Gå til innhold

ZoneAlarm versjon 7 avduket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ZA 7 i en gratisversjon, sånn som de tidligere versjonene? Og hvis noen har prøvd den: er det fortsatt like mye mas/propaganda for å få brukere over til betalings-løsningen av ZA?

 

Selv er jeg godt fornøyd med ZA, men det siste året har det blitt vanskeligere og vanskeligere å installere gratisutgaven: produktet er godt gjemt på nettsiden, og under installasjon må man passe seg så man ikke trykker på ZA-pro eller et av de andre 1000 ZA-produktene som koster penger... Det er fort gjort å plutselig få en trial for et av betal-produktene :(

Lenke til kommentar
Kommer ZA 7 i en gratisversjon, sånn som de tidligere versjonene? Og hvis noen har prøvd den: er det fortsatt like mye mas/propaganda for å få brukere over til betalings-løsningen av ZA?

(...)

7743258[/snapback]

Les!

Se en oversikt over alle ZoneAlarm-produktene på zonelabs.com, eller last ned gratisversjonen fra denne siden.
Lenke til kommentar

Har bestandig (1 år er jo bestandig nå om dagen hehe) kun brukt windows firewall på sp2. Aldrig hatt problemer med virus o.l . Skulle jeg få det instalerer jeg xp på nytt da jeg seff ikke lagrer noe viktig på den partisjonen uansett.

 

Har seff prøvd meg på div programmer men til mitt bruk blir det altfor mye mas til at jeg orker. Jeg scanner heller pcen jevnlig for spam og virus.

 

Behovet for privat bruker er mektig overhypa, nå om dagen sitter jeg forøvrig bak en ruter med firewal. Skaff dere heller det. Fikk det nyeste NAV med mitt siste hovedkort (NAV til privat brukere er jo OS kveler nummer 1) og det klarte å stoppe instalasjon av sp2 (greit å sette på litt ekstra sikkerhet til sp2 og firewall er på), så jeg mått avinstalere NAV for å få instalert sp2 :!:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er nok noe utfordrende å finne gratisversjonen, men om du følger følgende oppskrift burde det være enklere:

 

1. Velg Site Map nederst på websiden til Zonelabs.com

2. Det kommer opp en rekke rullegardinmenyer. Velg Service og Support.

3. Og i Service og Support velger du Release Histories

 

Nå kommer det opp en fin side med alle variantene av produkter.

 

4. Da velger du enkelt den som kun heter ZoneAlarm som er skrevet i oransje farge. Det vil si her:

 

http://download.zonelabs.com/bin/free/info...aseHistory.html

 

 

Nå får du alle versjonene listet opp, og så sant Zonelabs ikke skulle fjerne noen gamle versjoner så kan du altså laste ned akkurat den versjonen som du måtte like best.

 

Den nyeste per 18. januar 2007 er da denne:

 

http://download.zonelabs.com/bin/free/1043..._302_000_en.exe

 

Endringene i denne versjonen kan du lese her

New and improved ZoneAlarm version 7.0.302.000

 

    * Product set-up process has been redesigned and shortened.

    * The UI has been refreshed, with new ZoneAlarm/Check Point branding.

Lenke til kommentar

Har brukt ZA free hjemme siden versjon 2.3.et.eller.annet og har brukt pro security suite siden versjon 6.3.. Følgende er ting jeg har lagt merketil:

 

Gratis versjonen: Eter nesten ikke CPU (vel.. kjører du på gamle p3 500 eller lignende så ber du om litt bråk men) eller minne, men dersom du har lite av begge så er du på litt tynn is. Den liker absolutt ikke mange tråder, da sliter den seriøst. Og torrent klienter har mange tråder... Har dog merket at dersom pc'n har stått på over lengre tid og evnt. hatt mye nettrafikk med resulterende 100% cpu spising fra vsmon.exe (ZA). Eneste som hjelper da er å quite ZA, og starte rælet på nytt.

 

Security suite: Har kjørt denne på jobb pc'n da jeg drasser den litt rundt omkring og er derfor litt mer tilgjengelig for ræl.. Tja, er vel i bunn og grunn fornøyd, den spiser en GOD del disktilgang når den søker gjennom pc'n din på jakt etter spyware og virus. Den finner det meste, men jeg har vært utefor at den ikke har funnet ting Symantec AV har gjort. Versjon 7 har dog vært en høydare i så måte, den fant alle de gamle virusene Symantecen min fant. Den bruker avsindig lang tid på å scanne filer, mest da den også skal gå gjennom alle filer den kan pakke opp (iso, zip, rar, jar+++++) noe som gjør at en systemscan på pc'n min tar i underkant av 12 timer, noe som er latterlig.

 

I bunn og grunn er ZA genialt, det trenger bare mye konfigurasjon for at det skal fungere optimalt. Og bare å stole på windows sin brannmur er galskap, men i og med at du alikevel er bak en ruter så har du delvis beskyttelse mot angrep, dog ingen vei å sperre utgående trafikk.

 

ZA sec suite har også spamfilter. Dette fungerer sånn 50% som er relativt vanlig blant spamfiltre..

 

Håper min feedback var litt nyttig :D

Lenke til kommentar
Og bare å stole på windows sin brannmur er galskap, men i og med at du alikevel er bak en ruter så har du delvis beskyttelse mot angrep, dog ingen vei å sperre utgående trafikk.

 

Så du mener jeg ikke har noen måte å sperre utgåendet trafikk i er ruter på :!: . På hvilken måte er det galskap?, på en standard bruker som instalerer å trykker ja på alt - så ja muligens.

 

Før sp2 er pcen veldig utstatt, å i denne perioden er det viktig at man har et tredje partisjon programm. (nå begynner jeg å skrive poengene mine på nytt igjen hehe, viser heller til min forige post igjen)

Lenke til kommentar

Sorry for misforståelsen simalarion..My bad.

Dog jeg mener fremdeles det er bedre å ha en ordentlig software brannmur i tillegg til ruteren. Med mindre ruteren din har mulighet for IPS eller lignende så er det kun en NAT og port forwardings den støtter av brannmur, noe som forsovidt er mer enn godt nok for 90% av oss (meg selv inkludert). Men jeg liker å ha kontrollen på hva som får lov til å kommunisere med andre på nettet.. Om det så er Realplayer (som jeg ikke har installert!), windows mediaplayer (som er sperret) eller andre ting som jeg ikke liker at kringkaster informasjon...

 

Dog, når det er sagt.. under advanced/avanserte instillinger i TCP/IP protokollen kan du sperre for porter osv... så du har jo muligheten i windows, dog det er meeeeget tungvint og du kan ikke difrensiere på programmer, åpen port = åpen port for alle.

Lenke til kommentar
Fytterakkern,  v7.0 er på 39MB, v6.5 var kun 13MB, og det kun for litt oppfrisket UI?

Tror jeg venter med denne, 6.5 funker helt fint til mitt bruk.

Reagerte på det jeg og. Ikke har de klart å lage noe som er penere, heller.

 

For å toppe det hele, har folk problemer med å koble til IRC med versjon 7 (meg inkludert), og det kan så vidt jeg har funnet ut etter litt googling bare løses med versjonene du betaler for. Nedgraderer as we speak.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi screenshot? Jeg prøvde det programmet for et par måneder siden. Syntes det bare var uoversiktlig og at den plagde meg. Holder meg til Windows brannmuren jeg. Er en i ruteren, men jeg liker ikke at ruteren svarer på ping. Faens Speedtouch. Ut trafikken mener jeg er basert på brukeren, ha litt datavett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fytterakkern,  v7.0 er på 39MB, v6.5 var kun 13MB, og det kun for litt oppfrisket UI?

Tror jeg venter med denne, 6.5 funker helt fint til mitt bruk.

Reagerte på det jeg og. Ikke har de klart å lage noe som er penere, heller.

 

For å toppe det hele, har folk problemer med å koble til IRC med versjon 7 (meg inkludert), og det kan så vidt jeg har funnet ut etter litt googling bare løses med versjonene du betaler for. Nedgraderer as we speak.

7757310[/snapback]

 

hvis det kan løses med versjonene du betaler for, hva er da problemet?

 

pft.. ZoneAlarm® ANTIVIRUS (nå basert på kaspersky)

Unsurpassed virus prevention and removal

Enhanced detection and removal capabilities stop even the latest and most aggressive viruses before they infect your PC. Includes antivirus, operating system firewall, network and program firewall, auto-learn, and much more.

 

dagens (tidsbegrenset) pris: USD 19,95

 

blir ikke akkurat hull i lommeboka av slike innvesteringer :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...