Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase Opel Astra F 92mod *VRAK BILDER KOMMET*


MaSo

Anbefalte innlegg

tror bare jeg går for 30-30senking, også bytter jeg framme i første omgang

Tror at 50senk frame vil sørge for permanent veiskraping med eksospåtta :p

 

Vil anbefalle en hel del mer foran enn bak utseendemessig iallefall. Hvis du måler avstanden mellom dekk og hjulbue foran og bak, så har du jo MYE mer å gå på foran. hva med 50 foran og 0 bak? :p

 

Er det trangt i hjulbuene bak? Tenker i forhold til potensiell subbing ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jævli trangt bake :p

Har kjøpt 35mm senk fremme, mener det er orginale opel fjære samt

 

Hjullager h/v

Nødblink knapp

Bremsebånd h/v

Bremsetrommler h/v

Monterings kit

 

også må jeg finne beltespenna til midtsete, gidder ikke å kjøpe nytt da dette koster laaangt over 1000kr

Lenke til kommentar
Begynner og ta form nå da :p men ville heller lagt penger i ny bil istede, siden du snakket om og kvitte deg med denne :p

 

Om jeg gidder å legge litt arbeid i bilen så kan jeg altids bytte motor, å da er det egentlig en knall bil, men føler for bil me turbo og helst rwd :p

 

Meste parten av det som byttes på denna bilen er jo nødvendige deler å bytte. Slitedeler o.l ;)

 

Nå skal jeg ut å vaske min Opel Astra 1.6 Sport - 97!

 

Virkelig inspirerende å se at bilen kan piffes opp såpass! Hadde det vært noen bilferdigheter innad i min sjel hadde jeg kanskje gjort noe med det også. Men den gang ei! :)

 

Er det et hint til at jeg bør vaske min? :p

Opel Astra er vel en av di bilene til opel som har mest potensiale og ikke minst forkjellige deler for å få en bil uten om det vanlige ;)

Takk takk alltid hyggelig å høre slikt :) Disse trådene er jo til for og inspirere andre ;)

 

Noen som har peiling på hvordan man får løs konen fra endeleddet og ned på fjærbeinet?

 

21427774.jpg

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

*UPDATE!*

 

Den grinate konen hadde ikke en sjangs mot denne saken :p

 

post-85663-1212993710_thumb.jpg

post-85663-1212993723_thumb.jpg

 

 

Når jeg endelig hadde fått løst endeleddet fra fjærbeinet så var det bare 2 muttere på toppen som hold hele greia oppe

 

post-85663-1212993740_thumb.jpg

post-85663-1212993763_thumb.jpg

post-85663-1212993785_thumb.jpg

 

Var hos en gammel lærer og bekjent av meg og faren min for å få presset ut de gamle lagerene og få montert inn de nye, dette viste seg å være værre enn først antatt :p

 

Det gamle lageret løsnet ikke fra navet så det blir vel litt av en tryllekunst å få av vil jeg tro...

Den 5tons pressa han hadde klarte ikke å presse ut hele lageret :huh:

Men skal stikke på et verksted med en 40tons presse å knø det ut på et vis :p

Kan forøvrig nevne at de har prestert og sende meg feile hjullager, jeg skal ha 64mm og de har sendt 72mm

 

post-85663-1212993801_thumb.jpg

post-85663-1212993843_thumb.jpg

 

Det er litt forskjell på de nye og gamle fjæren :p

post-85663-1212993871_thumb.jpg

post-85663-1212993857_thumb.jpg

 

Fikk lånt meg en bil i helga, en Mercedes c180

Må ærlig innrømme at dette er noe av det mest deigaktige eg har kjørt, å automatkassen er ikke mye å skryte av :p

08062008638dj1.th.jpg08062008639km6.th.jpg

post-85663-1212997526_thumb.jpg

post-85663-1212993947_thumb.jpg

 

PS: Får beklage at ikke alle bildene er lastet opp på samme måte (får av en eller annen grunn ikke lastet opp 2 av bildene på samme måte) Også får jeg ikke slettet det nedeste bildet som vises 2 ganger :dontgetit:

post-85663-1212993887_thumb.jpg

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

*UPDATE*

 

Siste del av montering av div forstillings deler

Jeg prøvde å skru av skiva med en slagskrutrekker, dette viste seg å være en meget dårlig ide ettersom at skruen var herpa og jeg presterte og få litt av handflata i klem når jeg slo.

Bannskapet hørtes i hele nabolaget når jeg ropte av smerte :p

Jeg tenkte jeg skur bore ut skruen siden den bare er der for at det skal bli lettere å treffe hullenetil navet når men skal skru på dekkene, jeg fant ut når jeg hadde ødelagt skruen totalt at jeg ikke trengte å ta av skiva :whistle:

 

13062008641mp2.th.jpg13062008643pt3.th.jpg

 

Bytta ende ledd, dette var en MEGET simpel jobb, løsne på mutteren på undersiden og tell hvor mange gang den er skrudd inn. Mitt var skrudd 18.5 gang rundt

14062008644je3.th.jpg

 

Det andre fjærbeinet med nyfjæra

15062008646xs5.th.jpg

 

Skrukompisen min ;)

15062008649mm1.th.jpg

 

Tok også en kattevask av motoren siden det hadde rent over med bremseveske i motorrommet

Før og etter bilde:

15062008652eu6.th.jpg15062008653vr4.th.jpg

 

Før og etter senking og fjerning av skvettlapper etc.

02062008614mp1.th.jpg02062008617ig5.th.jpg

 

15062008650wx9.th.jpg15062008651hh2.th.jpg

 

Var i bjerkvik på en test tur igår og fikk øye på denne saken

15062008655en8.th.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var og fikk meg en opplevelse for livet idag, fikk meg en kjapp prøvetur med en Ford Granada med V8 motor og alt for mye dreiemoment og hester.

bilen slapp på ræva i 3gir bare med litt gasspådrag, helt sykt! synd at det er så sykt dårlig veier her i nord da...

 

Kan jo si at jeg har sotte på med mye rart, men ingen av de bilene har vært så brutal som denne granadaen som ikke engang går med overtrykk :D

 

Les om prosjektet her

 

post-85663-1215442109_thumb.jpg post-85663-1215442125_thumb.jpg post-85663-1215442146_thumb.jpg post-85663-1215442162_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...