Gå til innhold

Åpner du dine cd-er?


.AN.XVIII.IV:.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg kjøper nye cd'er river jeg av plastikken, setter meg ned på det lille heftet som følger med og hører på den. Er noe annet å høre en cd på anlegget enn å høre det på pc'en.

7725415[/snapback]

 

det er jeg ikke enig i det heftet er meningsløst og finnes også på nettet. det med at musikken er bedre på anlegget en på pcen det er vel ikke akkurat no faktum. det at man kan koble pcen til anlegget gjør at det blir det samme.. Med mindre det er et skikkelig heftig high end anlegg :D

Lenke til kommentar
Har jo cder for å høre på de, det er jo mye bedre kvalitet på cden enn på mp3

7725544[/snapback]

 

Det er vel å ta litt i, men såklart, henter du en 64kbit mp3 fil, så er det ikke mye å skryte av, men du kan også finne 320kbit rips, men du mener vel kanskje at disse også er dårligere enn vanlig cd.

 

Uansett, jeg har all min musikk i mp3, cder i hylla, noen med plast, noen uten.

Lenke til kommentar

Når jeg mottar en ny CD, gjør jeg følgende:

 

- River av all emballasje (forsegling)

- Legger den inn i PC-en

- Trykker "extract audio"

- Ser på at sporene popper opp i Amarok.

- Legger CD-en pent inn i coveret, og plasserer den i hyllen.

 

Og for de som lurer på det, så ripper jeg alle CD-ene i FLAC-formatet, hvilket innebærer at komprimeringen er tapsløs. Jeg er meget fornøyd med mitt oppsett, både av software, hardware og anlegg.

Lenke til kommentar

Jeg ripper cden med en gang, og vanligvis er det den enesten gangen jeg bruker cden. Bruker da formatet flac som er åpent og losseless. Det tar noe plass, men med dagens harddisker har ikke det noe å si. Konverterer så til 192 kbps mp3 er hvis jeg skal ha sangene på telefonen.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Kjøper cd'er for å høre på de. Legger skiven i spilleren, tar ut det vedlagte heftet i coveret, og setter meg ned for å lytte til musikken. Lyd fra datamaskinen er ikke helt min greie,

Lenke til kommentar
Har jo cder for å høre på de, det er jo mye bedre kvalitet på cden enn på mp3

7725544[/snapback]

 

Det der er en masse bullcrap. Er tilnærmet umulig å høre forskjell. Også på mp3er med en bitrate på 192. Ren innbilning. Dette har uttallige blindtester vist om og om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...