Gå til innhold

Leveringstid fra play.com


Rkskaar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-28 00:29, skrev Rkskaar:

Er det riktig at hvis den blir fortollet så påløper mva og et gebyr til posten på ca 60 kr?


Rkskaar


 

Hvis pakka er verdt mer enn 200,- kr så ska du i prinsippet betale 24% moms + tollavgift på 150 kr te staten. Noe mindre hvis du fortoller selv.

 

I prinsippet altså.. ekke alltid moms/toll blir lagt til. Selv om pakka er verdt mer enn 200 kr... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 00:12, skrev Rkskaar:

Jeg bestillte Hitman fra play.com, på min konto ser jeg at den ble sendt fra dem den 20 11 02.


 

Play.com har et snitt på 5 dager leveringstid ifra pakken blir sendt til jeg mottar den.

Ville nok ha sjekket mod tollen for å høre om de har tatt pakken din :smile:

Lenke til kommentar

bestilte et spill fra play.com den 26 (2 dager siden). et Platinum spill, som koster £16.99 = 192,5kr (ca), ergo skal det gå moms/toll-fritt. har stått som "Packing" i 2 dager nå omtrent.. lang tid de bruker på og pakke et eneste spill de hadde på lager da.. irriterende egentlig, for jeg skal bestille enda et spill til ca. samme pris (NBA Street - £14.99), men vil seff bestille dette separat slik at ikke begge spilla blir sendt i en eneste pakke (da blir jo greia moms/toll-pliktig).

 

edit: sjekka nettopp, og seff står det nå at spillet er "Temporarily out of stock".. når jeg bestilte det stod det "In stock".. typisk.. er forøvrig Jak & Daxter: The Precursor Legacy Platinum til PS2 =)

_________________

bidz @ efnet

bidz.org - pgp key

 

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-11-28 05:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 05:28, skrev bidz:

bestilte et spill fra play.com den 26 (2 dager siden). et Platinum spill, som koster £16.99 = 192,5kr (ca), ergo skal det gå moms/toll-fritt. har stått som "Packing" i 2 dager nå omtrent.. lang tid de bruker på og pakke et eneste spill de hadde på lager da.. irriterende egentlig, for jeg skal bestille enda et spill til ca. samme pris (NBA Street - £14.99), men vil seff bestille dette separat slik at ikke begge spilla blir sendt i en eneste pakke (da blir jo greia moms/toll-pliktig).


edit: sjekka nettopp, og seff står det nå at spillet er "Temporarily out of stock".. når jeg bestilte det stod det "In stock".. typisk.. er forøvrig Jak & Daxter: The Precursor Legacy Platinum til PS2 =)

_________________

bidz @ efnet

-


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-11-28 05:30 ]</font>


 

Gratulerer, du er nå vinner av en solid dose innsikt i hvordan play.com driver forretning. Dersom du betalte med Visa, så kan du jo sjekke kontoen din - ikke bli overrasket dersom betalingen allerede er trukket... De 3 gangene jeg har bestilt derfra har det tatt 3-4 dager før de sender ut varene. Pengene trekker de samme dag som jeg legger inn bestillingen...

 

Mitt råd til deg er å be dem slette bestillingen, og heller kjøpe Jak and Daxter i en lokal butikk. Spillet er forresten helt siunnsykt!! Godt valg!!

Lenke til kommentar

Herregud. Folk skal ha i pose og sekk. At play trekker samme dag man bestiller er helt i orden for meg. Det sier seg selv at med de prisene de har har de lite å gå på. Pengene blir trukket når man bestiller for å sikre likviditeten hos play.com. Helt normal foretningsdrift å sørge for at man har penger fra kunden før man selv må betale for produktet til sine leverandører.

Jeg har bestilt fra Play.com i sikkert over ett år. Har en historikk på sikkert 100 titler (dvd og spill) og jeg kjøper stort sett derfra. De gjør noe så genialt som å legge porto i prisen og i tillegg være billige. Da kan man ikke kreve mer. At noen vil ha spillet samtidig med at man bestiller på nettet er intet mindre enn absurd.

Når jeg tidligere bestilte fra norske sjapper og amazon venta jeg ofte lengre enn jeg gjør på play.com.

 

Play.com ROX!!!

Lenke til kommentar

tja...vet ikke om det er nødvendig. Play.com dekker alle utgifter du måtte ha i forbindelse med fortolling. Det har jeg fått helt konkret svar på dersom norske myndigheter la på tollgebyr ville play.com refundere hele beløpet, idet varene blir tollet på Jersey. Den korrespondansen har jeg posta her en gang tidligere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 14:15, skrev Hexbat:

Hmm. Jeg er på tynn is nå, men jeg mener at dataspill går under katagorien "leketøy". På leketøy er den øvre grensen på moms plikt 400.-. Men jeg er ikke helt sikker. Verdt å skjekke opp


 

Det er feil. Sjekk en annen tråd hvor LarsC har fått svar på akkurat det spørsmålet ifra tollmyndighetene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 15:09, skrev borre:

Quote:


Den 2002-11-28 14:15, skrev Hexbat:

Hmm. Jeg er på tynn is nå, men jeg mener at dataspill går under katagorien "leketøy". På leketøy er den øvre grensen på moms plikt 400.-. Men jeg er ikke helt sikker. Verdt å skjekke opp


 

Det er feil. Sjekk en annen tråd hvor LarsC har fått svar på akkurat det spørsmålet ifra tollmyndighetene.

 

 

Vil vel heller si at du prøver å gå på vannet.. :smile:

 

borre er en fornuftig mann..?

 

Hvor er det dere får all denne feilinformasjonen fra egentlig? *lurer*

 

[Opp topic]

Følg med på tiden.......

 

Etter 30 års hardt arbeid har man på Stockholms universitets

forskningsavdeling fått sin første digitale internettbaserte klokke til

å fungere. Forskningen har kostet ca. 160 mrd. svenske kroner og er

blant de største enkelt prosjektene i svensk historie:

 

http://www.yugop.com/ver3/stuff/03/fla.html

[/Opp topic]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 15:11, skrev borre:

Må klarlegge litt til her angående Play.com...


* Play.com sender
bestandig
1 og 1 pakke - uansett om du bestiller 10 filmer/spill på en gang.

* Play.com trekker
ikke
beløpet ifra din konto før de sender pakken.



 

Nesten rett. De trekker pengene når varene går til pakking. Det er noe helt annet, spesielt siden dette har vist seg å ta dagesvis i mitt tilfelle.

 

Det største problemet er likevel at man ikke på en enkel måte kan kansellere sendingen når den står som "paccking" for fjerde dagen på rad. For mitt vedkommende driter jeg i pengene, foretrekker å få varene raskest mulig. Men så har jeg også gitt opp play.com og funnet raskere alternativ.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-28 05:28, skrev bidz:

bestilte et spill fra play.com den 26 (2 dager siden). et Platinum spill, som koster £16.99 = 192,5kr (ca), ergo skal det gå moms/toll-fritt. har stått som "Packing" i 2 dager nå omtrent.. lang tid de bruker på og pakke et eneste spill de hadde på lager da.. irriterende egentlig, for jeg skal bestille enda et spill til ca. samme pris (NBA Street - £14.99), men vil seff bestille dette separat slik at ikke begge spilla blir sendt i en eneste pakke (da blir jo greia moms/toll-pliktig).

 

edit: sjekka nettopp, og seff står det nå at spillet er "Temporarily out of stock".. når jeg bestilte det stod det "In stock".. typisk.. er forøvrig Jak & Daxter: The Precursor Legacy Platinum til PS2 =)

 

 

Du skulle sett siste jeg bestilte filmer derfra, fikk en kjempepakke i posten, 6 filmer buntet sammen med strikk!! :grin: Ikke noe problem i det hele tatt, de blir alltid sendt separat. Potsen har ikke noe som helst med å stoppe slike sendinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...