Gå til innhold

Millioner av firekjerneprosessorer i år


Anbefalte innlegg

Jeg for min del synes det er litt trist at en DX10 variant alldri kommer til XP, men det hade vel for microsofts del lagt hindringer på salget av Vista. Antagelig blir Vista i løpet at 2-3 års tid et svært godt OS, slik XP er det nå, men du som konsument tvinges over dersom du ønsker f.eks. DX10 spill.

7767903[/snapback]

Spørsmålet er jo om det er teknisk mulig å lage DX10 for XP. Jeg tror det ikke er noe problem, men at MS velger å ikke gjøre det for å få flere spillere over på Vista. Vil det dukke opp en "patchet" utgave av DX10 som kan virke på XP? Trenger man strangt tatt DX10? Spillene vil jo være DX9-kompatible i mange år fremover uansett, og enda har jeg ikke sett noen gode tester på hvor mye bedre DX10-grafikken skal bli i forhold til DX9...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er jo om det er teknisk mulig å lage DX10 for XP. Jeg tror det ikke er noe problem, men at MS velger å ikke gjøre det for å få flere spillere over på Vista. Vil det dukke opp en "patchet" utgave av DX10 som kan virke på XP? Trenger man strangt tatt DX10? Spillene vil jo være DX9-kompatible i mange år fremover uansett, og enda har jeg ikke sett noen gode tester på hvor mye bedre DX10-grafikken skal bli i forhold til DX9...

7773780[/snapback]

Hvis det ikke er noe problem å skrive om hele skjermdriver-plattformen (eller hva man nå skal kalle det) i Windows XP for å få DX10 til å fungere, så er det vel ikke noe problem. Slik jeg forstår det (jeg kan ta feil) er det endringer i denne strukturen som gjør at Windows XP ikke får DX10. Men som sagt, jeg kan ta feil her.

Lenke til kommentar

DX10 er vel skrevet fra bunn og således ikke en direkte videreutvikling av DX9. Det kan vel ha noe med at det kan være vanskelig å lage en 'DX10 for XP'.

Jeg vet ikke helt om jeg liker eller misliker at DX10 kommer kun til Vista. Noen ganger må man kutte bakoverkompatibilitet for å kunne komme fremover, men samtidig er det selvasgt noe herk for alle de som ikke vil investere i så mye nytt. Vanskelig balansegang.

Lenke til kommentar
DX10 er vel skrevet fra bunn og således ikke en direkte videreutvikling av DX9. Det kan vel ha noe med at det kan være vanskelig å lage en 'DX10 for XP'.

7786816[/snapback]

Jeg tror ikke det trengs mye arbeid for å ta DirectX10 som ligger i Vista og tilpasse den til Windows XP. At det ikke gjøres har nok mer med lyst enn med evne å gjøre.

Lenke til kommentar

Interessant. Virker som de hadde en overraskende lett overgang til 45 nm. Han sier jo at de allerede har faset ut 65 nm på faben. Har fremdelses de tungvindte overgangene til 90 og 65 nm friskt i minnet. Ser ut til at det går langt raskere og mer smertefritt nå. IBM og AMD er vel fortsatt bare i forskningsfasen på 45 nm så vidt jeg vet.

 

Se forresten videoen med Intels 45 nm-sjef Kelin Kuhn på orignalsiden. 10 ganger mindre gate leakage med den nye high-k dialectric-teknologien er jo en enorm forbedring ("most significant processor architecture change in the last 30 years" er store ord). Hun nevner også at de er i gang med utvikling av 32 nm på samme sted.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...