Skinney Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Heisann! Har nettopp satt opp Lirc, Ivtv drivere og Mythtv nå slik at jeg slipper å bruke WindowsXP Media Center Edition som media center, og så langt fungerer det utmerket(med unntak av to små manglende features i mythtv, men de kommer nok etterhvert). Noe jeg derimot merker er kvaliteten på sendingene... Jeg har krystalklart bilde i Windows, mens i linux så er bildet litt utydelig... Er Ivtv driverne i linux dårligere enn i Windows? TV-Kort: Hauppauge PVR-150 MCE Distro: openSUSE 10.2 Mythtv 0.20
Mr.Elendig Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Eg har mindre problem i gnu/linux enn i windows med eit tilsvarande kort. Prøv å fininstille tuningen. Det hjelper ofte.
Skinney Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Skrevet 15. januar 2007 (endret) men fin-tuning med myth er så tungvint... kan jo alltids prøve... men nå bruker jeg samme frekvenser som i windows å... edit: noen som vet om en litt enkel måte å fin-stille på? myth er så tungvint med tanke på at du må inn i mythtvsetup, fin-stille, også inn i mythtvfrontend for å se resultatet... Endret 15. januar 2007 av Skinney
kyrsjo Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Heisann! Har nettopp satt opp Lirc, Ivtv drivere og Mythtv nå slik at jeg slipper å bruke WindowsXP Media Center Edition som media center, og så langt fungerer det utmerket(med unntak av to små manglende features i mythtv, men de kommer nok etterhvert). Noe jeg derimot merker er kvaliteten på sendingene... Jeg har krystalklart bilde i Windows, mens i linux så er bildet litt utydelig... Er Ivtv driverne i linux dårligere enn i Windows? TV-Kort: Hauppauge PVR-150 MCE Distro: openSUSE 10.2 Mythtv 0.20 7729640[/snapback] Driverne gjør kun en ting - stille kanal (ut i fra de samme kanallistene), og laste ned ferdige mpeg-strømmer fra kortet. Kortet gjør alt arbeidet. Men det er i den nyeste kjerna/ivtv-driveren en bug som gjør at filter (rense-funksjon på tvkortet) ikke blir satt opp riktig ved oppstart, noe som noenganger kan ha noe å si. Prøv å bruke ivtvctl (eller v4l2-ctl ellernoesånt, bruk tabtab, les på wikien til ivtv hvordan du gjør det) til å skru på "temporal filter".
Skinney Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 skrudde på temporal filtering og det hjalp, men fortsatt noen problemer som enten er forbundet med dårlig signal eller dårlig interlacing... skal se mer inn i det men takk for hjelpen!
Kisp Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Har du satt opp driverne til PAL, samt satt recording profiles (default og live) i MythtTV til 720x576 og mer enn 6Mbps?? -Kisp
Skinney Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 hadde ikke endra oppløsning, skal si det hjalp "en del"... Merka ikke store forskjellen av å endre bitraten da... Noen andre tips dere har? legger fortsatt merke til at bildet er litt kornete(selv om det er mye bedre enn før)...
Kisp Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Hva viser du bildet på, hvordan har du koblet det opp (kabel) og hvilken oppløsning bruker du i X.org? Selv bruker jeg S-video-kabel på en widescreen CRT-TV med 720x576 i X.org og det er nesten umulig å se forskjell mellom MythTV og "live" kabel. Har også prøvd MCE, men fikk ikke den samme kvaliteten da. Har tidligere også tidligere opplevd at noen Hauppauge-kort har fått litt støy på bildet hvis antennekabelen har stått helt inne, sett MythTV på Live TV og prøv deg frem. -Kisp
Skinney Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 bildet er krystalklart nå selv med 1680x1050... eller det er litt småstøy men ikke no merkbart fra 2 meters avstand... takk for all hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå