Gå til innhold

Hva er din mening med livet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leve livet og ha det godt. (Nei til slanking, ja til spising.)

Ja til slanking hvis nødvendig.

---

 

Mening med livet (mitt syn):

 

- Ha noe å leve for (jobb, utdanning, familie etc.).

- Tilbringe livet med andre.

- Nyte sine øyeblikk.

- Se på det som en gave, og ta vare på den.

- Passe på det mentale og det fysiske.

- Livet skal ikke være et ork.

- Føre sine gener videre.

 

Edit: Selvfølgelig være glad og snill. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Leve livet og ha det godt. (Nei til slanking, ja til spising.)

7715407[/snapback]

 

Hadde bare alle de feite, late djevlene visst hvor mye bedre livet faktisk er når man kan reise seg opp fra sofaen uten å bli andpusten.. ;)

7720201[/snapback]

Jeg er ikke feit...

7721078[/snapback]

 

Det sa jeg heller ingenting om.. :)

Lenke til kommentar
Leve livet og ha det godt. (Nei til slanking, ja til spising.)

7715407[/snapback]

 

Hadde bare alle de feite, late djevlene visst hvor mye bedre livet faktisk er når man kan reise seg opp fra sofaen uten å bli andpusten.. ;)

7720201[/snapback]

Jeg er ikke feit...

7721078[/snapback]

 

Det sa jeg heller ingenting om.. :)

7722047[/snapback]

Man må alltid være på spissen. :wee:

Lenke til kommentar
Huff, skulle gjerne visst:

 

Hva meningen med livet er

Hvordan vi ble skapt

Hva planen for universet er

Hvordan framtiden(x antall år framover) blir

Hvilken(om noen) skapelsesteori som er riktig

Om aliens/intelligent finnes andre steder, og når de vil besøke oss

Om jeg kan få evnen til å fly

7715736[/snapback]

Først ville jeg omformulert litt, for å oppnå en mest mulig nøytral vinkling:

 

Er det noen mening med livet? Kan denne i så fall bli noe annet enn subjektiv?

Ble vi skapt, eller har våre byggestener alltid eksistert?

Er det noen plan for universet, eller er universet uendelig/syklisk?

 

 

Så mitt løsningsforslag på resten:

 

Hvordan framtiden(x antall år framover) blir

Bedre på noen områder, verre på andre.

 

Hvilken(om noen) skapelsesteori som er riktig

Den som kan forklare uten å danne grunnlag for nye spørsmål.

 

Om aliens/intelligent finnes andre steder, og når de vil besøke oss

Aller mest sannsynlig finnes de, tar du i betrakning hvor enormt kolossalt gigantisk mange galakser vi kan observere. Om de kommer på besøk derimot - uvisst...

 

Om jeg kan få evnen til å fly

Husker jeg rett, så får du svaret på dette i 'Peter Pan'. (Se den et par ganger til.)

 

;)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere:

Jeg mener at man skal leve et liv som er bra (for ens egen del) men ikke gå på kompromiss med de idealer man har laget. Videre mener jeg at man skal prioritere sitt avkoms lykke foran sin egen. Fordi det er ikke etisk og moralsk å gi alle problemene og ulykke til sitt avkom som denne verden har kommet med.

Det bør iallefall bli noe mere hva skal man si ? balansert mellom ALLE arter til og med menneske, fordi mennesker ikke er noen super genetiske som er utenlatt fra jorda, som ett alien.

Lenke til kommentar

Lære absolutt mest mulig om genetikk, universets historie og relativitet -- få mange barn, gjøre verden til et bedre sted ved aldri å kjøre bil (det er såre enkelt å løpe eller sykle 14 km+ hver dag)... og ved aldri å skade mennesker som ikke er en umiddelbar trussel mot andre -- og ved ikke å være egoistisk.

 

Sånne ateist-sosialist greier...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Lære absolutt mest mulig om genetikk, universets historie og relativitet -- få mange barn, gjøre verden til et bedre sted ved aldri å kjøre bil (det er såre enkelt å løpe eller sykle 14 km+ hver dag)... og ved aldri å skade mennesker som ikke er en umiddelbar trussel mot andre -- og ved ikke å være egoistisk.

 

Sånne ateist-sosialist greier...

7735816[/snapback]

 

Hva om du får en permanent skade og ikke kan luntetrave til jobben? Hva med om du har 100km til jobben?? Hvorfor er det så viktig for deg og kjenne historien?

Lenke til kommentar
Lære absolutt mest mulig om genetikk, universets historie og relativitet -- få mange barn, gjøre verden til et bedre sted ved aldri å kjøre bil (det er såre enkelt å løpe eller sykle 14 km+ hver dag)... og ved aldri å skade mennesker som ikke er en umiddelbar trussel mot andre -- og ved ikke å være egoistisk.

 

Sånne ateist-sosialist greier...

7735816[/snapback]

 

Hva om du får en permanent skade og ikke kan luntetrave til jobben? Hva med om du har 100km til jobben?? Hvorfor er det så viktig for deg og kjenne historien?

7735889[/snapback]

 

Hvis jeg har 100 km til jobben, så ville jeg flyttet nærmere.

Uten hus i nærheten eller noen som helst form for overnatting, ville jeg takket nei til jobben.

Familie / venner / familie / miljø / statlig-og-lavt-betalt-forskningsstilling > aksjeselskap / privat firma / flytte.

Jeg begynte å jogge da jeg veide 110 kg, og allerede nektet å ta lappen av miljø-årsaker. Nå, to år senere tar det omtrent 1 time for meg å jogge 10 km med arbeidsklær og mat for tre dager.

Jeg kan jogge 20 km hver dag, alle dager i all uendelighet eller til skade.

Som oftest sykler jeg ene veien, og jogger andre -- eller sykler til det kommer snø, og jogger resten...

Tullinger har stjålet tre av mine fire låste sykler så langt -- og jeg har tatt bussen noen dusin ganger over de siste to årene, og tar tog når jeg skal reise over 200 km. Kjæresten min har stått for det meste av grunnen til at jeg tar bussen i ny og ne.

 

Hadde jeg blitt lam, ville jeg forsøkt å komme over på forskning på nevrologi, og ville forsøkt å få arbeid *enda* nærmere hjemmet -- eller godtatt nederlaget og begynt å ta bussen. Hvis bare lamme mennesker kjørte bil, og alle andre kjørte buss, så tror jeg at jeg muligens ville gått over til buss -- når jeg blir lam.

Hvis armene fungerer, så kan jeg vel padle eller ta en elektrisk rullestol...

 

Jeg er spesiellt interessert i historie, vitenskap og framtid, og ønsker å vite mest mulig om alle tre-- for bedre å forstå verden.

 

Nok om meg -- fortell meg litt om deg..!

Lenke til kommentar
Forurense mest mulig bare for å plage ;)

 

Vet ikke helt meninga med livet. Meninga med livet mitt er for tiden å kunne oppnå å se på livet som en gave eller utfordring. Kan noen lære meg det?

7737017[/snapback]

 

Utfordring..?

 

Først...

Selger du alt du eier og gir det til fattige...

så kjøper du en enveisbillett til fjellene i Afghanistan...

(Der er livet utfordrende... har jeg hørt. Men -- jeg ville ikke reist, likevel :ermm: )

Lenke til kommentar
Er ikke sånn jeg mener

7737654[/snapback]

 

Jeg vet det -- og jeg ville ikke sendt deg dit heller, din morroklump..!

 

Tilbake til virkeligheten;

 

Det er sinnsvakt lite utfordring i dagens samfunn -- utenom det trivielle og irriterende: som mystiske poster på selvangivelsen og studielån-papirene, eksamensoppmelding i fag som som ikke lengre eksisterer og lovtolkninger angående strandbod som går to centimeter over til nabotomten...

 

Kickboxing ga meg mye glede... Matematikk har på en eller annen måte blitt høydepunktet for meg, i løpet av skoledagen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...