floolf Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Internatskole: Hovedbygningen har åpent, trådløst nett; bygningene man bor i har ikke. På et rom: En ensom, stasjonær pc som gjerne vil på nett. Avstand: Ca. 40m, med en trebygning og noen vegger imellom. Såvidt jeg har forstått det, så trengs et nettverkskort med ekstern antenne som kan skrues av. Deretter en bedre antenne som man kan skru på nettverkskortet, antageligvis en sektorantenne. Hvor kraftig antenne kommer man til å trenge, med tanke på decibel? Og vil det gå med en innendørsantenne av noe slag? Har vært på wlansupply og sett litt rundt, men det er ikke så mange forslag eller beskrivelse av hva man eventuellt måtte trenge der, dessuten virker det noe dyrt. Jeg ville satt stor pris på noen forslag til kombinasjon av kort og antenne av det litt rimeligere slaget, som ikke minst bør fungere sammens... Ps. Hovedbygget stenger alt for tidlig, og da er man uten nett, så dette må løses
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Du kan prøve med en Linksys WRT54GL router. Du kan legge inn hyperwrt firmware og sette den opp i klientmodus. Hvis dette blir for dårlig så man du kjøpe til en flatpanelantenne e.l.
floolf Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 Kanskje jeg var noe uklar, beklager event. det. Jeg skal ikke dille med router i det hele tatt. Jeg skal sitte ca. 40 meter unna og fange opp et signal. Ergo, jeg trenger et kort og en antenne som garantert er kompitable, og antennen må være kraftig nok til å fange opp signalet. Forslag? Anyone?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå