Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst eller kaber (+opplegging)


Anbefalte innlegg

Ja. jeg har skaffet meg ny PC; ey! men vil gjerne ha internett på gamlingen også. jeg vil helst ha et trådløst ett; men hvis kabler er best, er ikke det noe spesielt skummelt... har chello+, så får 3 IP'er. men er det noen som har peiling på hvordan jeg skal legge det opp. hadde vært praktisk å få det slik at enda en PC kan koble til... switch eller router?? bruker WinXP, takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-26 20:47, skrev Nisselord:

Ja. jeg har skaffet meg ny PC; ey! men vil gjerne ha internett på gamlingen også. jeg vil helst ha et trådløst ett; men hvis kabler er best, er ikke det noe spesielt skummelt... har chello+, så får 3 IP'er. men er det noen som har peiling på hvordan jeg skal legge det opp. hadde vært praktisk å få det slik at enda en PC kan koble til... switch eller router?? bruker WinXP, takker for all hjelp.


 

Kjøp deg en router med mulighet for trådløstnett, det er endel tregere en kabel men for og dele internett holder det i massevis.

Kabler er noe herk med mindre du kan gjemme de vekk, og få en montør til og legge de opp skikkelig blir ofte dyrt.

Lenke til kommentar

kommer jo litt an på hvordan maskinene er plassert i forhold til hver andre.

hvis du har en maskin i et rom, og en maskin i et rom ved siden av, så er det jo ganske gunstig å ha to nettverkskort i en maskin, og krysset kabel rett igjennom veggen.

 

det er en veldig billig løsning ihvertfall, er litt lite vits å investere mange kr i trådløst nett hvis du bare skal ha "gamlingen" på nett..

 

sånn tror jeg jeg ville ha gjort det, eller hatt en liten switch stående på gulvet ved hullet i veggen, og kabel igjennom...i tilfelle senere utvidelse av nettet.

 

men uansett, lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...