thumbup:

 

 

Edit: fixet et nytt bilde som ikke er speilvendt

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Er vell kanskje ikke det beste for oss som drar mye rundt med pc'en. en 850 Grams kloss og pluss ca 150gram per vifte, da snakker vi om en toal vekt på over 1.1Kg som henger på socket'en er kanskje ikke det beste. Blir mye vekt på socketen og sjansjen for at denne tar skade av det er vell til stedet??

 

Ellers ser dette ut som en syk kjøler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men hva med denne CPU kjøleren? -er det noen som har testen den?

7748675[/snapback]

 

Du tenker vel da her på forumet?

Ifølge den linken du viser til har jo Casejunkies testet denne.

Etter min ringe mening en relativt intetsigende test når det er brukt en lite strømkrevende og i utganspunktet svært kjølig Venice single-core..

Her burde de teste med en "Smithfield-versting" eller en "Opty" med VCore på 1.6-tallet for å kunne vise til noe "conclusive" mht. sammenlikninger av kjølere (stock inkludert). I denne testen var det knapt forskjell mellom kjøleløsningene.

Stock kjøler for AMD kom jo her i praksis like bra ut som vannkjøling noe som gjør testen noe "verdiløs".. :hmm:

Lenke til kommentar
Men hva med denne CPU kjøleren? -er det noen som har testen den?

7748675[/snapback]

 

Du tenker vel da her på forumet?

Ifølge den linken du viser til har jo Casejunkies testet denne.

Etter min ringe mening en relativt intetsigende test når det er brukt en lite strømkrevende og i utganspunktet svært kjølig Venice single-core..

Her burde de teste med en "Smithfield-versting" eller en "Opty" med VCore på 1.6-tallet for å kunne vise til noe "conclusive" mht. sammenlikninger av kjølere (stock inkludert). I denne testen var det knapt forskjell mellom kjøleløsningene.

Stock kjøler for AMD kom jo her i praksis like bra ut som vannkjøling noe som gjør testen noe "verdiløs".. :hmm:

7749200[/snapback]

 

Ja er enig med deg der. :no:

Lenke til kommentar

det er ikke sikkert at denne kjøleren blir og gi så heftige temps på cpu, men trenden har i det site vært at heatpipes går rett ut fra hovedkort. har selv en schyte ninja, og hovedkortet mitt har ingen glede av vifta.

 

det er akkurat her denne virker så flott, en bris over hovedkort har aldri skadet noe hovedkort under klokking

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Litt vel overklill... jeg tviler på at det er nok grader i forskjell mellom denne og en litt mer moderat kjøler til at det er noe praktisk nytte av en slik kjøler. Den er jo rett og slett enorm i størrelse, og det må bli noe herk å lage plass til den. Tviler også på at den passer i alle kabinett sånn uten videre...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Den GeminII-kjøleren har vært å få kjøpt hos SHG.no i flere måneder :innocent:

 

UUUPS!

Ser i ettertid at de forventer den på lager i juli, men jeg mener bestemt at de har hatt den inne før, og at det dreier seg om en ny leveranse.....

 

HVIS jeg husker feil....sier jeg sorry på forhånd.

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...