Gå til innhold

IKT lærlinger i Telenor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

zTab: De tar jo inn lærlinger for å gi dem en utdanning.

 

vivasta: Om telenor tar inn lærlinger i det faget der du bor kan vel bare de svarer på. Da dette som oftes varrierer veldig. Noen selskap tar inn lærlinger en plass, men ikke andre plasser. Du må nesten spørre selv.

Lenke til kommentar

telenor tar nok inn alle typer utdanning og manglande utdanning.

Vil anta at dei har ansette med null utdanning til ansette med 3-4 doktorgrader.

 

Skal det ikkje finnes lister frå opplæringsnemda eller noko slikt som lister opp kva bedrifter som tilbyr læringplass og i kva retning dei tilbyr?

Lenke til kommentar
Skal det ikkje finnes lister frå opplæringsnemda eller noko slikt som lister opp kva bedrifter som tilbyr læringplass og i kva retning dei tilbyr?

7756199[/snapback]

Det finnes i noen fylker og mangler i andre.

 

Som sagt så er dette basert på fylker, ikke by eller landet. Så man må ta kontakt med nermeste fylkeskommunes opplæringsavdeling.

Lenke til kommentar
Det er bare å sende en søknad. Det lønner seg å søke selv og ikke bare satse på den automatiske søknaden som sendes ut til de på listen.

7794600[/snapback]

Det blir ikke sendt ut noen søknad automatisk til bedriter.

 

Bedriften som er medlem hos et opplæringskontor får listene over søkere i fagene sinde. Bedriftene må selv ta kontakt med søkeren.

 

Om bedriften står utenfor opplæringskontor, må de selv spørre etter listen.

Lenke til kommentar
Nei, jeg formulerte meg muligens litt rart. De mottar ikke søknader, de mottar bare kandidatnavn og muligens karakterer/fravær.

7798210[/snapback]

De mottar vel bare kandidatens navn og hvilken plass han satt valget sitt til . Altså, om han valgte det på 1-,2- eller 3 valg.

 

Vitnemål skal ikke sendes ut til noen som helst (Opplæringskontor får, men det kan ikke sammenlignes)

 

Bedriften som er medlem i opplæringskontor kan også be om å få se dem.

Lenke til kommentar
Du har sikkert helt rett, men da har jeg blitt misinformert da jeg gikk ut av IKT VK1. Jeg mener bestemt at de fikk vite karakterer og fravær, og at dette var noe vi skrev under på at skulle være synlig.

7801006[/snapback]

yup, er sant det.

men tror ikke at du måtte gjøre det, men det er nok et pluss ;)

Lenke til kommentar
Du har sikkert helt rett, men da har jeg blitt misinformert da jeg gikk ut av IKT VK1. Jeg mener bestemt at de fikk vite karakterer og fravær, og at dette var noe vi skrev under på at skulle være synlig.

7801006[/snapback]

Jepp, om du skriver under på det så kan bedriften få dem. Men de får dem ikke uten grunn, de må spørre etter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...