Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase Opel Astra F 92mod *VRAK BILDER KOMMET*


MaSo

Anbefalte innlegg

Igår 1Mai ble det demontert både baklykter og blinklys på astraen, klart til soting.

 

Sotespray

01052007127ts5.th.jpg

 

Blinklys før og etter soting

01052007128au8.th.jpg

01052007129iy5.th.jpg

 

Lett og ta av blinklysene på opel astra, vir på glasset og trekk av :)

01052007131ls1.th.jpg

 

 

Hull rett igjennom bilen :p

01052007133in2.th.jpg

 

Bilen uten lykter bak

01052007132tt9.th.jpg

 

Det ferdige resultat :thumbup:

 

666666zg5.th.jpg

5555pz3.th.jpg

777777777ph7.th.jpg

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Planen om nye felga blir liggende på hylla ei stund til...

 

Gikk 4k på register reim skifte forje helg.

og her om dagen fant jeg ut at den ene mancheten var ødelagt så nå må jeg bytte de + minst 1 driv knute..

 

Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Planen om nye felga blir liggende på hylla ei stund til...

 

Gikk 4k på register reim skifte forje helg.

og her om dagen fant jeg ut at den ene mancheten var ødelagt så nå må jeg bytte de + minst 1 driv knute..

 

Noen som har gjort dette før?

8658435[/snapback]

Jeg har akkurat skiftet drivknuter på min Astra! Haynesboka hjelper veldig lite når du skal ta knuten av akslingen. Måtte ty til vinkelsliper.

Å sette de på gikk som en drøm.

Husk å skift alle låsesplinter på akslingen før du setter den på igjen.

Hovtang er en ting jeg anbefaler at du har.

Endret av david_almli
Lenke til kommentar
Vinkelsliper? :blink:

Hørtes litt vel brutalt ut syns nå jeg, har hørt ar det er nok å bare slå så skal den komme av seg selv

8680007[/snapback]

Det var også det jeg prøvde i 2 dager! Jeg slo og slo og slo og slo den flyttet seg ikke en millimeter. I haynesboka har de plukket fra å satt sammen en ny Astra.

Den delen på drivknuten som sitter utenpå akslingen delte jeg opp i 3 biter, alikevell måtte jeg slå de av.

Lenke til kommentar
Får håpe det ikke blir like mye stress for meg til helga da..

Brukte du lang tid på å få skiftet dette?

8681963[/snapback]

Når jeg først fikk den av den gamme tok det ca. 20min fra jeg satte på den nye til jeg var ute å kjørte.

Fyll knuten med MYE gris / smorning, det er en fordel at du har en silikonpresse med en spiss tupp så du får grisen godt inn i knuten. Etter det fyller du opp mansjetten med enda mere gris å setter den på. Hvis du kjøper uorginal knute fra opel-forhandler så er det med en ganske forståelig bruksanvisning.

Husk for guds skyld å etterfylle girolje!!

Lenke til kommentar
Det var rett og slett fordi det ikke var satt opp ledningsnett på høyre side, mangel på bryter og relè

8687505[/snapback]

Jeg er sikker på at det ligger der! Jeg måtte lete lenge etter ledningene jeg å. Knapp, rele og sikring finner du hos en skraphandler.

8689809[/snapback]

 

Du har sikkert rett, men jeg var lei av å leite så jeg la bare nytt, tok ikke lange tiden :p

Håper delene er kommet idag så jeg kan få bilen på veien til helga :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lørdagen skifta jeg den ødelagte drivknuten

 

02062007206cf9.th.jpg

 

 

Etter mye bank og slit, så løsnet den helt inne å da var det bare ett å gjøre, nemlig å finne frem vinkelslipern å kutte dritten! :!:

bankebq6.th.jpg

knutevn9.th.jpg

bilde203yz1.th.jpg

 

Tok også å fikset en lekasje i bagasjeluka igår.

03062007211ha5.th.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...