BearThor Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Heisann. Vurderer å kjøpe en utenlandsk PS3, enten fra USA eller Japan. Det jeg lurer på er om jeg vil møte på noen som helst problemer what-so-ever? Er det kanskje sånn at hvis jeg kjøper en PS3 fra USA så kan jeg ikke spille spill som blir releaset i Europa? Hvordan blir det med online modusen, kan jeg kanskje ikke spille med Europeere når den slippes her? Kabler? De har vel anderledes strømkontakter i Japan og USA? Håper på gode svar
DaEvil1 Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 For PS3 spill er jeg relativt sikker på at den er sonefri. Tror at Blue-ray, DVD, PSX og PS2 spill er sonebundet.
BearThor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Så det kan bli et problem å få spilt av Sone 2 Bluerayer/DVD'r hvis jeg kjøper en PS3 fra USA? Japan har samme Sone2 som oss? Tryggest kjøpe derfra da kanskje?
_norse_ Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Så det kan bli et problem å få spilt av Sone 2 Bluerayer/DVD'r hvis jeg kjøper en PS3 fra USA? Japan har samme Sone2 som oss? Tryggest kjøpe derfra da kanskje? 7747753[/snapback] Når det gjelder Blu-Ray tror jeg nord-Amerika og Japan er i samme sone. For PS1/PS2 og DVD er de i forskjellige soner. Europa er i en egen sone for alt. PS3 spill er regionfrie, mens PS1/PS2, DVD og Blu-Ray er regionkodet. Endret 18. januar 2007 av Norse360
Jon_ Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Det beste er vel å vente 2 måneder og slippe å bekymre seg. Endret 18. januar 2007 av jonarvid
_norse_ Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Hvis man bare skal bruke den til å spille PS3 spill så er det ikke noe å bekymre seg for.
BearThor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Hmm.. Nå er jeg rimelig sikker at Japan og Norge har samme Sone (sone 2). Det var ihvertfall sånn på PS2, forandra det på PS3 da?
BearThor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Se her : Ser tydelig at Japan og Norge har samme region sone. PAL og NTSC er vel noe TV greier?
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Ser tydelig at Japan og Norge har samme region sone.PAL og NTSC er vel noe TV greier? 7747805[/snapback] Stemmer det ja, NTSC og PAL har ikke noe med soner å gjøre. Sone-0: Ikke geografisk betinget, kan spilles over alt Sone-1: USA, Canada, Puerto Rico Sone-2: Europa, Japan, Midtøsten, Sør-Afrika Sone-3: Sørøst-Asia, Hong Kong, Taiwan Sone-4: Mellom-Amerika, Mexico, Sør-Amerika, Australia, New Zealand Sone-5: Russland, Afrika(uten Egypt og Sør-Afrika), India, Pakistan Sone-6: Kina Sone-7: Reservert. Brukes foreløpig ikke. Sone-8: Internasjonal sone, bl.a. på fly og internasjonalt farvann
_norse_ Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Det er den soneinndelingen som gjelder for PS1/PS2 og DVD det da, ikke sant? For Blu-Ray gjelder følgende: A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan, Taiwan, Hong Kong and South East Asia. B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand. C/3 India, China, Russia, Central and South Asia.
BearThor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Men selve konsollen er sonefri? Spillene må vel kjøpes fra riktig land tenker jeg..
UrgeLoL Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Spillene kan du kjøpe akkurat hvor du vil. Men anbefaler at du kjøper fra Amerika eller Europa. Altså spillene er sonefrie!
L.Arve Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 (endret) Ser tydelig at Japan og Norge har samme region sone.PAL og NTSC er vel noe TV greier? 7747805[/snapback] Stemmer det ja, NTSC og PAL har ikke noe med soner å gjøre. 7747925[/snapback] Stemmer at det ikke har noe med sone å gjøre. Men en japansk PS3 kan ikke spille PAL plater. Samme hvilken sone dem kommer fra. Så en JP PS3 kan ikke spille norske DVD-er, PS1 eller PS2 spill fordi den kun kan lese NTSC materiale. Så derfor er det litt vesentlig likevel. Det var foresten en lik tråd her i går, hvor det ble diskutert akkurat det samme. EDIT: Fant tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=700286&hl= Endret 18. januar 2007 av L.Arve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå