Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase Opel Astra F 92mod *VRAK BILDER KOMMET*


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kondolere ja, det er vist noe man gjør når noen man er glad i o.l nettopp har død o.l

 

Ja planen er å kjøpe en en calibra 16v eller en 4x4 turbo. problemet blir å finne en svart en som ikke har altforlang km.stand og som ikke er rævkjørt av ungdoms gutter som bruker stjerne/flat skruhjern på torx etc

Lenke til kommentar
Var å hentet lyktene som jeg bestillte litt før jul, får se om jeg får montert dem iløpet av uka eller neste helg.

 

13012007013bt9.jpg

 

Når det gjelder styling så har jeg forelsket meg i Rieger Infinity 1  :dribble:

 

Hekk

Front fanger

Side Skjørt

 

Pen astra det der ja, litt høy kansje?

7721302[/snapback]

 

Hei ,, dette er Singh,, har en opel astra 1,8l besin club 1996.. Jeg trenger hjelp med å sette opp Rieger Infinity 1... Kan du gi meg noe råd eller tips ,, Takk ..

Lenke til kommentar

AutoShine_SinghMS

Aldri hatt noe med styling å gjøre så der kan jeg ikke hjelpe deg

 

 

snapback

Aldri hørt noe større problemer om girkassen på disse bilene, men det kan godt hende for 4x4 turbo skal vist være en problem bil til opel (vet ikke hvor sant dette er)

 

 

Har ikke hørt noe om at toppen er svakere på disse motorene

 

Alle Calibra fra 1993 – 1996:

I registeret finnes det ett mellomhjul kalt GF50 originalt. De fleste Calibra på veien i dag har nok fått byttet ut dette nå så problemet er nok minimalt, men jeg tar det med likevel. Dette mellomhjulet kan med uten forvarsel kollapse og føre til store reperasjoner da registeret ryker. (Dette grunnet en fabrikkfeil i mellomhjulet som gjør at det kan låse seg). Man bør derfor forsøke å få ett eller annet bevis på at registeret er byttet sammen med dette mellomhjulet (og gjerne komplett med vannpumpe og strammehjul). Er du i tvil (ikke får dokumentasjon på når det sist er byttet) vil jeg anbefale ett registerbytte umiddelbart om du kjøper Calibra. Det nye mellomhjulet som ikke har dette problemet kalles GF25

[Takk til Calibra.no] Endret av MaSo
Lenke til kommentar

jeg skjønner deg veldig godt, og jeg skal si deg at å finne en strøken calibra skal du lete lenge etter, hadde jeg vært deg så hadde jeg nok tatt en annen bil, motoren som sagt kan være positiv på disse bilene, men da er du heldig, rust er jo en del av bilen, men det er ikke calibraen alene om, fleste bilene som begynner å bli gamle ruster like mye.

 

har du kikket på en vectra for eksempel? tror calibraen og vectra egentlig samme kassori vis jeg ikke tar helt feil, hørt mange har fått en vectra motor i en calibra osv og. OG så klart om person som er registert på bilforumet.net har fått til å få calibra fronten på en vectra! hvor fett er ikke det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hva er greia med v-tec motor? :)

7860291[/snapback]

 

Du tenker kanskje på Eco-tec? Som opel har?

 

Det er ivhertfall noe de bruker på 16-ventilersmotorene sine, hva det er forno kan jeg ikke direkte svare på, men vil tru det er noe som gjør at når du er over et visst turtall så får du en haug av hester og den pøser på med bensin eller noe. Motorne til opel har en del hester ift. syl.volum. 1.6liters eco-tec ha rjo 101hk.. den spruter greit avgårde den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...